Geld & Recht alle pijlers

Mensen met een min-/maxcontract in de kinderopvang

21-03-2020 07:20 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, hoe worden jullie nu uitbetaald?

Ik heb een contract voor 24-36u, maar werk elke week het max. aantal uren. Nu ging ik er vanuit, dat ik nu doorbetaald zou worden, volgens het principe van 13-weeks gemiddelde, mijn baas heeft echter besloten, slechts het min. aantal uren uit te betalen. Deze uren wordt ik (terecht) ook aanwezig te zijn.

Hoeveel uur worden jullie uitbetaald?

Totaal aantal stemmen: 16

Minimale uren (50%)
Maximale uren (6%)
13-weeks gemiddelde (38%)
Anders (6%)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
21-03-2020 07:26
Wanneer je 3 maanden lang een bepaald uren patroon hebt gehad dan is dat structureel tenzij de werkgever kan aantonen op papier dat het om een tijdelijke piek ging zoals bij seizoenswerk. Hij moet je dus de uren betalen die je in de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt en die kun je ook claimen.
Dit.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
25-03-2020 12:35
De werkgever ontvangt inderdaad als het goed is nog hetzelfde geld als voorheen (als er niet massaal wordt opgezegd, maar ik neem aan dat alleen mensen die tegen het einde van hun opvangperiode lopen dat dan iets vervroegd doen). Hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat mensen nu niet beginnen, terwijl ze anders op de wachtlijst zouden hebben gestaan.
Ik acht de kans vrij groot dat je contract sowieso niet verlengd wordt, want voor jou t.z.t. weer 10 anderen.
Maar een weekje wachten kan natuurlijk altijd.
Er is juist een groot tekort aan personeel in de kinderopvang. Ze zijn overigens te laat, mochten ze op willen zeggen, dan hadden ze dat uiterlijk gister moeten doen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Ondertussen heeft mijn baas aangegeven toch het 13-weeks gemiddelde uit te betalen. (Had net mijn aanvullende WW rond, maar kon het gelijk weer stop zetten.

Ook is mijn contract met een jaar verlengd, dus ik ben helemaal blij.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat fijn, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
18-04-2020 08:59
Wat fijn, gefeliciteerd!
Bedankt
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven