Geld & Recht alle pijlers

Nog steeeeeds geen loon.. BAH!

24-12-2009 10:01 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik baal er gewon van,

normaal gesproken krijg ik in december altijd mijn loon een paar dagen eerder, zo rond de 22e, nu heb ik het nog stééds niet..

En morgen is het al kerst..

Ik wou zo graag nog een leuk jurkje halen..

Wat ik hiermee wil? nou, eigenlijk niets

(of dat mensen zeggen: ow, het loon wordt ook wel eens om 12 uur 's middags uitgekeerd, dat je het nu nog niet hebt, wil niet zeggen dat het vandaag niet meer komt.. zoiets)

bah dus
quote:ram83 schreef op 24 december 2009 @ 10:14:

Ik heb rabo

mijn werk abnDat zal het zijn. Beide doen niet veel rond de feestdagen.
Als je toch weet dat dat geld eraan komt en perse een jurkje wil, dan kun je er ook rood voor gaan staan. Of terugstorten op je spaarrekening zodra je salaris er is.

Ikzelf zou het niet doen.

Dan maar iets wat ik al had met een leuke nieuwe accesoire of iets geleends.

Hier is het netjes gisteren gestort, met eindejaarsuitkering die ik meteen naar de spaarrekening heb doorgesluisd.

In januari gaan we het uitgeven.
He bah ik heb dat ook eens gehad. Mijn bank zij dat het aan de bank van mijn werkgever lag en vice verca. Al mijn collega's hadden wel geld gekregen. Het kwam bij mij toen de 24ste 's middags binnen.
Gelukkig heb ik gisteren ook salaris gekregen . Wordt de 13e maand in januari uitgekeerd? Zat niet bij m'n salaris namelijk. (Dit jaar is voor het eerst dat ik een 13e maand krijg, vandaar de vraag.)
Het is gewoon naar als je salaris niet op tijd op je rekening staat. Veel mensen werken met automatische afschrijvingen, eneco, ziektekosten, huur etc. moeten ook op tijd betaald.

Ik baal er dan ook ontzettend van dat de ABN-Amro telebankieren altijd rond de 25ste een storing heeft. Of, nog erger, rond de 30ste als de BTW en loonbelasting overgemaakt moet worden. Dan krijg je ook nog eens een fijne boete van de belastingdienst.

(en nee, ik kan het niet van te voren klaar zetten. Werknemers hebben wisselende uren, dus ik moet wachten tot de boekhouder de lonen doorgeeft.)
Ik moet overigens zeggen dat ik nu geeneens zin zou hebben de stad in te gaan. Iedereen is de schade aan het inhalen na het afgelopen weekend.

Moet nog een panty hebben, die ga ik hier om de hoek in de buurtsuper halen.
Elk uur even inloggen.. Bij Rabo komt het volgens mij heel de dag door binnen en die hebben geen vaste transactietijden.
quote:tangerine schreef op 24 december 2009 @ 11:08:

[...]

Dat jij nou blijkbaar genoeg spaargeld hebt altijd en dus gewoon rijker bent dan TO, is leuk en aardig -- maar een beetje inlevingsvermogen in de financiële situatie van mensen emt een minder goddelijke spaarrekening zou ook geen kwaad kunnen!Dat zet het hele begrip 'rijkdom' in een ander perspectief, vind je niet? Veel warmte en liefde tijdens de feestdagen!
quote:Bianca40 schreef op 24 december 2009 @ 11:17:

Elk uur even inloggen.. Bij Rabo komt het volgens mij heel de dag door binnen en die hebben geen vaste transactietijden.Daar heb je volgens mij wel gelijk in!
Ik snap het ook niet; als je geld op een spaarrekening hebt, boek je toch even wat over en je boekt het weer terug als je loon binnen is?
quote:Pauline65 schreef op 24 december 2009 @ 11:32:

Ik snap het ook niet; als je geld op een spaarrekening hebt, boek je toch even wat over en je boekt het weer terug als je loon binnen is?

Is al geopperd en tegen dovenmansoren gezegd, waarschijnlijk.

TO wil gewoon van ons horen dat om 15.33 haar salaris gestort wordt (zie glazen bol) zodat ze nog 27 minuten heeft om haar jurkje te zoeken én kopen, voordat de winkels dicht gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je zegt dat je jezelf op die manier beloond, dat je alles financieel op orde hebt. Maar eerlijk gezegd vind ik dat je het helemaal niet financieel op orde hebt, anders zou je niet rood komen te staan als je nu een jurkje kocht ipv na je loon.. (als je alles financieel op orde had)
quote:himalaya schreef op 24 december 2009 @ 11:36:

[...]

TO wil gewoon van ons horen dat om 15.33 haar salaris gestort wordt (zie glazen bol) zodat ze nog 27 minuten heeft om haar jurkje te zoeken én kopen, voordat de winkels dicht gaan. Hoeft niet, je weet toch niet wat voor spaarrekening TO heeft en met wat voor voorwaarden. De 'haal het gewoon van je spaarrekining' suggestie vind ik juist kort door de bocht. Als je bv bij een bonusrekening nog net aan het eind van het jaar wat geld opneemt kan dat onvoordelig zijn wb de (bonus)rente. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik baalde ook al idd, krijg normaal mijn loon tot de 27ste en wist niet zeker of ze het in december voor de kerst zouden overmaken..

Maar vanochtend eindelijk op mijn rekening! Was ook echt nodig haha, zo nog ff wat laatste boodschappen halen dus..
Ow ow wat wordt hier toch weer naarstig gezocht naar negatieve dingen.

TO ik vind dat je het keurig doet hoor! Je koopt geen jurkje als je extraatje niet binnen is. Je wilt er niet voor in het rood gaan staan en dat is een kwestie van (hele goeie) mentaliteit.

Ik hoop dat het nog op tijd komt zodat je met de kerst in je nieuwe jurkje kunt rondlopen... voor mij heb je hem verdiend!

quote:dorinke schreef op 24 december 2009 @ 11:43:

[...]

Hoeft niet, je weet toch niet wat voor spaarrekening TO heeft en met wat voor voorwaarden. De 'haal het gewoon van je spaarrekining' suggestie vind ik juist kort door de bocht. Als je bv bij een bonusrekening nog net aan het eind van het jaar wat geld opneemt kan dat onvoordelig zijn wb de (bonus)rente. Om maar een voorbeeld te noemen.

pfff... als ze zo'n spaarrekening hééft en die bonus dus wil laten staan én ze heeft geen creditcard én ze kan niks lenen én haar salaris is toch niet vandaag gestort én ze wil niet rood staan én alle andere opties die ik vergeten ben maar die wel genoemd zijn, dan blijft er maar een ding over...... geen jurkje....

Ik weet het, het leed zal niet te overzien zijn en waarschijnlijk moeten we haar dan de komende dagen uit de put praten maar het leven is nou eenmaal soms hard, bikkelhard... zélfs met kerst!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bianca40: Eens
Maak je allemaal vooral geen zorgen om mij!

Ik red me wel, met of zonder nieuwe jurk!

Wat ik ook al eerder zei: het is gewoon een extraatje voor mijzelf en die wou ik graag vóór Kerst.

En ik ben idd vrij principieel wat betreft mijn spaarrekening.

Bovendien heb ik geen eigen spaarrekening, maar is deze van mijn vriend en mij samen. Een kleintje helaas, maar als morgen onze wasmachine het begeeft, kunnen we maandag een nieuwe halen.. zo'n eentje dus, een buffertje voor noodsituaties, niet voor jurkjes.

En verder vind ik dat het financieel heel aardig gaat.

Ik ben 27, mijn vriend 28, we hebben drie kinderen, werken allebei (mijn vriend net sinds 2 maanden afgestudeerd en aan het werk, twee volledige studies gedaan, vandaar)

Verder hebben we een eigen huis, geen schulden, zelfs geen studieschuld.

Mag dat?
hmm.. zit ik mezelf nog een beetje te verdedigen ook, terwijl ik alleen benieuwd was hoe dat zat bij banken.. hoe vaak transacties enzo..

Misschien was er wel iemand die zou zeggen, nou, Rabobank doet dat elke dag alleen om 9 uur 's ochtends, dus jammer genoeg wachten tot na kerst..

Echt geen drama hoor.

Bedankt voor de reacties!
quote:himalaya schreef op 24 december 2009 @ 11:56:

[...]

Ik weet het, het leed zal niet te overzien zijn en waarschijnlijk moeten we haar dan de komende dagen uit de put praten maar het leven is nou eenmaal soms hard, bikkelhard... zélfs met kerst!Waar baseer je dit nou op? Dit is toch onnodig reacties uitlokken?
quote:ram83 schreef op 24 december 2009 @ 10:01:

Ja, ik baal er gewon van,

normaal gesproken krijg ik in december altijd mijn loon een paar dagen eerder, zo rond de 22e, nu heb ik het nog stééds niet..

En morgen is het al kerst..

Ik wou zo graag nog een leuk jurkje halen..

Wat ik hiermee wil? nou, eigenlijk niets

(of dat mensen zeggen: ow, het loon wordt ook wel eens om 12 uur 's middags uitgekeerd, dat je het nu nog niet hebt, wil niet zeggen dat het vandaag niet meer komt.. zoiets)

bah dusja hoor, dat kan goed. Het loon van mijn man wordt altijd pas 's middags uitgekeerd, soms zelfs pas 's avonds.
Whatever, I do what I want
quote:himalaya schreef op 24 december 2009 @ 11:36:

[...]

TO wil gewoon van ons horen dat om 15.33 haar salaris gestort wordt (zie glazen bol) zodat ze nog 27 minuten heeft om haar jurkje te zoeken én kopen, voordat de winkels dicht gaan.

Nee, ik zit alleen niet non-stop achter mijn computer om op dit soort reacties te reageren.

Maar bij deze dus, ik heb je gehoord (gelezen) en bedankt!
quote:lichtpuntjes schreef op 24 december 2009 @ 11:41:

Je zegt dat je jezelf op die manier beloond, dat je alles financieel op orde hebt. Maar eerlijk gezegd vind ik dat je het helemaal niet financieel op orde hebt, anders zou je niet rood komen te staan als je nu een jurkje kocht ipv na je loon.. (als je alles financieel op orde had)

Dus alleen als je eindeloos jurken kunt kopen heb je de boel op orde?

Of zouden er mensen bestaan die én de boel op orde hebben én maar een gelimiteerd bedrag 'vrij' te besteden hebben per maand?

Wat denk jij?
quote:tangerine schreef op 24 december 2009 @ 11:15:

Gelukkig heb ik gisteren ook salaris gekregen . Wordt de 13e maand in januari uitgekeerd? Zat niet bij m'n salaris namelijk. (Dit jaar is voor het eerst dat ik een 13e maand krijg, vandaar de vraag.)hier altijd in december
Whatever, I do what I want
Misschien kun je de klantenservice van je bank bellen en vragen wat er op je rekening staat? Of de salarisadministratie van je werk om te vragen wanneer ze het salaris hebben overgemaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven