Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Sommige mensen proberen het gewoon. Gaan mijn nekharen ook altijd recht van overeind staan
Alle reacties Link kopieren
Hm vraagje, ik verkoop een boek via mp. De koper bood eerst E10 euro en ik dacht, ik wacht ff wat er nog meer op geboden wordt. Later stuurt hij bericht met 'wat wil je er voor hebben?'. Dus ik bied hoger dan ik eigenlijk wil, daar gaat hij mee akkoord. En daarna is het eerste wat hij vraagt: 'Waar kan ik het naar overmaken'. Daar was ik nogal verbaasd over eigenlijk, niet eens of het opgestuurd kon worden (geen idee nog waar hij/zij woont). En alleen de vraag waar het geld heen kan. Ben nu huiverig om mijn rekeningnummer te geven eigenlijk. Of kan ik dit alsnog vertrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch vrij normaal dat een koper om de betaalgegevens vraagt?
Ik lees niks wat niet te vertrouwen is.
Waarom zo wantrouwerig?

Waarschijnlijk gaat die persoon er gewoon van uit dat het opgestuurd kan worden.
Misschien niet netjes maar niks om wantrouwerig van te worden.

Ik vind het juist fijn als het snel gaat. Akkoord over maken, adres en klaar.
Heerlijk.
even aan de koper vragen of het de bedoeling is dat het boek wordt opgestuurd aangezien de kosten aanzienlijk zullen zijn i.v.m. de waarde
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik gelijk zo wantrouwig werd, thanks! Heb diegene een betaalverzoek gedaan via iDEAl dan hoef ik iig mijn rekeningnummer niet zelf te geven.
dan ziet hij toch jou rekeningnummer dacht ik....
maar voor de rest kan de koper daar volgens mij geen misbruik van maken
Alle reacties Link kopieren
Oddish schreef:
18-09-2017 21:54
Hm vraagje, ik verkoop een boek via mp. De koper bood eerst E10 euro en ik dacht, ik wacht ff wat er nog meer op geboden wordt. Later stuurt hij bericht met 'wat wil je er voor hebben?'. Dus ik bied hoger dan ik eigenlijk wil, daar gaat hij mee akkoord. En daarna is het eerste wat hij vraagt: 'Waar kan ik het naar overmaken'. Daar was ik nogal verbaasd over eigenlijk, niet eens of het opgestuurd kon worden (geen idee nog waar hij/zij woont). En alleen de vraag waar het geld heen kan. Ben nu huiverig om mijn rekeningnummer te geven eigenlijk. Of kan ik dit alsnog vertrouwen?
O_o
Dit is echt heel raar. Van jou dus.
Ik vind er ook niks raars aan!

Geef je nr en gegevens en zet erbij, vergeet niet je adres nog ff te mailen. 😉
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
18-09-2017 22:33
dan ziet hij toch jou rekeningnummer dacht ik....
Met iDeal via MP ziet de koper niet jouw rekeningnummer. Wel je naam.
De koper ziet alleen het rekeningnummer van het platform Online Betalen.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
latulipe schreef:
14-09-2017 18:06
Ik denk dat ik ook een hamsterkooi erop ga zetten, puur voor de reacties :P

Ik heb ooit van iemand een bericht gekregen na een soortgelijke afwijzing "krijg de varkensgriep!"
Het is echt genieten af en toe hoor. Mensen die boos worden en gaan roepen dat ze je aan Marktplaats gaan melden omdat je geen reactie geeft. Terwijl ik wel degelijk een reactie geef, maar die niet naar hun zin is.. (Nee ik neem de verzendkosten niet op me en nee, ik koop er geen nieuw radje bij omdat je deze niet mooi vind. En ja dat waren écht vragen..)

Maar krijg de varkensgriep, mag 't even normaal zeg, wat een mensen. :rofl: O_O
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Maak je een afspraak om een bufetkast over te nemen, Moet deze door de verkoper nog worden uitgeruimd als je er bent... :bonk: :bonk:
Hoelang wachten jullie met het versturen van een 2e berichtje?
Ik ben geïnteresseerd in iets en heb dat ook gezegd in mijn bericht. Ik heb ook gevraagd of de kleding nog netjes is.
Wel 2 blauwe vinkjes (wat voor mij nieuw is..) maar geen reactie.
Mijn berichtje is de 17e verstuurd.
De 18e gelezen.
ouwewijsneus schreef:
19-09-2017 12:24
Maak je een afspraak om een bufetkast over te nemen, Moet deze door de verkoper nog worden uitgeruimd als je er bent... :bonk: :bonk:
Haha ja, dat had ik ook!
Kwam een grote kast halen -afspraak was al dágen daarvoor gemaakt- en toen moest deze nog volledig worden uitgeruimd :facepalm:
Heb nog zeker 20-30min. moeten wachten voor ik 'm mee kon nemen.
Sommige mensen.....
fietjelief schreef:
19-09-2017 16:17
Hoelang wachten jullie met het versturen van een 2e berichtje?
Het bieden is en blijft natuurlijk het spel van onderhandelen (en eventueel gunnen)
als het te lang gaat duren wil ik nog wel eens een berichtje sturen in de trant van voor 10 euro kom ik het vanavond ophalen. Vaak zorgt dat er voor dat de onderhandeling versnelt gaat.
succes
ouwewijsneus schreef:
19-09-2017 17:32
Het bieden is en blijft natuurlijk het spel van onderhandelen (en eventueel gunnen)
als het te lang gaat duren wil ik nog wel eens een berichtje sturen in de trant van voor 10 euro kom ik het vanavond ophalen. Vaak zorgt dat er voor dat de onderhandeling versnelt gaat.
succes
Ik bied de vraagprijs.
Plus dat ik iets vraag over de kwaliteit van het product.
Of geldt dan hetzelfde 'spel'..?
Geen telefoonnummer bij de advertentie?
Ga je het halen of wordt het opsturen?
ouwewijsneus schreef:
19-09-2017 17:54
Geen telefoonnummer bij de advertentie?
Ga je het halen of wordt het opsturen?

Ik heb nog even gekeken, geen telefoonnummer en ruim 60 km verder. Opsturen dus :P
Het is geen noodzaak en ik overleef het wel zonder maar ik vind het een beetje jammer.
Zeker gezien het al ruim een maand op mp staat.
Ik heb nog wel even geduld.
Dan wordt het afwachten
wat ik ook wel eens doe is dat als ze pas na lange tijd reageren zeggen voor een lagere prijs, anders hoeft het niet meer
vaak succes, maar je moet naderhand er natuurlijk niet meer op terugkomen.
Taralina schreef:
19-09-2017 17:14
Haha ja, dat had ik ook!
Kwam een grote kast halen -afspraak was al dágen daarvoor gemaakt- en toen moest deze nog volledig worden uitgeruimd :facepalm:
Heb nog zeker 20-30min. moeten wachten voor ik 'm mee kon nemen.
Sommige mensen.....
Misschien hadden ze hem al een keer of wat uitgeruimd voor kopers die niet kwamen opdagen?
Dat hebben wij wel eens gehad met een meubelstuk. Alle onderdelen naar beneden, en toen kwam er niemand. Maar in geval van een kast zou ik vragen een half uur ervoor even te bellen dat je er aan komt.
fietjelief schreef:
19-09-2017 16:17
Hoelang wachten jullie met het versturen van een 2e berichtje?
Ik ben geïnteresseerd in iets en heb dat ook gezegd in mijn bericht. Ik heb ook gevraagd of de kleding nog netjes is.
Wel 2 blauwe vinkjes (wat voor mij nieuw is..) maar geen reactie.
Mijn berichtje is de 17e verstuurd.
De 18e gelezen.
Ik heb het andersom, ik stuur reactie dat iets akkoord is,ik kan zien dat het gelezen is, en geen reactie meer, zo flauw, van week had ik iets 2 dagen op gereserveerd staan, en dan geen reactie meer, zeg gewoon dat je niet meer geïnteresseerd bent, dan kan ik ook door.
En nu heb ik twee x een reactie op bieders en ze lezen het niet, waarom bied je dan als je niet meer terug komt om te lezen of je bod geaccepteerd is.... sommige mensen....ik probeer me er maar niet meer druk over te maken, want het gaat gelukkig ook heel vaak heel goed.
Ja! Ik heb een reactie :yes:
Oddish schreef:
18-09-2017 21:54
En daarna is het eerste wat hij vraagt: 'Waar kan ik het naar overmaken'. Daar was ik nogal verbaasd over eigenlijk, niet eens of het opgestuurd kon worden (geen idee nog waar hij/zij woont). En alleen de vraag waar het geld heen kan. Ben nu huiverig om mijn rekeningnummer te geven eigenlijk. Of kan ik dit alsnog vertrouwen?
.
Als iemand langs wil komen dan is er geen noodzaak om over te maken, dus dat er gevraagd wordt waar het geld heen kan impliceert al dat het boek verzonden moet worden.

Mijn aankopen doe ik ook liefst lekker snel. Vandaag nog: binnen 10 minuten nadat ik de rekeninggegevens kreeg heb ik overgemaakt. En de verkoper voor de zekerheid even gegoogled 😬
Alle reacties Link kopieren
Oddish schreef:
18-09-2017 21:54
Hm vraagje, ik verkoop een boek via mp. De koper bood eerst E10 euro en ik dacht, ik wacht ff wat er nog meer op geboden wordt. Later stuurt hij bericht met 'wat wil je er voor hebben?'. Dus ik bied hoger dan ik eigenlijk wil, daar gaat hij mee akkoord. En daarna is het eerste wat hij vraagt: 'Waar kan ik het naar overmaken'. Daar was ik nogal verbaasd over eigenlijk, niet eens of het opgestuurd kon worden (geen idee nog waar hij/zij woont). En alleen de vraag waar het geld heen kan. Ben nu huiverig om mijn rekeningnummer te geven eigenlijk. Of kan ik dit alsnog vertrouwen?
Ik vind het juist wel netjes van een koper om eerst het rekeningnummer te vragen alvorens het adres te geven. Want je maakt eerst het bedrag over en dan pas wordt het opgestuurd. Als je je adres geeft zonder om het rekeningnummer te vragen suggereer je in mijn ogen een beetje dat je al wilt dat het opgestuurd wordt zonder dat je er voor betaald hebt. Wel is het handig om wel meteen te vragen of het opgestuurd kan worden / wat de verzendkosten worden, want dat bepaalt hoe hoog het bedrag precies wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven