Geld & Recht alle pijlers

maximale ww uitkering netto per maand?

26-06-2012 11:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat man heel misschien (duimen van niet....) binnenkort in de ww beland ben ik alvast de gevolgen aan het bekijken.

Hij zit ver boven het maximum dagloon, dus het zal een flinke teruggang in inkomsten betekenen.

Weet iemand hier wat het max per maand netto is?

Op de UWV site vind ik alleen een bruto bedrag per 4 weken.
quote:mariap schreef op 28 juni 2012 @ 10:02:

Nog even over de 700 per maand die over zou blijven bij een huur van 900 en inkomen van 1600: ik heb gisteren alle vast lasten eens op een rijtje gezet die we nu hebben (gezin, 2 kinderen 5 en 7 jaar. Man werkt 36 uur, ik werk 30 uur, koophuis:

Kosten per maand:

hypotheek 1077 (netto)

verzekeringen (huis, auto (2x), reis) 134

gas/licht 171

water 19

tel/internet 45

zorgverz 275

gemeentebelasting 80

hoogheemraadschap 45

kinderopvang (1 dag 2 kinderen BSO) 120

overblijf 25

zwemles kind 38

sport andere kind 18

Maakt 2047 per maand.

Dan zitten daar nog niet bij:

boodschappen en onze eigen sporten

Uiteraard bij werkloosheid worden de benzine kosten fors minder, de overblijf kan eraf, maar de kinderopvang wordt 2x zo duur omdat de toeslag wegvalt en opzeggen is geen optie, want er is een wachtlijst en dan kun je bij een nieuwe baan weer problemen krijgen). Verder wordt de teruggave van de hypotheekrente minder, waardoor ook nog de lasten stijgen.

In onze situatie zijn deze kosten dus reeel.

Op dit moment kunnen we elke maand sparen (2 inkomens) , maar dat zit er straks niet meer in...

Afhankelijk van jouw inkomen kan dat inderdaad wel even krap worden ja. Maar de ww is natuurlijk niet bedoeld om een heel gezin van te onderhouden. SLechts ter tijdelijk vangnet voor het wegvallen van 1 inkomen. Er zijn 2 volwassenen in dit gezin en jullie hebben er zelf voor gekozen dat jij parttime werkt. Dat is natuurlijk jullie goed recht, maar de ww is er niet voor bedoeld om dat soort gaten ook op te vangen.

Ik hoop dat je man snel een andere baan vindt, zodat jullie weer wat financiele ruimte hebben. Succes!
quote:merel73 schreef op 28 juni 2012 @ 22:11:

Wij zitten nu in deze situatie. Het maximum is 1800 netto per 4 weken. Mijn man verdiende 3800 netto dus reken maar uit hoeveel hij achteruit gaat. Tuurlijk hebben wij wel spaargeld maar dat gaat wel heel hard achteruit met onze vaste lasten en twee kleine kinderen. En ik raak binnenkort ook mijn baan kwijt. Klotecrisis..

TO veel succes!

Hoi Merel, jullie situatie is vergelijkbaar met de onze. Man verdient iers minder, maar toch.... en mijn contract loopt in maart 2013 af en wordt ws. ook niet verlengd....

Maar goed, er is nog hoop bij ons, we weten beide nog niet zeker hoe het gaat met onze contracten.

Klote crisis inderdaad!
Nou de kogel is door de kerk. Man staat per 1 okt op straat...

Ik heb inmiddels ook te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden, maar heb binnen een paar weken een nieuwe baan gevonden bij een zusterorganisatie'.

Hij heeft het vandaag gehoord, dus vanaf nu weer op volle kracht solliciteren (gelukkig vrij veel vacatures, maar het moet maar net passen en ze moeten je maar willen hebben he).

We gaan ervoor, maar het zal een zware tijd worden.

Ik het het eerste etentje met een vriendengroep maar alvast afgezegd. We moeten voorlopig maar even flink in de bezuiniging!
op deze site kunt aan de hand van uw salarisstrook de ww berekenen.

http://www.ontslag-krijgen.nl/berekenen ... ering.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven