Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Eigen schuld van de verkoper. Voordat ik akkoord ga met een bedrag inclusief verzenden check ik eerst of het daadwerkelijk door de brievenbus past als dat een optie is. Anders stel ik een andere verzender voor (DPD of DHL) omdat die goedkoper zijn, mits je het pakje bij een pickuppoint ophaalt. DHL is naar huisadres ook goedkoper.
Ik vind het ook wel sneu. Maar inderdaad had ze wat bij betreft vooraf moeten controleren of het door de brievenbus past.
Een andere verkoper had ook een prijs incl verzendkosten die een fractie boven deze lag. Dus die hield dan gewoon minder over aan het artikel
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
17-10-2018 13:30
Nee, achteraf vind ik niet dat je verplicht bent om het te doen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik het verkeerd had ingeschat, en heb toen overlegd met de koper. Een andere keer was het voor mij geen punt, bedrag was ruim genoeg.
Klopt, ligt er bij mij ook aan wat de waarde is. Maar soms past het gewoon net niet / wel en als je dan een zeurderige post.nl medewerker is kan je net pech hebben. Je kan het helaas niet altijd helemaal goed inschatten.
Karma, en alles komt goed
Als de verzendkosten toch ineens hoger uitvallen zijn die kosten voor mij als verkoper. Beroepsrisico denk ik maar ;)
Jezus wat een zeurmensen Daantje!
Als dat mens die lamp wil dan hoort zij daar moeite voor te doen, niet jij. En mensen die bij mij beginnen over dat ze zo zielig zijn kunnen bij mij al helemaal de pot op. Helemaal toen ik zelf nog in de bijstand zat.
Als we zo rijk waren, dan zouden we het niet op marktplaats zetten.


Hier ook weer iemand die schoenen van me over wilde nemen. Vraagprijs was 15 euro, maar past niet door de brievenbus. Stond ook in de advertentie voor de mensen die niet begrijpen dat schoenen niet door een brievenbus passen. Nou bood zij 15 euro inclusief verzenden...ehm nee want de verzendkosten zijn al 6,95. Daarna ook een verhaal dat de schoenen in haar lievelingskleur waren en ze bijna jarig was. Geen idee wat ik met die informatie moest, maar vervolgens stelde ik 20 euro voor incl verzenden dan. Krijg ik weer een berichtje terug dat ze nu geen geld heeft en of ik het wil reserveren tot het einde van de maand. Ja daaaag.
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk Vixxen, eerst proberen in te praten op je schuldgevoel (bijna jarig en lievelingskleur) en dan ineens geen geld hebben. Waarom biedt ze dan überhaupt? Zo irritant!
Groot gelijk dat je het niet reserveert. Dit is het soort mens waarvan je nooit meer iets hoort.
minnimouse schreef:
17-10-2018 21:24
Oh vreselijk Vixxen, eerst proberen in te praten op je schuldgevoel (bijna jarig en lievelingskleur) en dan ineens geen geld hebben. Waarom biedt ze dan überhaupt? Zo irritant!
Groot gelijk dat je het niet reserveert. Dit is het soort mens waarvan je nooit meer iets hoort.
Ik heb ook gezegd dat ik niet aan reserveren doe, maar dan voel ik me alsnog schuldig...zucht :-?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-10-2018 21:51
Ik heb ook gezegd dat ik niet aan reserveren doe, maar dan voel ik me alsnog schuldig...zucht :-?
Ik zou in zo'n geval zeggen dat ze dan aan het eind van de maand weer moet kijken of het er nog is. Als het nog niet is verkocht dan heeft ze geluk. Maar idd, meestal hoor je van die types niets meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een afspraak met een verkoper.
Hij zou me gister zijn gegevens sturen.
Graag!
Ik bericht gestuurd dat ik ze graag wilde hebben zodat ik het direct kon overmaken.
Later op de dag nog een bericht dat ik ze nog niet had ontvangen.

Krijg ik laat in de avond als enige reactie:
Het is verkocht

Nou ja!
Ik vind dat asociaal.
Maar ik kon hem helaas geen waardering geven.
Alle reacties Link kopieren
H oe zit dat met de waardering. Ik weet niet hoe je dat doet.staat dat ergens?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-10-2018 21:51
Ik heb ook gezegd dat ik niet aan reserveren doe, maar dan voel ik me alsnog schuldig...zucht :-?
Niet doen. Je bent geen filantroop. Bedenk maar dat deze mevrouw op je gevoel in probeert te praten voor haar eigen gewin. Zij geeft niks om jou, dus waarom andersom wel? (Even overdreven gezegd ;-))
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
18-10-2018 09:18
H oe zit dat met de waardering. Ik weet niet hoe je dat doet.staat dat ergens?
Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar laatst kreeg ik na een conversatie met een verkoper, van zijn kant een verzoek tot het geven van een waardering.

Ik heb wel gezocht op het profiel van de toch-niet-verkoper of ik iets kon vinden. Hij had wel een waardering van iemand anders.
Hey! Ik lees dit topic mee in stilte normaal, maar ik heb even hulp nodig. Ik ben echt bizar slecht in spullen verkopen op Mp. Maar ik probeer schoenen te verkopen die ik misschien 1x aan heb gehad. Ze staan er nu al een paar dagen op en echt geen reactie. Zelfs niet op die Facebook verkoophoekjes. Is er misschien iemand die mij kan helpen via pb? Alvast bedankt haha
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
17-10-2018 21:51
Ik heb ook gezegd dat ik niet aan reserveren doe, maar dan voel ik me alsnog schuldig...zucht :-?
Niet schuldig voelen. Als zij goedkoper ergens terecht kan.maalt zij ook niet om jou.
Al dat gebedel en zielig doen.
Kan nu wel n grote mond hebben.maar liep zelf afgelopen dinsdag in de stad.kwam er n vrouwtje
naar mij toe.ze was dakloos .en kwam 90 eurocent te kort voor de boodschappen. Of ik die voor haar had.
Ook nee gezegd .en ook n rotgevoel aan over gehouden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Als er 4 berichten door beide partijen zijn gestuurd of bij een betaalverzoek krijg je een melding onderaan in de vorm van een sterk dat je iemand kan beoordelen .


* waardeer deze koper | Stuur betaalverzoek| gelijk oversteken


Als je dan op het sterretje drukt krijg je de mogelijkheid iemand 1 tot sterren te geven. Daarna de goede punten die je hebt ervaren en dan de verbeterpunten.

Zodra de ander jou ook heeft gewaardeerd is deze zichtbaar en anders na 14 dagen.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
18-10-2018 15:29
Hey! Ik lees dit topic mee in stilte normaal, maar ik heb even hulp nodig. Ik ben echt bizar slecht in spullen verkopen op Mp. Maar ik probeer schoenen te verkopen die ik misschien 1x aan heb gehad. Ze staan er nu al een paar dagen op en echt geen reactie. Zelfs niet op die Facebook verkoophoekjes. Is er misschien iemand die mij kan helpen via pb? Alvast bedankt haha
Prijs naar beneden. Ook al heb je ze maar 1x aangehad, ik denk dat je sowieso 70% er af moet doen.

Betere foto's? Overdag maken.
Kan de ander jouw waardering al zien voordat ze zelf invullen? Anders is het niet zonder risico om iemand eerlijk te beoordelen.
Erizon schreef:
19-10-2018 03:23
Kan de ander jouw waardering al zien voordat ze zelf invullen? Anders is het niet zonder risico om iemand eerlijk te beoordelen.
Ja volgens mij kan dat. Ik ben nog bezig met een transactie (verkoper heeft product verzonden) en ze heeft mij al wel beoordeeld met 4 sterren maar ik haar nog niet. Ik wacht iig af tot ik ontvangen heb.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is kan je elkaars waardering pas zien als je deze allebei al hebt ingevuld. En anders pas na 14 dagen.
Karma, en alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
18-10-2018 17:48
Prijs naar beneden. Ook al heb je ze maar 1x aangehad, ik denk dat je sowieso 70% er af moet doen.

Betere foto's? Overdag maken.
Dit idd. Vermeld ook waarom je ze verkoopt (toch te klein gekocht bijvoorbeeld)
chrisjoh schreef:
18-10-2018 15:38
Niet schuldig voelen. Als zij goedkoper ergens terecht kan.maalt zij ook niet om jou.
Al dat gebedel en zielig doen.
Kan nu wel n grote mond hebben.maar liep zelf afgelopen dinsdag in de stad.kwam er n vrouwtje
naar mij toe.ze was dakloos .en kwam 90 eurocent te kort voor de boodschappen. Of ik die voor haar had.
Ook nee gezegd .en ook n rotgevoel aan over gehouden.

Dat snap ik wel ja. Waarom niet haar die euro gegeven dan?
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
19-10-2018 14:17
Dat snap ik wel ja. Waarom niet haar die euro gegeven dan?
Waarom wel? En wie zegt dat ze een losse euro had?
Pipistrello schreef:
19-10-2018 14:17
Dat snap ik wel ja. Waarom niet haar die euro gegeven dan?
Heb ik ooit eens gedaan. Een man vroeg mij 50 cent omdat hij deze zogenaamd net te kort kwam. Even later zag ik hem dezelfde truc op een ander uitoefenen.

Goed dat je het geld in je zak hebt gehouden en niet jezelf schuldig voelen. Jij bent niet verantwoordelijk voor andermans ellende. ( Als dat al het geval is )
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kastje op MP gezet. Bovenin zaten plankjes, onderin niet, daar zat een deurtje voor. Duidelijke foto's geplaatst met deurtje open en dicht. Over en weer gemaild met belangstellende en afspraak gemaakt. Die werd verzet omdat kleinkind onverwacht kwam logeren. Nou vooruit. Toen kwam ze dan eindelijk: "zit onderin geen plankje? Oh dan wordt het niks ik heb het plankje echt nodig." Aangegeven dat dit toch echt op de foto's stond maar ze gaf aan niet verder te hebben gekeken dan de eerste foto... Echt onnozel vind ik het.
minnimouse schreef:
19-10-2018 14:36
Waarom wel? En wie zegt dat ze een losse euro had?

Het is een vraag hé. (Van mij aan Chrisjoh) Meer niet. Blijkbaar heeft hij/zij last van schuldgevoel als hij/zij een dakloze laat staan voor €0,90
Tja..hij/zij had ook kunnen geven en geen schuldgevoel.

Mij persoonlijk zou het geen bal uitmaken als het dakloze vrouwtje die 'truc' ook bij ander zou uithalen. Zo plezierig lijkt dakloos zijn me niet en als ik een klein steentje kan bijdragen. Prima. Al koopt ze er een blikje bier voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven