Geld & Recht alle pijlers

Mam, jij spaart toch voor ons?

04-05-2024 00:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic n.a.v. bovenstaande vraag die ik kreeg van mijn oudste.

Wie van jullie spaart er voor zijn/haar kind(eren) zodat wanneer ze uit huis gaan er een geldbedrag meegegeven kan worden?
En voor degene die sparen,
Wat is je situatie?
Nog samen met de vader, beide werkende?
Gescheiden, alleenstaand?
Hoeveel ga je meegeven?

Lees jullie reacties graag :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
05-05-2024 21:07
Maar als je met mensen omgaat en/of bevriend raakt merk je het wel, gaat het er weleens over toch?
Ik studeerde destijds niet in Rotterdam. Ik heb haar na mijn studie elders ontmoet en wij zijn toen bevriend geraakt. Zij heeft mij destijds verteld hoe ze in die schijnwereld leefde en er niet voor uit durfde te komen. Heel sneu.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
05-05-2024 20:32
Mijn bubbel is maar weinig veranderd in mijn leven.
Grotendeels herkenbaar- enkele uitzonderingen daargelaten :) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de universiteit misschien wel de elitairste bubbel die ik meegemaakt heb. Op mijn vwo waren veel kinderen zoals ik, niet zo gek voor een dorp in Oost-Groningen. Ja, de dochter van de tandarts en de zoon van een rijke boer zaten er, maar ook het kind van de stratenmaker en ik. Op de universiteit vond ik de docenten weinig openstaan voor de optie dat mensen niet uit hetzelfde milieu kwamen. Ik heb later begrepen dat dit specifiek voor letteren gold, mijn man en vrienden hadden bij rechten, economie en exacte studies heel andere ervaringen.