Nihil verschil volgens Belastingdienst
zaterdag 5 juni 2010 om 21:52
Vandaag kreeg ik een brief van de belastingdienst. Het was een berekening van de kinderopvangtoeslag van 2007.
Volgens hen heb ik bedrag x ontvangen en heb ik ook recht op dat bedrag. Onder de rekensom stond: Verschil: Nihil.
Toen ben ik terug gaan zoeken welk bedrag ik heb ontvangen in 2007. Dat is minder dan waar ik recht op had.
Het verschil is 597 euro. De belastingdienst vindt dit nihil. Ik vind dit veel geld en ik wil het hebben!
Wie heeft er tips en ervaring? Natuurlijk ga ik deze week bellen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen/adviezen/tips/meningen e.d.
alvast bedankt!
Volgens hen heb ik bedrag x ontvangen en heb ik ook recht op dat bedrag. Onder de rekensom stond: Verschil: Nihil.
Toen ben ik terug gaan zoeken welk bedrag ik heb ontvangen in 2007. Dat is minder dan waar ik recht op had.
Het verschil is 597 euro. De belastingdienst vindt dit nihil. Ik vind dit veel geld en ik wil het hebben!
Wie heeft er tips en ervaring? Natuurlijk ga ik deze week bellen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen/adviezen/tips/meningen e.d.
alvast bedankt!
zaterdag 5 juni 2010 om 21:57
Ga er maar vanuit dat in jouw berekening een fout zit en niet in die van de belastingdienst! Sowieso maandag even bellen en vragen om een toelichting. Waarop is het gebaseerd en waarom kom jij op een ander bedrag? Maar niet gaan gillen dat jij dat geld wil want ik heb zo het vermoeden dat jij een foutje hebt gemaakt. De belastingdienst noemt ruim 500 euro niet nihil, dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 5 juni 2010 om 22:10
[quote]biol schreef op 05 juni 2010 @ 21:57:
Ga er maar vanuit dat in jouw berekening een fout zit en niet in die van de belastingdienst! Sowieso maandag even bellen en vragen om een toelichting. Waarop is het gebaseerd en waarom kom jij op een ander bedrag? Maar niet gaan gillen dat jij dat geld wil want ik heb zo het vermoeden dat jij een foutje hebt gemaakt. De belastingdienst noemt ruim 500 euro niet nihil, dat snap je zelf hopelijk ook wel.[/quote]
Blijkbaar toch niet
Ga er maar vanuit dat in jouw berekening een fout zit en niet in die van de belastingdienst! Sowieso maandag even bellen en vragen om een toelichting. Waarop is het gebaseerd en waarom kom jij op een ander bedrag? Maar niet gaan gillen dat jij dat geld wil want ik heb zo het vermoeden dat jij een foutje hebt gemaakt. De belastingdienst noemt ruim 500 euro niet nihil, dat snap je zelf hopelijk ook wel.[/quote]
Blijkbaar toch niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 5 juni 2010 om 22:13
De belastingdienst hanteert een ondergrens van niet meer dan enkele tientjes als nihil.
De kinderopvangtoeslag krijg je in principe 1x per maand. Als je kan aantonen met bankafschriften dat je echt te weinig hebt gehad, zou het wel goed moeten komen. Hou er wel rekening mee dat je geld van een bepaalde maand, een maand eerder rond de 20e krijgt. Het geld dat je rond 20 december 2006 hebt gekregen, is dus het geld van januari 2007, dat van 20 januari 2007 is het geld over februari 2007 etc.
De kinderopvangtoeslag krijg je in principe 1x per maand. Als je kan aantonen met bankafschriften dat je echt te weinig hebt gehad, zou het wel goed moeten komen. Hou er wel rekening mee dat je geld van een bepaalde maand, een maand eerder rond de 20e krijgt. Het geld dat je rond 20 december 2006 hebt gekregen, is dus het geld van januari 2007, dat van 20 januari 2007 is het geld over februari 2007 etc.
zaterdag 5 juni 2010 om 22:19
Ik wil overigens niet zeggen dat de belastingdienst nooit een fout maakt hoor maar de kans is niet zo heel groot! Overigens als je echt van mening bent dat er een fout gemaakt is in jouw nadeel dan kan je om een herberekening vragen...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 5 juni 2010 om 22:31
quote:Ayh schreef op 05 juni 2010 @ 22:13:
Als je kan aantonen met bankafschriften dat je echt te weinig hebt gehad, zou het wel goed moeten komen.
Dit kun je toch niet aantonen met bankafschriften? Want hoe toon je aan dat je iets niet gehad hebt? Wie zegt dat je geen afschrift achterhoudt? Of iets weggelakt hebt.
Zij moeten aantonen dat ze het wel betaald hebben. Dus kortom: TO moet om een toelichting vragen.
Als je kan aantonen met bankafschriften dat je echt te weinig hebt gehad, zou het wel goed moeten komen.
Dit kun je toch niet aantonen met bankafschriften? Want hoe toon je aan dat je iets niet gehad hebt? Wie zegt dat je geen afschrift achterhoudt? Of iets weggelakt hebt.
Zij moeten aantonen dat ze het wel betaald hebben. Dus kortom: TO moet om een toelichting vragen.
zondag 6 juni 2010 om 08:07
Bedankt allemaal!
Kijk, Biol, dat is een tip waar ik wat mee kan. Om een overzicht van uitbetaalde toeslagen ga ik dus vragen.
Ik heb mijn rekeningoverzicht uitgeplozen en alle bedragen bij elkaar opgeteld en kom dan uit op een bedrag wat 597 euro lager ligt dan het bedrag wat ik volgens de belastingdienst heb ontvangen.
Jullie berichten geven me goede hoop om de belastingdienst eens te gaan lastigvallen...
Kijk, Biol, dat is een tip waar ik wat mee kan. Om een overzicht van uitbetaalde toeslagen ga ik dus vragen.
Ik heb mijn rekeningoverzicht uitgeplozen en alle bedragen bij elkaar opgeteld en kom dan uit op een bedrag wat 597 euro lager ligt dan het bedrag wat ik volgens de belastingdienst heb ontvangen.
Jullie berichten geven me goede hoop om de belastingdienst eens te gaan lastigvallen...
zondag 6 juni 2010 om 10:08
Maar heb je dan idd wel rekenin gehouden met het feit dat de belastingdienst vooruit betaald? Dus zoals eerder al gezegd is. Dec 2006 krijg je voor jan2007. Als jij alle maanden bij elkaar hebt opgeteld hoort daar die van dec ook bij en moet die van dec 2007 eraf. Misschien zit daar een verschil in?
zondag 6 juni 2010 om 23:25
Het kan ook nog zo zijn dat je in een eerder jaar te veel aan kinderopvang toeslag of een andere toeslag hebt ontvangen.
Je zou dat bedrag dan eigenlijk moeten terugbetalen.
Als jij dat bedrag niet terugbetaald gaan ze het verrekenen.
Dus het kan maar zo zijn dat jij in 2007 minder hebt ontvangen omdat je dit bedrag in 2006 te veel hebt gehad.
Je zou dat bedrag dan eigenlijk moeten terugbetalen.
Als jij dat bedrag niet terugbetaald gaan ze het verrekenen.
Dus het kan maar zo zijn dat jij in 2007 minder hebt ontvangen omdat je dit bedrag in 2006 te veel hebt gehad.
maandag 7 juni 2010 om 13:00
Het kan ook nog zo zijn dat je in 2008 of 2009 nog een nabetaling hebt gekregen over 2007. Die is dan ook bij het totaalbedrag opgeteld. Of dat er een bedrag is verrekend met een aanslag inkomstenbelasting of een andere toeslag. De Belastingdienst maakt wat dit soort dingen betreft gelukkig niet zo heel vaak fouten, hoor.
..

maandag 7 juni 2010 om 16:22
Waarschijnlijk staat rechtsboven dat dit een definitieve aanslag is. Je hebt zeer waarschijnlijk in 2008 een voorlopie aanslag gekregen waarbij je het verschil tussen wat je reeds ontvangen had en wat je nog te ontvangen hebt, hebt ontvangen. Nog even snuffelen dus in je afschriften van 2008 en misschien zelfs wel 2009.
De definitieve aanslag laat altijd even op zich wachten.
De definitieve aanslag laat altijd even op zich wachten.
woensdag 9 juni 2010 om 16:58
Ik kreeg 2 brieven vlak achter elkaar:
- op de eerste stond het definitieve bedrag en dat ik nog een bedrag van ze zou krijgen (was inderdaad ook net op mijn rekening gestort).
- op de tweede stond het definitieve bedrag en dat het terug te ontvangen bedrag nihil was (omdat ze dus net een betaling gedaan hadden)
Kan het zijn dat je nu naar de tweede brief zit te kijken?
- op de eerste stond het definitieve bedrag en dat ik nog een bedrag van ze zou krijgen (was inderdaad ook net op mijn rekening gestort).
- op de tweede stond het definitieve bedrag en dat het terug te ontvangen bedrag nihil was (omdat ze dus net een betaling gedaan hadden)
Kan het zijn dat je nu naar de tweede brief zit te kijken?
donderdag 10 juni 2010 om 19:47
Je kan ook even kijken naar het bedrag wat is berekend aan inkomsten, komen deze overeen? Soms heb je bijv meer salaris ontvangen door een bonus, uitkering of iets dergerlijks. Als je deze bent vergeten mee te rekenen in de inkomsten dan ontvang je automatisch minder
succes, hopelijk krijg je het alsnog gewoon terug
succes, hopelijk krijg je het alsnog gewoon terug