Geld & Recht alle pijlers

Nog steeeeeds geen loon.. BAH!

24-12-2009 10:01 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik baal er gewon van,

normaal gesproken krijg ik in december altijd mijn loon een paar dagen eerder, zo rond de 22e, nu heb ik het nog stééds niet..

En morgen is het al kerst..

Ik wou zo graag nog een leuk jurkje halen..

Wat ik hiermee wil? nou, eigenlijk niets

(of dat mensen zeggen: ow, het loon wordt ook wel eens om 12 uur 's middags uitgekeerd, dat je het nu nog niet hebt, wil niet zeggen dat het vandaag niet meer komt.. zoiets)

bah dus
Als je aan het eind van je loon 'n stuk maand overhoudt, dan lijkt me een leuk jurkje voor de kerst 'n zwaar overbodige uitgave.
De salarisadministratie bellen??

En als je per sé nog dat leuke jurkje wilt halen, leen je geld van iemand of ga je rood staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Aaah wat flauw dat je nog niet betaald bent. Ik vrees het ergste voor je. Wij krijgen ook altijd eerder uitbetaald voor kerst en reken maar dat ik het altijd hartstikke nodig heb (maakt alleen januari zo lang).
Ik krijg ook een eindejaarsuitkering bij mijn loon en daar koop ik altijd een leuk jurkje van.

Inderdaad totaal overbodig, maar zo beloon ik mezelf dat ik alles financieel goed op orde heb. Niet zo raar toch?

Ik kom de kerst wel door, met boodschappen en kadoos, maar een jurkje was gewoon leuk geweest.

En ik wil niet rood staan of het geld lenen, want het is idd een overbodige uitgave..

Ik spui gewoon even gal, kan toch?

Niemand weet hoe laat dit soort transacties plaatsvinden?

-zucht-
salarisadministratie is al gesloten, vakantie.. anders had ik zeker even gebeld
Je baas is niet verplicht je loon en eindejaarsuitkering eerder uit te betalen....Mag ook eerste week van januari.

Maar ik vermoed dat je dit eigenlijk helemaal niet wilde horen, sorry
als je toch 'n onverstandig uitgave patroon hebt, dan betaal je toch gewoon met je credit card, dan wordt dat pas in januari afgeschreven
He gatver wat naar! Ik ken dat!

Misschien na 12 uur nog een storting? bij mij staat mijn loon er vaak rond de middag op.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:elninjoo schreef op 24 december 2009 @ 10:10:

als je toch 'n onverstandig uitgave patroon hebt, dan betaal je toch gewoon met je credit card, dan wordt dat pas in januari afgeschrevenEl Ninjoo, jezus doe eens niet zo ongenuanceerd!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik weet dat bij de ING er een betalingsronde om 14:00 uur is waar vaak mijn salaris ook bij zat... En laatste betalingsronde daar is iig om 19:00 uur (had keer hard mn geld nodig voor het weekend waardoor ik de ING heb gebeld ;) hihihi)
quote:Inderdaad totaal overbodig, maar zo beloon ik mezelf dat ik alles financieel goed op orde heb. Niet zo raar toch?Sorry, maar als je nul komma nul spaargeld hebt en afhankelijk bent van de datum waarop ze je loon storten, dan noem ik dat verre van financieel de boel op orde hebben.
ABN en Rabo doen het vanaf morgen niet meer tot maandag.

Daarom maak ik juist in dec de salarissen eerder over.

Welke bank heb jij? En welke bank je bedrijf?
Welke bank heb je? Ik heb Fortis en zowel mijn stufi als mijn zorgtoeslag kwamen deze maand te laat. Ik moest nog een jas kopen en zat ook de hele tijd te wachten op mijn geld te wachten.
Liever elitair dan een pauper!
@ Elninjoo:

Mijn spaargeld is niet voor leuke jurkjes kopen die ik niet nodig heb..

Maar jij en je glazen bol hebben wel vaker de ongenuanceerde waarheid in pacht, dus je hebt volkomen gelijk, die spaarrekening van me is vast een vergissing van de bank.. Jij ook een fijne kerst!
quote:elninjoo schreef op 24 december 2009 @ 10:10:

als je toch 'n onverstandig uitgave patroon hebt, dan betaal je toch gewoon met je credit card, dan wordt dat pas in januari afgeschrevenMens, kan je eigenlijk wel lezen? Of staat dat het ongenuanceerde oordelen teveel in de weg?
Ik heb rabo

mijn werk abn
quote:ram83 schreef op 24 december 2009 @ 10:13:

@ Elninjoo:

Mijn spaargeld is niet voor leuke jurkjes kopen die ik niet nodig heb..

Dan gebruik je toch tijdelijk even wat geld van je spaarrekening voor dat leuke jurkje wat je jezelf als beloning wilt geven, en stort je het daarna weer terug als je je loon-met-eindejaarsuitkering hebt gehad?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dan heb je jezelf wat geld bespaard. Als beloning mag je in januari iets leuks voor jezelf kopen.

Kun je nog meer kopen ook voor hetzelfde geld!
Banken doen elk uur een betalingsronde. En vandaag zal dat vermoedelijk tot 16h00 zijn. Denk ik. En anders wachten tot maandag. Maar als je echt zo graag dat jurkje wil kopen, dan neem je toch wat op van je spaarrekening en maak je het weer over als je salaris gestort is....?
quote:himalaya schreef op 24 december 2009 @ 10:16:

[...]

Dan gebruik je toch tijdelijk even wat geld van je spaarrekening voor dat leuke jurkje wat je jezelf als beloning wilt geven, en stort je het daarna weer terug als je je loon-met-eindejaarsuitkering hebt gehad?Pcies, kan je toch dat jurkje gaan halen. Probleem opgelost!
Balen zeg!Groot gelijk dat je jezelf mag belonen met een leuk jurkje!!!Hopelijk staat het geld er vanmiddag op!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
hqhahaha, Ram83!

Heel wijs van je dat je niet aan je spaargeld komt, jurkjes zijn een luxe en niet noodzakelijk!

Veel plezier en ik hoop voor je dat je loon zo op je rekening staat zodat je nog even een jurkje kan 'scoren'!
Even een andere collega bellen om na te gaan of hij/zij het salaris wel ontvangen heeft?
quote:elninjoo schreef op 24 december 2009 @ 10:11:

[...]

Sorry, maar als je nul komma nul spaargeld hebt en afhankelijk bent van de datum waarop ze je loon storten, dan noem ik dat verre van financieel de boel op orde hebben.

Doe toch niet zo elitair, niet iedereen heeft een lading spaargeld, er zijn héél veel mensen die gewoonweg geen spaargeld hebben omdat ze elke maand maar net rondkomen. Dat neerbuigende toontje van 'oh god oh god wat onverstándig dat je op je loon moet wachten voor je een jurkje kunt kopen!' is echt tenenkrommend. Hele volksstammen leven van salaris tot salaris, so fucking what?

Ze geeft toch aan haar creditcard en betaallimiet niet aan te willen spreken voor een jurkje, hoe onverstandig ís dat dan? Lijkt me niets onverstandigs aan.

Dat jij nou blijkbaar genoeg spaargeld hebt altijd en dus gewoon rijker bent dan TO, is leuk en aardig -- maar een beetje inlevingsvermogen in de financiële situatie van mensen emt een minder goddelijke spaarrekening zou ook geen kwaad kunnen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven