Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ... valt er nog iets te ergeren? deel 3

19-10-2017 09:08 3312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic is gesloten door de moderator, hierbij een vers topic over het Wel en vooral Wee bij het kopen en verkopen op Marktplaats. Natuurlijk is er ook ruimte voor FB- en Ruilen doet Huilen verhalen.
Deel je ergernissen en bizarre verhalen hier!

Mijn ergernissen:
- Je stuurt je gegevens en daarna doodse stilte
- Onzinbiedingen, waar ik niet op reageer
- Veel te laat komen opdagen op een afhaalafspraak.

Moet zeggen dat mijn ervaringen best positief zijn en krijg af en toe ook aardige reacties dat ze zo blij zijn met hun aankoop.
Dat vind ik altijd erg leuk.. mijn meuk maakt andere mensen blij.

Komt u maar............

Het nieuwe deel: geld-recht/marktplaats-ergernissen-deel ... #p30597322
Horen, zien en .... reageren
Alle reacties Link kopieren
Heb ruim een week geleden een bieding gedaan op artikel Het bod is courant (het artikel wordt vaker aangeboden en ik heb een juiste prijs geboden ) vervolgens hoor ik niets meer. Staat advertentie er nog en krijg ik 0 reactie Zo irrrant
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Aan het typen...............
Op dit moment even geen irritaties (behalve dat niemand op mijn artikel reageert, maar als ik er geen goede prijs voor krijg weet ik er ook nog wel een plekje voor) dus een verkapte tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp!
Heb geboden op een advertentie van iemand die ik vaag ken, maar ik werd overboden door haar eigen man. Daar kwam ik pas na 5 keer achter dus toen stuurde ik een mailtje dat ik geen interesse meer had omdat ze haar man liet bieden en dat het niet eerlijk ging.

Inmiddels heb ik 5 mails gehad ( voor 80 mag je het hebben, voor 50 mag je het hebben etc) inmiddels mag ik alles voor 30 euro ophalen en het is echt meer waard maar uit principe wil ik eigenlijk niet meer bij haar kopen. Hoe denken jullie daarover?
Nog geen irritaties, maar verwacht dat die nog wel gaan komen. Heb er een enorm item opstaan, zwaar, nogal specifiek van formaat, maar het ding moet nou toch echt eens ons huis uit. Hoop dat ik het verkocht krijg en bij voorkeur zonder al te veel geneuzel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
19-10-2017 10:32
Heb geboden op een advertentie van iemand die ik vaag ken, maar ik werd overboden door haar eigen man. Daar kwam ik pas na 5 keer achter dus toen stuurde ik een mailtje dat ik geen interesse meer had omdat ze haar man liet bieden en dat het niet eerlijk ging.

Inmiddels heb ik 5 mails gehad ( voor 80 mag je het hebben, voor 50 mag je het hebben etc) inmiddels mag ik alles voor 30 euro ophalen en het is echt meer waard maar uit principe wil ik eigenlijk niet meer bij haar kopen. Hoe denken jullie daarover?
Als je het artikel echt graag wil hebben en het een goede prijs is dan zou ik het gewoon gaan halen.
Je bent een dief van je eigen portemonnee om dan ergens anders meer te gaan betalen.

Ik denk dat deze vrouw inmiddels haar lesje wel geleerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
19-10-2017 10:33
Ik zou het ook niet meer willen. Overigens zou ik haar melden bij MP.
Waarom?

Ze probeert gewoon de prijs op te drijven. Dat mag.
Of het handig is, is een tweede.

Diegene die het koopt is niet verplicht om het tegen de hoge prijs te kopen.
Zij is niet verplicht om het voor een lage prijs weg te doen.
Mijn zoon heeft van zijn gespaarde geld op marktplaats een spel gekocht voor op de computer. Verkoper woont 1,5 uur rijden hier vandaan dus die zou het opsturen afgelopen maandag. Sinds maandag krijg ik nergens meer reactie op, zelfs niet op mijn vraag of het al op de post gegaan is. (Verkoper gaf aan het maandag meteen op de post te doen) Uiteraard is er ook nog niks binnen. Zoon is teleurgesteld.

Ondertussen heb ik via een andere advertentie van hem zijn adres en telefoonnummer achterhaald. Hij weet niet dat ik dit heb. Heb bij de verkoper aangegeven dat hij de kans krijgt om het geld terug te storten naar zoon en ik anders aangifte ga doen. Wederom het bericht wel gelezen maar geen reactie.

Ik ben geneigd om er gewoon naar toe te rijden en daar aan te bellen. Maar als vrouw alleen, en niet wetende wat je daar aan treft is misschien toch niet zo handig. Ik ben vooral boos omdat het over het lang gespaarde geld van zoon gaat. Wat is handig om nu te doen? Behalve even af te wachten of het geld terug gestort wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je de verkoper dit met een berichtje hebt laten weten.

Je had beter een brief kunnen sturen naar zijn adres.

Dan was hij misschien geschrokken omdat je zijn adres te weten was gekomen en had alsnog het geld terug gestort.

Dit zou ik trouwens wel melden aan marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
sugarmiss schreef:
19-10-2017 22:36
Jammer dat je de verkoper dit met een berichtje hebt laten weten.

Je had beter een brief kunnen sturen naar zijn adres.

Dan was hij misschien geschrokken omdat je zijn adres te weten was gekomen en had alsnog het geld terug gestort.

Dit zou ik trouwens wel melden aan marktplaats.
Ik ga het sowieso melden.

Brief sturen kan ik alsnog doen natuurlijk. Verkoper weet niet dat ik zijn gegevens heb. Ik ben daar via een ander account achter gekomen. Ik hoop gewoon dat hij zo netjes is om het geld terug te storten.
Wauw, vandaag ineens post. Ik had ineens hoop dat al mijn berichtjes geholpen hadden. Totdat zoon de post open maakt. Zitten er 2 hele andere spellen in die hij helemaal niet wil :@
Argh kromo, wat een bout verkoper...

Mijn pakketje verzonden met ups is uiteindelijk toch aangekomen. Via track en trace gezien dat geleverd is bij het ups punt. De mails werken kennelijk niet meer sinds het geen Kiala meer is :-[
Alle reacties Link kopieren
Kromo19 schreef:
20-10-2017 13:32
Wauw, vandaag ineens post. Ik had ineens hoop dat al mijn berichtjes geholpen hadden. Totdat zoon de post open maakt. Zitten er 2 hele andere spellen in die hij helemaal niet wil :@
Bericht sturen:

Beste meneer,

U heeft een foutje gemaakt bij het verzenden. Gelukkig is mijn man volgende week in de buurt, hij gaat met een stel vrienden weg. Hij komt dan graag even langs om het goede spel bij u op te halen.

Tot dan!
Ik ben benieuwd of er met het verzenden iets zal veranderen nu SANDD zich in de strijd gaat gooien.

Via hen wordt het verzenden goedkoper en aanvankelijk wordt er alleen bezorgd op dinsdag en zaterdag.
Uiteraard moet je wel zelf het pakket bij een SANDD ´vestiging´gaan brengen.
Bij mij in het winkelcentrum is dat de kantoorboekhandel.


https://www.ad.nl/economie/sandd-de-ste ... ~a5cbd8b1/
Zojuist krijg ik de vraag of ik zou overwegen een artikel naar de USA zou sturen als de koper betaald voor de verzendkosten. Ook vraagt hij wat ik ervoor wil hebben excl.verzendkosten.

Enerzijds vertrouw ik het niet. Het gaat om iets dat misschien 15 euro waard is.
Anderzijds vraag ik me af wat er nu mis kan gaan. Zou hij er echt iets aan hebben als hij bijv.mijn rekeningnummer heeft?
Wat zouden jullie doen?
Ik neig ernaar het te negeren.
Is het iets heel bijzonders, zodat het logisch is dat hij de moeite neemt om het op te laten sturen?

Als het tot verzenden komt, de duurste manier kiezen, dat je ook een ontvangstbericht terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Inderdaad heb ik even terug gestuurd dat de verzendkosten ( 16,95 ) eigenlijk niet opwegen tegen de waarde van het artikel.

Geen reactie meer gekregen :-D
Ik heb al 100 jaar niets meer op MP gezet. Nu sinds van de week weer een poging gedaan, en ik weet ook gelijk weer waarom het me zoveel ergernis oplevert...

Ivm verhuizen heb ik een meubelset op MP gezet. Ik weet dat iedereen het zegt, maar écht waar, in zeer goede staat. Nieuwwaarde is bijna 2300 euro. Ik vraag in mijn advertentie om een serieus bod. Wat denk je?

Het eerste bod is... 25 euro. Daarna gevolgd door 45 euro. Serieus?
Daarna volgden nog een paar biedingen maar ik blijf het belachelijk laag vinden allemaal. De hoogste biedt 175.

Ben ik nou gek? Of vinden jullie dat wel een serieus bod? Misschien moet ik de advertentie maar aanpassen met een minimumprijs erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er idd een minimumprijs bij zetten, vind dit ook geen serieus bod gezien de waarde van je meubels.

Ik ben helaas ws opgelicht, had een gezocht advertentie geplaatst vorig weekend en daarop meerdere reacties gehad waarvan ik bij de meesten al direct een raar gevoel had, wat ook terecht bleek gezien de mail die ik later van mp kreeg dat deze persoon bekend was bij mp. Bij 1 had ik echter wel een goed gevoel en er was ook niks bekend bij de politie volgens de internetcontrole dus ben ik met haar in zee gegaan, maar helaas heb ik tot nu toe nog niks ontvangen en word er ook niet meer gereageerd door de verkoper.. dat word dus een aangifte bij de politie, interesseert me niet dat het maar om 20 euro gaat. Als iedereen zo zou denken kan die persoon gewoon doorgaan met oplichten en meerdere kleine bedragen maskt samen toch een groot bedrag nietwaar.
Gelukkig heb ik zelf afgelopen week goed verkocht op mp dus het is niet allemaal kommer en kwel hier ;-)
Sprookjesbos schreef:
19-10-2017 10:34
Nog geen irritaties, maar verwacht dat die nog wel gaan komen. Heb er een enorm item opstaan, zwaar, nogal specifiek van formaat, maar het ding moet nou toch echt eens ons huis uit. Hoop dat ik het verkocht krijg en bij voorkeur zonder al te veel geneuzel :biggrin:
Ik heb recent ook zoiets gehad. Ik moest een lange adem hebben. Niet veel geneuzel, maar relatief weinig interesse en daarvan veel biedingen die ik toch te laag vond. Uit eindelijk verkocht, ik blij en koper ook heel blij.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
22-10-2017 11:51
Ik heb al 100 jaar niets meer op MP gezet. Nu sinds van de week weer een poging gedaan, en ik weet ook gelijk weer waarom het me zoveel ergernis oplevert...

Ivm verhuizen heb ik een meubelset op MP gezet. Ik weet dat iedereen het zegt, maar écht waar, in zeer goede staat. Nieuwwaarde is bijna 2300 euro. Ik vraag in mijn advertentie om een serieus bod. Wat denk je?

Het eerste bod is... 25 euro. Daarna gevolgd door 45 euro. Serieus?
Daarna volgden nog een paar biedingen maar ik blijf het belachelijk laag vinden allemaal. De hoogste biedt 175.

Ben ik nou gek? Of vinden jullie dat wel een serieus bod? Misschien moet ik de advertentie maar aanpassen met een minimumprijs erbij.
Tja, naar mijn idee is Marktplaats meer voor kleinere bedragen. Niet voor bedragen die jij noemt.
Hoe oud is het? Het kan wel zo goed als nieuw zijn, maar tweedehands is tweedehands. Dan doet de nieuwprijs er niet meer zoveel toe vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven