Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats - gelijk oversteken service

18-02-2020 10:38 32 berichten
Even jullie mening/advies graag :proud:

Ik verkoop zoals veel vaker een boek op marktplaats en de koper wil per se de gelijk over steken service gebruiken. Ik heb daar nog geen ervaring mee en weet dus ook niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Ik wil graag “gewoon” mijn geld voordat ik iets opstuur. Het lijkt alsof deze service voor mij als verkoper alleen maar nadelen heeft (lang wachten op je geld) en geen voordelen.

Wat vinden jullie daarvan? Ervaringen mee?
Niet doen, dat is een functie waarbij makkelijk te frauderen valt.
Alle reacties Link kopieren
Het zou zogenaamd meer voordeel voor de koper bieden. Alleen als jij als verkoper kan aantonen dat je iets verstuurd hebt met T&T krijg je uiteindelijk je geld al.

Ik heb een x een dienblad gekocht via MP op deze manier, product kwam niet overeen met wat verkoper als foto's had staan. Verkoper heeft alsnog uitbetaald gekregen. Dan had ik het maar moeten ophalen gaf MP als reactie. Ook al konden ze aan de afmetingen van het pakje zien dat het niet klopte met de afmetingen in de adv.

Denk dat jij dus weinig te vrezen hebt, en koper alleen maar extra geld kwijt is aan gebakken lucht.
pastelblauw wijzigde dit bericht op 18-02-2020 10:42
9.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het als koper graav en tot nu toe ben ik er heel tevreden over.
Is inderdaad voor koper voordelig en niet verkoper voordelig.

Je kan wel met track and tracecode versturen en hogere kosten door de ander laten betalen. Foto van boek maken voor je inpakt. Ingepakt foto maken en hopen dat ze niet doen alsof je een baksteen verstuurd heb ipv een boek.

Om hoeveel geld gaat het? Voor een 10tje zou ik het wel doen. Voor echte dure objecten vind ik deze service niet in voordeel van de verkoper.
Je komt het dan maar halen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 10:55
0.11% gewijzigd
Luci_Morgenster schreef:
18-02-2020 10:42