Geld & Recht alle pijlers

Ontslag nemen

15-05-2019 05:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen heb ik 7 maanden gewerkt voor een courier dienst, met veel plezier gewerkt helaas een baan switch gemaakt i.v.m. te lage verdiensten en willen doorgroeien

Tijdens mijn sollicitatie bij mijn nieuwe werkgever (uitzendbureau) duidelijk maar ook zeker met respect aangegeven wat mijn voorkeur is. Er wordt namelijk in 2 ploegen gewerkt. Voor mij is de ene ploeg heel belangrijk ten opzichte van de ander ploeg. Dit i.v.m m'n vader 5 dagen door de week niet zien i.v.m dat hij de ochtend ploeg heeft (andere werkgever) terwijl ik de middag heb. 4x per week sport komt niet meer uit in de ene ploeg. En het meerijden van een collega tevens ook 18 jaar kameraad.

Mijn voorkeur is aangegeven tijdens mijn introductie week (week van 25 maart) voor een ander zijn dit misschien niet zulke belangrijke punten maar voor mij wel. Na mijn introductie week heb ik mijn opzegtermijn van c.a. 4 weken afgerond bij mijn vorige werkgever. Tijdens de laatste week van mijn opzegtermijn werd ik vrijdag gebeld door het uitzendbureau met de mededeling dat zij een functie voor me hebben. Helaas wel in de ploeg waar mijn voorkeur niet lag. Heb dit geweigerd waarop ik een preek kreeg dat ik heb solliciteert bij een werkgever niet voor een ploeg (enigszins snap ik de manier van denken maar een beetje eigen inbreng op mijn werkweek is niet verkeer toch? Daarnaast zijn het best zwaar wegende punten voor mij) we zouden na het weekend weer contact hebben, nogmaals na het weekend aangeven het niet te willen accepteren. Nogmaals weer de preek gekregen waarop ik mij gedwongen voelde om ja te zeggen. Voor mijn gevoel werd ik zo veel onder druk gezet dat ik het woord nee niet eens durfde te zeggen.

Nu werk ik 5 weken in de ploeg waar ik niet wou werken i.v.m sport, het amper zien van mijn vader terwijl we onder het zelfde dak wonen en het meerijden. Moet zeggen dat soorten en mijn vader niet zien er behoorlijk onder lijdt. Hierbij krijg ik de vraag wil ik voor deze organisatie werken die zo met mijn belangen omgaat? Tijdens telefonisch contact is de sfeer ook niet bepaald leuk, het is mijn woord tegen die van hun waarbij zij duidelijk laten merken dat zij in een hogere machtspositie staan (die indruk krijg ik) ben ondertussen 21 jaar en heb al een aantal werkgevers gehad waaronder 2 andere uitzendbureaus, deze maakt het wel heel bond. Ga totaal niet met plezier naar werk.

schriftelijk contact doet het uitzendbureau blijkbaar niet meer aan.

Wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik dit het beste aanpakken of war voor instantie kan mij hierin (kosteloos) helpen. Het liefst neem ik ontslag
anoniem_362357 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 06:12
1.47% gewijzigd
Welkom in de echte wereld, waar niet alles om jou draait.
ik geef mn bek ook maar een douw
En dan ben je nog maar 21 en denk je al dat jij belangrijk bent :facepalm:
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven