Geld & Recht alle pijlers

nederlandse mensen willen niet veel geven

17-01-2012 23:16 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij en mijn ouders altijd heel erg op dat de Nederlandse mensen niet graag veel geld uitgeven aan cadeau's voor anderen. Ik heb zelf familie in Frankrijk en Polen wonen en van hun krijg ik met mijn verjaardag altijd zeker per tante 50 of soms 100 euro. Hier krijg ik van mijn tantes en ooms een keer 10 of 15, veel minder dus. Op het werk bij mijn moeder werken ook buitenlanders en die trakteren met de verjaardag veel meer als de Nederlandse. Nu maak ik hier geen probleem van, maar ben wel nieuwsgierig waarom we hier zo zuinig zijn? Terwijl ze in de oostblokken armer zijn en meer geld aan anderen willen geven.
De meeste mensen hebben alles al, en om nu alleen met extra aanvulling te komen terwijl ze al alles hebben is grote onzin.

En waar komt het eigenlijk vandaan dat je persé wat moet geven of krijgen als je jarig bent, je bent geen kind meer, die vol verwachting uitkijkt naar kadootjes, je bent een volwassen vrouw die een envelope met inhoud wilt voor verjaardag..

Hier is iedereen welkom op een verjaardag, geen kadootjes verplicht, ook niet verplicht om te komen.
Volgens mij gaan 'we' gewoon verstandig(er) met geld om. Ik kijk wel eens naar 'Pawn shop'. Kom er zo'n grietje van alles verkopen omdat ze geen geld meer heeft, koopt ze daar vervolgens zonder blikken of blozen een ring van ¤ 300,- euro van voor haar vriend verjaardag.

Tja, lekker gul hoor, maar erg snugger vind ik het niet.
Ik heb drie Poolse vriendinnen en bij alledrieis het echt niet zo dat ze onderling in de familie dure cadeaus geven. Alsik er ben is er altijd wat te eten maar omnu te zeggen dat het meer is dan bij mij(Nederlandse)?Nee dus, en wat er is aan Poolse specialiteiten....gruwel! Hahaha, smaken verschillen dus inderdaad.En buitenlanders die meer trakteren? In Australie moet de baas de taart kopen als personeel jarig is, dat is pas lekker zuinig als je jarig bent, Ik denk dat TO in een familie zit die dol op status is.
quote:Dove schreef op 18 januari 2012 @ 00:33:

@ Minny, geheel offtopic (excuus), jij had toch een topic geopend over een vermiste vriendin? Het topic is volgens mij verwijderd, maar is het allemaal goed afgelopen?Ze is inmiddels heelhuids terug inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven