Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
kasten met gebruikssporen en verkleuringen wil niemand meer. Zeker niet omdat ze er meestal niet beter op worden als ze eerst uit elkaar en dan weer in elkaar moeten worden gezet.

Zo vroeg mogelijk op marktplaats zetten dus en hopen dat er toch nog iemand ze gratis op wil halen zodat jij er geen werk van hebt.
[quote=Habbekratz post_id=27660399 time=1507897586 user_id=291793]
Ik idem op de ruilsite van Facebook. Te ruil vraag ik een fles afwasmiddel. Iemand wil het dolgraag ruilen en vraagt of het echt goud is. Ik zeg dat als het echt goud was ik dat niet op een ruilsite zet voor een fles afwasmiddel. Toen had ze opeens geen fiets om het op te halen. :rofl:
[/quote

:rofl:

Zou het dezelfde zijn? Zoveel domheid moet zeldzaam zijn.
Hier een vervelende ervaring als koper: tot een akkoord gekomen voor wat betreft de prijs, keurig dezelfde dag nog het geld overgemaakt en helaas nog niets ontvangen. Al wel zo'n 3 keer een excuus-berichtje na vragen van mijn kant: heel ziek, postcentrum dicht en o jee vergeten te doen vandaag. Inmiddels wacht ik al ruim een week op mijn item.... en is het dus nog altijd niet verzonden.
Alle reacties Link kopieren
Lea32 schreef:
13-10-2017 20:24
Hier een vervelende ervaring als koper: tot een akkoord gekomen voor wat betreft de prijs, keurig dezelfde dag nog het geld overgemaakt en helaas nog niets ontvangen. Al wel zo'n 3 keer een excuus-berichtje na vragen van mijn kant: heel ziek, postcentrum dicht en o jee vergeten te doen vandaag. Inmiddels wacht ik al ruim een week op mijn item.... en is het dus nog altijd niet verzonden.
Vervelend ja! Wat mij wel eens heeft geholpen is : vanuit een ander account / via vriendin een bod doen op een ander artikel, inclusief ophalen afspreken, en dan het adres achterhalen. Kun je via je eigen account zeggen dat je anders wel langskomt :)
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een koper die afhalen teveel moeite geeft omdat het maar om 5 euro gaat. Haar toontje is ook nogal hooghartig. Prima als een koper niet aan afhalen doet, maar wees dan consequent.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Mary-C schreef:
13-10-2017 21:02
Hier weer een koper die afhalen teveel moeite geeft omdat het maar om 5 euro gaat. Haar toontje is ook nogal hooghartig. Prima als een koper niet aan afhalen doet, maar wees dan consequent.
Wat bedoel je consequent?
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
13-10-2017 21:23
Wat bedoel je consequent?
Dat afhalen in het geheel niet mogelijk is, en niet pas vanaf een bepaald bedrag.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Mary-C schreef:
13-10-2017 21:31
Dat afhalen in het geheel niet mogelijk is, en niet pas vanaf een bepaald bedrag.
Maar dat snap ik wel voor €50 wil ik meer mijn best doen dan voor 5 euro
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
13-10-2017 22:29
Maar dat snap ik wel voor €50 wil ik meer mijn best doen dan voor 5 euro
Als je het moet opsturen dan moet je het ook eerst inpakken, postzegels kopen, en in de brievenbus gaan doen.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Alle reacties Link kopieren
Lea32 schreef:
13-10-2017 20:24
Hier een vervelende ervaring als koper: tot een akkoord gekomen voor wat betreft de prijs, keurig dezelfde dag nog het geld overgemaakt en helaas nog niets ontvangen. Al wel zo'n 3 keer een excuus-berichtje na vragen van mijn kant: heel ziek, postcentrum dicht en o jee vergeten te doen vandaag. Inmiddels wacht ik al ruim een week op mijn item.... en is het dus nog altijd niet verzonden.
Oh jee, dat ziet er niet goed uit. Was het een duur artikel en handelt de verkoper al langer op mp?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Mary-C schreef:
13-10-2017 21:02
Hier weer een koper die afhalen teveel moeite geeft omdat het maar om 5 euro gaat. Haar toontje is ook nogal hooghartig. Prima als een koper niet aan afhalen doet, maar wees dan consequent.
Dan zeg je toch tegen haar dat ze ook meer mag bieden als ze het dan wel op wil komen halen?
Als verkoper wil ik ook juist zo weinig mogelijk moeite doen voor dat soort bedragen.
Oh, mijn oude koelkast staat dus nog steeds in de garage, even geen energie meer gehad om een nieuwe poging te wagen. Hoor ik nu uit beleefdheid toch de andere bieders eerst te benaderen dat de koop niet door is gegaan en of ze nog interesse hebben of is het ok om gewoon de advertentie er opnieuw op te zetten. Ik wil natuurlijk niet later een actie van mezelf hier terug lezen :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik heb een baby item gratis aangeboden op marktplaats omdat ik het niet verkocht krijg en ik het zonde vind dat het in de kast blijft liggen.
Ik heb duidelijk in de advertentie geschreven dat het alleen opgehaald mag worden en dat ik niet verzend. Ik heb gewoon geen zin in verzenden. Ik geef het al weg en heb gewoon geen zin in een pakketje maken, wegbrengen etc.

Iemand verwacht dat ik het kosteloos naar haar verzend, want ik bied het immers gratis aan.
Maar vooral heel veel verontwaardiging dat ik het niet wil verzenden want ze hebben het zo nodig, bla bla bla.

Ik zit er nu zelfs overna te denken om de advertentie maar weg te halen. Wil er iemand blij mee maken, niet gezeik om krijgen.
Mary-C schreef:
13-10-2017 22:42
Als je het moet opsturen dan moet je het ook eerst inpakken, postzegels kopen, en in de brievenbus gaan doen.

De een vind verzenden gedoe, de ander houdt niet van mensen aan de deur
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
14-10-2017 07:11
Dan zeg je toch tegen haar dat ze ook meer mag bieden als ze het dan wel op wil komen halen?
Als verkoper wil ik ook juist zo weinig mogelijk moeite doen voor dat soort bedragen.
Oh, mijn oude koelkast staat dus nog steeds in de garage, even geen energie meer gehad om een nieuwe poging te wagen. Hoor ik nu uit beleefdheid toch de andere bieders eerst te benaderen dat de koop niet door is gegaan en of ze nog interesse hebben of is het ok om gewoon de advertentie er opnieuw op te zetten. Ik wil natuurlijk niet later een actie van mezelf hier terug lezen :)
Heeft er iemand specifiek gevraagd of je het zou kunnen laten weten als de koop onverhoopt niet door gaat? Dan wel even een berichtje sturen, anders gewoon een nieuwe advertentie maken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niemand heeft dat gevraagd. Dan zet ik hem er binnenkort zonder schuldgevoel gewoon opnieuw op.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C: als er niet veel gereageerd hebben en je hebt het idee dat je de koelkast mss sneller kwijt zou raken als je eerst die mensen terug contacteert, zou ik dat proberen. Moet je niet van voor af aan beginnen zeg maar. :)
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-10-2017 14:33
kasten met gebruikssporen en verkleuringen wil niemand meer. Zeker niet omdat ze er meestal niet beter op worden als ze eerst uit elkaar en dan weer in elkaar moeten worden gezet.

Zo vroeg mogelijk op marktplaats zetten dus en hopen dat er toch nog iemand ze gratis op wil halen zodat jij er geen werk van hebt.
Gebruikssporen zijn bijvoorbeeld op een kast van 140 euro een beschadiging op een plankje die je voor 10 euro los kan kopen. En in mijn ervaring verkleurd bepaalde meubels van ikea altijd (denken aan de simpele boeken kasten en vakjes kast bijvoorbeeld) stoort niet zolang je het niet naast een nieuwe kast zet (de hele kast is niet meer hagelwit terwijl ze dat wel zijn als je ze nieuw koopt niet dat iets onderling een andere kleur heeft).

Gedoe geeft het toch wel want of ik moet gaan inpakken en uit dozen gaan leven of ik moet later terug voor een ophaalafspraak. Hmm... ik denken dat ik ze er gewoon komende week op ga zetten en aankijk hoe het gaat.
anoniem_228585 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 15:21
4.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
olla- schreef:
14-10-2017 08:37
Ik heb een baby item gratis aangeboden op marktplaats omdat ik het niet verkocht krijg en ik het zonde vind dat het in de kast blijft liggen.
Ik heb duidelijk in de advertentie geschreven dat het alleen opgehaald mag worden en dat ik niet verzend. Ik heb gewoon geen zin in verzenden. Ik geef het al weg en heb gewoon geen zin in een pakketje maken, wegbrengen etc.

Iemand verwacht dat ik het kosteloos naar haar verzend, want ik bied het immers gratis aan.
Maar vooral heel veel verontwaardiging dat ik het niet wil verzenden want ze hebben het zo nodig, bla bla bla.

Ik zit er nu zelfs overna te denken om de advertentie maar weg te halen. Wil er iemand blij mee maken, niet gezeik om krijgen.
Daarom bied ik niets gratis aan, trekt alleen maar zeurpieten aan.
Als ik er vanaf wil accepteer ik gewoon lage biedingen, bv 5 euro voor iets wat makkelijk nog 20 waard is. Maar gratis, nee. Dan gaat het naar de kringloop of een goed doel dat ik ken (niet in vandie containers).
Alle reacties Link kopieren
Heb momenteel heel veel op MP staan en eigenlijk geen echte problemen.

Alleen deze week nu al 2x een bod geaccepteerd en dan als reactie: Nee bedankt toch niet geintresseerd
Heel maf dat iemand daarmee zijn tijd zit te verdoen: bieden op items die hij/zij toch niet wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik bied soms wel eens op meerdere dezelfde artikelen tegelijk. De kans dat je overboden wordt is groot, en als je wacht tot je antwoord van de ene persoon hebt kun je voor het andere artikel al te laat zijn. Da komt het dus ook voor dat je wel eens "sorry ik heb inmiddels al een ander artikel gevonden" moet mailen. Ik laat wel altijd iets horen, geen antwoord vind ik ook aso.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
14-10-2017 18:28
Ik bied soms wel eens op meerdere dezelfde artikelen tegelijk. De kans dat je overboden wordt is groot, en als je wacht tot je antwoord van de ene persoon hebt kun je voor het andere artikel al te laat zijn. Da komt het dus ook voor dat je wel eens "sorry ik heb inmiddels al een ander artikel gevonden" moet mailen. Ik laat wel altijd iets horen, geen antwoord vind ik ook aso.
Ja dat doe ik ook. Ik heb altijd wel een stuk of 25 biedingen openstaan. Zolang je altijd gewoon even laat weten als je geen interesse meer hebt kun je niet zeggen dat je niet netjes handelt toch. Gebeurt ook nog wel eens dat een koper eerst niet akkoord gaat met mijn bod, maar na een paar weken wanhopig wordt en toch contact opneemt.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Kleine irritatie hier. Ik reageer vlot, verkoper niet. Heb al meer dan 24 uur geleden betaald maar verkoper heeft nog niet gereageerd. Ik verwacht echt niet dat ze gelijk naar het postkantoor rent (ook al had ze beloofd gisteren te verzenden) maar een korte bevestiging zou fijn zijn.
Erizon schreef:
15-10-2017 08:34
Kleine irritatie hier. Ik reageer vlot, verkoper niet. Heb al meer dan 24 uur geleden betaald maar verkoper heeft nog niet gereageerd. Ik verwacht echt niet dat ze gelijk naar het postkantoor rent (ook al had ze beloofd gisteren te verzenden) maar een korte bevestiging zou fijn zijn.
de koper kan je betaling waarschijnlijk nog niet zien. Weekend en geld overmaken geeft vertraging tot maandag meestal.
Met de nieuwe IDeal-functie wel Ouwe, dus dat is het probleem niet.
Iemand al ervaringen met ups als vervanging van Kiala? Ik heb donderdag iets verstuurd, maar koper heeft nog niks gehoord. Je kreeg toch altijd mail als het was klaargemaakt, en als het was afgegeven nog een. Is dat ook veranderd met de naam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven