Geld & Recht alle pijlers

Onterecht incasso door niet bestaand (?) verzekeringsbedrijf

03-11-2010 21:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames en heren van het Viva forum,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want ik zit met een probleem. Er wordt geld van een rekening afgeschreven zonder dat daarvoor toestemming is gegeven. Nu kom ik daar net achter, ben ik aan het googelen geslagen en kom ik er maar niet achter welk bedrijf dat is. Daarbij heb ik er ook geen toestemming voor gegeven.

Mijn actieplan sowieso is dat ik morgen naar de bank ga en het bedrag laat storneren. Ook kun je een bedrijf tegenhouden bij de bank om geld van je rekening te laten afschrijven, dus dat staat ook op het lijstje. Maar ik wil ook graag in gesprek met het bedrijf, om het overige geld terug te krijgen. Ik wil ook voorkomen dat, mocht er ergens iets fout zitten, ik onterechte aanmaningen krijg met alle kosten van dien. Daarbij heb ik ook nog een oude radar aflevering in mijn hoofd zitten waar iemand werd opgelicht omdat er geld van zijn rekening ongeautoriseerd werd afgeschreven, maar ik weet niet meer precies hoe het zit.

Wie kan me helpen? Het betalingskenmerk is NOORDHOLL ALG VERZEK MIJ, 4200771996700000 met KENMERK 05322834. Ik zit er een beetje mee in mijn maag, alvast bedankt voor alle hulp en adviezen!
Uitvaartverzekering?
Ik heb ook even gegoogled, volgens mij is het een uitvaartverzekering die inmiddels onderdeel is van Aegon. Zegt dit je iets?

Moeilijk om iets te vinden met die afkortingen hoor.
Misschien een verzekering waarvan de maatschappij een naamsverandering heeft ondergaan? Of er is een foutje gemaakt met het rekeningnummer. Hoe bedoel je "overige geld"? Hoe lang duurt dit dan al? Ben je er net achtergekomen?
Ik vond deze: nh1816
Ik krijg er wel verzekeringsmaatschappijen uitgeGoogled. Maar dat heet Noord Hollandsche Verzekeringsmaatschappij...

Zit in Alkmaar.
Misschien morgen even bellen?
Wat is het rekeningnummer waar het geld naar overgeschreven wordt? Dan ga ik even zoeken.
Deze?
Wij hebben dezelfde kenmerken bij afschrijvingen op onze bankrekening maar bij ons is die NOORDHOLL ALG VERZEK onze auto verzekering.

Alleen dat is een ander bedrijf die die afschrijvingen doet dan waar onze verzekering loopt.

Maar van onze verzekeringsagent weet ik dat de naam bij de afschrijving wel klopt.

Misschien is het bij jou ook zoiets?
quote:Bianca2612 schreef op 03 november 2010 @ 21:07:

Deze?Klopt dat is idd ook het bedrijf wat onze auto verzekerings geld int
quote:Lee24 schreef op 03 november 2010 @ 21:08:

Wij hebben dezelfde kenmerken bij afschrijvingen op onze bankrekening maar bij ons is die NOORDHOLL ALG VERZEK onze auto verzekering.

Alleen dat is een ander bedrijf die die afschrijvingen doet dan waar onze verzekering loopt.

Maar van onze verzekeringsagent weet ik dat de naam bij de afschrijving wel klopt.

Misschien is het bij jou ook zoiets?Verzekering afgesloten bij een tussenpersoon en dan verzekering bij een verzekeringsmaatschappij? Maar dan heb je daar toch een polis van ontvangen zodat je op zijn minst de naam zou moeten herkennen?
Ja, dat is 'em.

http://www.nh1816.nl/
Nah bij ons niet alle correspondentie loopt via een tussenpersoon bij ons is dat foekens autoverzekeringen en die geven het dus weer uit handen aan die noordhollandsche verzekering.

Daardoor zie ik dus bij mijn afschrijvingen NOORDHOLL ALG VERZEK staan maar boven het verzekeringspolis etc staat het logo van foekens.

Ik heb dat de eerste keren ook na moeten vragen omdat ik het erg verwarrend vond maar zo schijnen hun in iedergeval te werken.
Nee dat is het dus, heb niks ontvangen/getekend/afgesloten (zelfs geen auto om te verzekeren) Ik heb wel een paar hits gevonden met Aegon inderdaad, maar kon het op de pagina zelf niet vinden.

Het is al een half jaar bezig. Stom, inderdaad, dat ik het niet eerder heb gemerkt. Ik ga nu even op alle linkjes klikken. Het rekeningnummer waar het naartoe overgemaakt is moet ik even opzoeken.

Nog even hartstikke bedankt voor alle hulp! Wist even niet meer waar ik moest zoeken.
Als ik zoek bij de kvk Noordhollandsche Oudkarspel krijg ik deze bedrijven. Misschien herken je hier iets van:

klik
Hoe zit dat nou precies met bedragen afschrijven zonder toestemming? Kan een bedrijf zo maar bij een bank aankomen met 'Mientje uit Amsterdam met rekeningnummer zus en zo, die heeft bij ons getekend, dus even ophoesten graag'? En als er dan geen controle op is, waarom kan ik dan bijna niet mijn geld terug laten storten? De link zou op zich wel kunnen kloppen, ik denk dat wat ik eerder van de afkortingen heb gemaakt niet zou kloppen en dat het daarom niet zichtbaar werd bij google.
kijk anders even op www.kvk.nl

voer de naam in en met een beetje mazzel krijg je adres en telefoonnr naar voren.

Kun je bellen morgen.

Misschien gewoon een misverstand (andere klant die een cijfertje verkeerd heeft opgegeven bij machtiging)

het is niet altijd gelijk oplichting hoor......bedrijven krijgen maarzo geen incasso contract.

Daar zijn strenge eisen en regels voor.

En als jij kunt aantonen niets bij dat bedrijf te hebben lopen zullen ze hoogstwaarschijnlijk de afgelopen 6 mnd terugstorten.

Vaak helpt vriendelijkheid meer dan op hoge poten binnenstormen he
gewone machtigingen hebben een storno recht van 58 dagen.

Me dunkt dat dat voldoende tijd is om te protesteren......
Oh, ik blijf altijd beleefd en netjes werkt altijd zo prettig. Ik schrok vanwege de TROS aflevering die ik in mijn hoofd heb zitten en omdat ik het bedrijf niet direct kon vinden.
Het kan ook gewoon een oprechte vergissing zijn, dat er een fout gemaakt is bij opgeven/invoeren van bankrekeningnummer.

Als dat zo is, krijg je je geld waarschijnlijk zonder problemen terug, is het alleen zuur voor de "echte" polishouder want die mag dan 6 maanden achterstand ineens betalen.
Nu ik de maatschappij heb gevonden denk ik ook niet meteen aan het ergste, dus daar ben ik wel blij mee. Ik schrok me gewoon een hoedje Het is inderdaad zuur voor de polishouder, maar vind dat eigenlijk niet genoeg reden om het geld niet terug te vragen.

Aan de andere kant, het rekening nummer plus de naam plus de plaats moet kloppen, anders krijg je het niet afgeschreven. En daar ben ik wel benieuwd naar, want ze hebben al die gegevens.
nee hoor the Jets.....

Als het rekingnr een bestaand nr is kan het geincasseerd worden.

Alleen ING doet naam nummercheck als je van Ing naar Ing overmaakt maar dat is echt de enige die dat doet in die situatie
grappig dat mensen overtuigd zijn te weten hoe iets werkt....
gewoon even bellen met dat bedrijf. Kan ook een foutief rekeningnummer ingevuld zijn.

Niet meteen het ergste denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven