Geld & Recht alle pijlers

Onderhuurder wil niet weg

19-04-2019 15:02 205 berichten
-
anoniem_63c8660db209d wijzigde dit bericht op 29-01-2020 16:05
Reden: opgelost. kan topic verwijderd worden?
0.00% gewijzigd
Hangtiet schreef:
25-07-2019 16:00
Ik ben echt ongekend verbaasd dat iemand die 8,5 jaar contractbreuk pleegt daarna zo boos doet als jouw onderhuurder...
Maar wie pleegt de contractbreuk? De onderhuurder niet en het is niet voor niets dat een onderhuurder rechten heeft.
Die gas en elektra e.d. zijn helemaal niet aan de orde want hij staat straks op straat.
safrat schreef:
25-07-2019 16:11
Maar wie pleegt de contractbreuk? De onderhuurder niet en het is niet voor niets dat een onderhuurder rechten heeft.

Maar hij is geen onderhuurder toch? Want hij huurt geen zelfstandige woonruimte.
RikM schreef:
25-07-2019 16:13
Maar hij is geen onderhuurder toch? Want hij huurt geen zelfstandige woonruimte.
Dat hoeft volgens mij niet.

Edit:

De onderhuurder heeft huurbescherming ten opzichte van zijn eigen verhuurder (de huurder in de hoofdhuurovereenkomst). Als de (hoofd)huurovereenkomst van degene die onderverhuurt eindigt, dan heeft de onderhuurder in dit geval geen huurbescherming ten opzichte van de hoofdverhuurder. De hoofdverhuurder is niet verplicht de onderhuurovereenkomst van de kamer over te nemen. De onderhuurder zal de kamer dan moeten ontruimen. Wel kan hij zijn verhuurder (dat is de huurder van de hoofdverhuurder) aanspreken op wanprestatie.

https://www.woningmarktbeleid.nl/onderw ... /onderhuur
anoniem_234989 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 16:20
63.91% gewijzigd
Het is een lastige situatie. We hebben er al een hele discussie over gehad, ik zou eerlijk gezegd moeten teruglezen hoe het ook alweer zit.
Eigenlijk heb je hier gewoon een advocaat voor nodig die het uitzoekt, maar blijkbaar is dat ook nog zo eenvoudig niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven