Geld & Recht alle pijlers

Oeps big mistake.. Afspraak annuleren rechten

15-12-2019 20:51 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Aangezien ik nogal enthousiast was heb ik te snel een beslissing gemaakt. Ik ben erg onzeker over iets in mijn gezicht, dit wil ik al een lange tijd laten behandelen. Nu zag een vriendin een kliniek met een december aanbieding en heb ik gelijk een afspraak gemaakt voor overmorgen. Misschien een beetje naïef zo snel, maarja het zijn allemaal artsen, ze zijn slimmer dan mij dus het zal allemaal wel goed zijn. Na wat betere research vertrouw ik het toch allemaal niet zo, op de site staat helemaal geen informatie, je kan alleen een afspraak maken, en het enige wat ze echt hebben is een insta pagina waar ze veel influencers behandelen (ex in the beach en temptation ect). Buiten dat bestaan ze pas 1,5 jaar en hebben ze op Google helemaal geen recensies. Ik kom er nu achter dat ik hun helemaal niet mijn gezicht toe vertrouw... Het zit mij helemaal niet lekker en ik kan 48 u van tevoren annuleren, en wat denk je.. Ik ben 1 uurtje te laat. Mijn fout natuurlijk. Ik heb zelf een bedrijfje en wanneer het aankomt op de afspraak annuleren heb ik nog nooit maatregelen genomen. Kunnen hun met mijn e-mail adres, naam en geboortedatum mij gewoon een factuur sturen? Want zelf heb ik dat nog nooit gedaan, ik weet helemaal niet hoe dat zit.

Waarschijnlijk moet ik gewoon gaan, ik vind het anders toch best zonde van het geld. Alle artsen zijn BIG geregistreerd staat er, maak ik mij voor niks druk of kan ik het best niet gaan en het geld overmaken? En kan ik nog iets doen om het kosteloos te annuleren?
littlelion198 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 20:53
5.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de Algemene Voorwaarden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me nooit laten opereren als ik er niet achter sta. Dan gooi ik liever geld weg.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je gelijk een behandeling of moet je eerst voor een intake?
In het laatste geval kun je nog kiezen zou je zeggen (denk ik dan, geen ervaring. Hoop dat je nog kosteloos kunt annuleren)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch neem ik aan eerst een consult?
Alle reacties Link kopieren
Sowieso nu nog annuleren en morgen meteen bellen. Hopen op coulance en anders he zelf afvragen of je wilt betalen voor een behandeling waar je niet achterstaat of maar gewoon het geld betalen zonder behandeling.

Als je het niet vertrouwt zou ik niet onder mom van, heb toch al betaald, de ingreep laten uitvoeren.

Hoe zijn eventuele online recensies zoals op Google of zo?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-12-2019 20:52
Wat staat er in de Algemene Voorwaarden?
Waar kan ik die vinden? Ik heb alleen een mail Vam reservio ofsoziets met dat de afspraak in mijn Apple agenda staat. Er staat alleen ‘U kunt annuleren deze afspraak tot 15. December 2019, 19:45.’
Wanneer ik daarop klik kom Ik op een andere pagina terecht met: Helaas, u kunt de afspraak niet meer annuleren.
Je moet altijd kunnen annuleren, want als je met de griep in bed ligt gaan ze je ook niet opereren.

Hoogstens gaat het je geld kosten.

Ik zou morgen dus aan hun telefoonlijn hangen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
15-12-2019 20:53
Ik zou me nooit laten opereren als ik er niet achter sta. Dan gooi ik liever geld weg.
Het gaat gelukkig niet om opereren, alleen om een filler.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een keer een afspraak gehad daar? Zonder intake en zonder iets getekend te hebben kunnen ze je niet zomaar opereren hoor. Dan moet je hoogstens de kosten van het adviesgesprek betalen, maar kun je nog afzien van behandeling.
Alle reacties Link kopieren
littlelion198 schreef:
15-12-2019 20:56
Waar kan ik die vinden? Ik heb alleen een mail Vam reservio ofsoziets met dat de afspraak in mijn Apple agenda staat. Er staat alleen ‘U kunt annuleren deze afspraak tot 15. December 2019, 19:45.’
Wanneer ik daarop klik kom Ik op een andere pagina terecht met: Helaas, u kunt de afspraak niet meer annuleren.
Hoe heet dat bedrijf?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat artsen een BIG registratie hebben wil overigens niks zeggen. Als je afgestudeerd bent als arts kun je je BIG laten registreren. Maar dat betekent niet dat je ook specifiek goed bent in de behandeling die jij wil laten doen. Dat kun je wel opzoeken in het BIG register. Als je weet bij wie je een afspraak hebt.
Alle reacties Link kopieren
Otta1985 schreef:
15-12-2019 20:59
Heb je al een keer een afspraak gehad daar? Zonder intake en zonder iets getekend te hebben kunnen ze je niet zomaar opereren hoor. Dan moet je hoogstens de kosten van het adviesgesprek betalen, maar kun je nog afzien van behandeling.
Nee, ik heb ze alleen telefonisch gesproken. Het gaat alleen maar om een filler. Maar ik neem aan dat als ik ze nu af zeg dat ik 100% de kosten moet betalen, maar ik weet niet of ze dat doen nu ze nauwelijks informatie over mij hebben.
littlelion198 schreef:
15-12-2019 20:59
Het gaat gelukkig niet om opereren, alleen om een filler.
Zo'n filler is meestal tijdelijk.

Als al die would-be-sterren er langsgaan en het niet misloopt zou ik het eventueel wel riskeren.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-12-2019 21:00
Hoe heet dat bedrijf?
Maisondubelle
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
15-12-2019 21:01
Zo'n filler is meestal tijdelijk.

Als al die would-be-sterren er langsgaan en het niet misloopt zou ik het eventueel wel riskeren.
Ik maak mij misschien ook maar gek inderdaad.. Artsen moeten toch aan bepaalde eisen voldoen, je word niet zomaar arts (je moet toch zoveel jaar geleerd hebben)
Alle reacties Link kopieren
littlelion198 schreef:
15-12-2019 21:01
Maisondubelle
Afzeggen. Mailtje sturen dat je de afspraak afzegt. Ze zijn alleen op woensdag open zie ik op de website.
En nergens op de site de behandelaars te vinden, dus ook geen controle op big registratie.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-12-2019 20:54
Je hebt toch neem ik aan eerst een consult?
Dit vooral. Aan elke behandeling gaat toch een consult vooraf? Dat is niet altijd gratis, maar dan zit je nog niet aan een behandeling vast. Het consult kun je gewoon doen, daar word je sowieso wijzer van, al was het maar in de bevestiging van je gevoel.
En al kost het je geld... als het niet goed voelt, laat je je gezicht toch niet behandelen? Wat voor behandeling is het?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-12-2019 21:04
Afzeggen. Mailtje sturen dat je de afspraak afzegt. Ze zijn alleen op woensdag open zie ik op de website.
En nergens op de site de behandelaars te vinden, dus ook geen controle op big registratie.

Jaa ook zo raar he!! Ik heb wel dinsdag avond een afspraak bij ze, ik kon zelfs za en zondag ook komen volgensmij. Wanneer ik mail om het af te zeggen, kunnen ze mij dan verplichten om het factuur te betalen?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
15-12-2019 21:04
Afzeggen. Mailtje sturen dat je de afspraak afzegt. Ze zijn alleen op woensdag open zie ik op de website.
En nergens op de site de behandelaars te vinden, dus ook geen controle op big registratie.
Ja, dat zag ik ook, wat gek. Alleen op woensdag avond.
Jufjoke schreef:
15-12-2019 21:08
Ja, dat zag ik ook, wat gek. Alleen op woensdag avond.
Kan ook zijn dat het op woensdag "opendeurdag" is en ze voor de rest op afspraak werken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... onsent.htm

Zie linkje. Als ze het verkopen als een medische behandeling door een BIG geregistreerde arts dan moet eerst een adviesgesprek plaatsvinden. In dat gesprek kun jij aangeven of je de behandeling wel of niet wil laten doorgaan. Een behandeling die je niet wil kunnen ze niet in rekening brengen. Het adviesgesprek natuurlijk wel. Dus je zou nergens aan vast moeten zitten. Tenzij het telefoongesprek met een arts was die jou alle uitleg heeft gegeven. Dan heb je wellicht al ingestemd en zal het vast geld kosten.
Ik vind de site overigens ook wel vaag hoor
Alle reacties Link kopieren
littlelion198 schreef:
15-12-2019 21:06
Jaa ook zo raar he!! Ik heb wel dinsdag avond een afspraak bij ze, ik kon zelfs za en zondag ook komen volgensmij. Wanneer ik mail om het af te zeggen, kunnen ze mij dan verplichten om het factuur te betalen?
Geen idee. Heb je algemene voorwaarden gekregen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
littlelion198 schreef:
15-12-2019 21:06
Jaa ook zo raar he!! Ik heb wel dinsdag avond een afspraak bij ze, ik kon zelfs za en zondag ook komen volgensmij. Wanneer ik mail om het af te zeggen, kunnen ze mij dan verplichten om het factuur te betalen?
dat staat er in de Algemene Voorwaarden
Alle reacties Link kopieren
Otta1985 schreef:
15-12-2019 21:09
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... onsent.htm

Zie linkje. Als ze het verkopen als een medische behandeling door een BIG geregistreerde arts dan moet eerst een adviesgesprek plaatsvinden. In dat gesprek kun jij aangeven of je de behandeling wel of niet wil laten doorgaan. Een behandeling die je niet wil kunnen ze niet in rekening brengen. Het adviesgesprek natuurlijk wel. Dus je zou nergens aan vast moeten zitten. Tenzij het telefoongesprek met een arts was die jou alle uitleg heeft gegeven. Dan heb je wellicht al ingestemd en zal het vast geld kosten.
Ik vind de site overigens ook wel vaag hoor
Ik vind het raar dat de artsen niet op de website staan. Ze kunnen zoveel vertellen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven