Geld & Recht alle pijlers

Moet ik erfenis opnieuw verwerpen?

05-01-2011 21:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens privacy en herkenbaarheid verwijderd, bedankt voor de tips!
Ik kan je niet helpen, heb er geen ervaring mee ( gelukkig) maar kan je niet morgen gewoon even een notaris bellen met deze vraag?

Saarchen
Heb ik gedaan, maar die notaris wil ook z'n uurtjes schrijven en zegt telefonisch geen advies te kunnen geven.

De notaris van de familie, die de erfenis afhandeld, bel ik liever niet om gezeik te voorkomen (weet ook niet wie het is hoor).
Waarom wil je geen erfenis? Of zijn het alleen schulden die ze nalaat?
quote:elninjoo schreef op 05 januari 2011 @ 21:47:

Waarom wil je geen erfenis? Of zijn het alleen schulden die ze nalaat?

Nieuwsgierig?

Dat vraagt TO toch niet. TO, ik zou toch de notaris van de familie bellen of als je dat niet wilt eens beginnen bij de notaristelefoon.
De notaris van je oma zal contact met je opnemen als je een erfgenaam bent. In overleg met hem kun je je beslissing nemen over wel of niet verwerpen.

Als je niks van hem hoort, ben je geen erfgenaam, hoef je niks te beslissen.

Hoe lang het duurt dat je van hem hoort, hangt af van hoe moeilijk/makkelijk je voor hem te traceren bent. Heb geduld, wacht gewoon af.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik denk in dit soort gevallen altijd dat een officieel deskundig advies toch niet weg is en waarom zou zo`n notaris dat gratis doen? Je kan toch vragen wat een advies kost en het dan tegen elkaar afwegen. Als het honderden euro`s kost zou ik het misschien ook niet doen, maar je wilt toch gebruik maken van zijn kennis waarom zou je daar dan niet voor betalen?
Oh, de oplossing van maria1966 is natuurlijk veel handiger en goedkoper!
..en je kan een telefoontje verwachten omdat dit een nieuwe nalatenschap is, en je in plaats van je vader opkomt als erfgenaam. Je zal daarom weer moeten kiezen tussen aanvaarden, verwerpen en beneficiair aanvaarden (aanvaarden voor zover het saldo positief is, is het negatief dan raakt dat je niet)
Idd, zoals philippine zegt vervang je de plaats van je vader.

maar als ik jou was morgen even naar de rechtswinkel bellen (geven je gratis advies)

http://www.st-ab.nl/ad01c.htm

Succes ermee
quote:HEMAlover schreef op 05 januari 2011 @ 21:51:

[...]

Nieuwsgierig?

Het was ook mijn eerste gedachte eigenlijk!
Ja ik begrijp dat de notaris zijn kosten berekend maar ik heb in dit geval geen zin om die kosten te maken.

Traceert de notaris je via het GBA? Want dan zal hij me wel kunnen vinden en wacht ik rustig af.

Bedankt voor de antwoorden zover!
Als iemand hier abonnee is van het Financieel Dagblad, of daar geregistreerd is, dan zit hieronder een interessant artikel.

Ik koop het FD af en toe los, vandaar dat ik niet kan inloggen, het is een artikel van 8 januari 2010.

http://www.fd.nl/artikel/ ... emen-tekenen-tegenvallers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven