Geld & Recht alle pijlers

Onder half jaar contract kamer uitkomen?

12-06-2011 19:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen graag samenwonen. Helaas heeft hij een uurcontract, en zit hij sowieso voor een half jaar vast aan zijn kamer. Dit staat in zijn contract, en hij woont er nu een paar maand.

Ik denk het haast niet, dat het mogelijk is om eerder weg te gaan hier, maar je weet het niet. Misschien weet één van jullie iets of is het gewoon geduld hebben?

edit: even ingekort ivm herkenbaarheid
Het gaat maar om 4 maanden....
lijkt me dat hier niks aan te doen is. Was dit idee 2 maanden geleden nog niet in de wereld? Ff geduld hebben lijkt me
Ja, tuurlijk is het maar 4 maanden, dat weet ik zelf ook wel. Maar het is fijn om nu te kunnen verhuizen omdat de vakantieperiode eraan komt we dan meer tijd over hebben.

Ben bang dat het gewoon geduld hebben is.
Ken je iemand die woonruimte zoekt en de kamer zou willen overnemen?

Misschien dat je dan wel eerder kunt gaan samenwonen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 12 juni 2011 @ 20:01:

lijkt me dat hier niks aan te doen is. Was dit idee 2 maanden geleden nog niet in de wereld? Ff geduld hebben lijkt meNou, hij had zich al ingeschreven op de wachtlijst toen dit pand verhuurd werd voor tijdelijk huren, en toen hadden we nog maar 2 weekjes. Maar het kriebelt nu ontzettend om lekker te hokken, en ik heb bijna elke avond een huilende vriend in m'n armen omdat het er zo verschrikkelijk is. Dus ik dacht; tóch maar even kijken of iemand er juridisch gezien iets over weet.
dus na 2,5 maand wil je gaan samenwonen?
Heb je de sleutel van je nieuwe appartement al dan?

Zo nee, dan mag je waarschijnlijk blij zijn dat je nog 4 maanden in je oude woning hebt.
quote:Tickel schreef op 12 juni 2011 @ 20:03:

Ken je iemand die woonruimte zoekt en de kamer zou willen overnemen?

Misschien dat je dan wel eerder kunt gaan samenwonen?Dát is misschien wel een goed idee inderdaad! Onderverhuren! Dat we daar niet aan gedacht hebben!
quote:feeks schreef op 12 juni 2011 @ 20:04:

dus na 2,5 maand wil je gaan samenwonen?Je weet toch helemaal niet hoe lang die wachtlijst was?
Contract is contract.

Waarom opeens die bloed-haast? Twee maanden geleden was er blijkbaar niks wat op samenwonen duidde en nu moet het liefst gisteren gebeuren........??!

Andere optie is iets anders te huren en verhuizen en dan een paar maanden huurverlies op de koop toe nemen; als jullie echt zo'n haast hebben moet je dat maar als verlies zien.
quote:greta123 schreef op 12 juni 2011 @ 20:04:

Heb je de sleutel van je nieuwe appartement al dan?

Zo nee, dan mag je waarschijnlijk blij zijn dat je nog 4 maanden in je oude woning hebt.Nee, maar om nou te reageren op huisjes en dan dubbel huur te betalen. Vind ik ook nog zo wat. Het is zitten op je handen.
nou, vertel, hoe lang was die wachtlijst dan?
te hokken? sorry hoor maar wat vreselijk klef.

Ik ken iemand die tijdelijk verhuurde - die mensen gingen er eerder uit maar moesten wel gewoon betalen, is voor de rechtbank geweest. Ik zou er dus maar niet op rekenen.
Uh.... zonder toestemming onderverhuren lijkt me niet echt het meest briljante idee. Beter om met gegadigde naar verhuurder te gaan.
quote:NepBlond schreef op 12 juni 2011 @ 20:05:

Nee, maar om nou te reageren op huisjes en dan dubbel huur te betalen. Vind ik ook nog zo wat. Het is zitten op je handen.Tjongejonge geduld is een schone zaak; 'zitten op je handen'...pffff overdrijven is ook een vak apart.
Sorry, maar je hebt elke avond een huilende vriend in je armen? Wat voor verschrikkelijk spookhuis heeft hij wel niet?

4 maanden zijn zo voorbij. En als je echt zo graag samen wilt wonen dan betaal je een paar maanden dubbele huur of je zoekt een onderhuurder als dat mag.
Ik weet niet waar jullie wonen, maar vaak duurt het wel wat lang voordat je woonruimte gevonden hebt. Als ik jullie was zou ik nog lekker door fantaseren en over drie maanden eens verder kijken.
quote:Pauline65 schreef op 12 juni 2011 @ 20:05:

Contract is contract.

Waarom opeens die bloed-haast? Twee maanden geleden was er blijkbaar niks wat op samenwonen duidde en nu moet het liefst gisteren gebeuren........??!

Andere optie is iets anders te huren en verhuizen en dan een paar maanden huurverlies op de koop toe nemen; als jullie echt zo'n haast hebben moet je dat maar als verlies zien.Omdat hij iedere avond zich huilend in de armen van TO stort , t arme ding
Vraag me af hoe oud/jong betrokkenen zijn.
quote:NepBlond schreef op 12 juni 2011 @ 20:05:

[...]

Nee, maar om nou te reageren op huisjes en dan dubbel huur te betalen. Vind ik ook nog zo wat. Het is zitten op je handen.

dubbele huur heb je altijd als van de 1 naar de ander verhuisd.

Maar na 2,5 maand al samenwonen? Zou je niet eerst eens een jaartje aanzien hoe de realtie zich verder ontwikkeld?
quote:NepBlond schreef op 12 juni 2011 @ 20:04:

[...]

Dát is misschien wel een goed idee inderdaad! Onderverhuren! Dat we daar niet aan gedacht hebben!Ik bedoelde niet zozeer onderverhuren, maar meer dat het misschien makkelijker is om onder het contract uit te komen als je er zelf voor zorgt dat er geen leegstand komt dmv een nieuwe huurder.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Watchamacallit schreef op 12 juni 2011 @ 20:06:

te hokken? sorry hoor maar wat vreselijk klef.

Ik ken iemand die tijdelijk verhuurde - die mensen gingen er eerder uit maar moesten wel gewoon betalen, is voor de rechtbank geweest. Ik zou er dus maar niet op rekenen.

Okee! Dankjewel! Dan gaan we er verder ook niet moeilijk over doen als het geen nut heeft.

Ach, wat is nu 4 maanden, dat is ook zo natuurlijk. Maar vragen staat vrij, toch?
quote:greta123 schreef op 12 juni 2011 @ 20:09:

[...]

dubbele huur heb je altijd als van de 1 naar de ander verhuisd.

Maar na 2,5 maand al samenwonen? Zou je niet eerst eens een jaartje aanzien hoe de realtie zich verder ontwikkeld?Maak je geen zorgen, we hebben geen 2,5 maand een relatie!! Zou ik nooit doen! Zet liever niet neer hoe lang, ivm herkenbaarheid (is het verhaal nu al behoorlijk) maar het is flink wat langer dan 2,5 maand.
Hij kan natuurlijk altijd alvast bij je in gaan wonen. De huur van die andere woning moet hij hoe dan ook betalen. Maar hij is wel goedkoper uit, omdat je maar 1 huishouden voert. Dan staat die andere woning even leeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven