ontslagen in feb 2010, op straat vanaf 1 mei 2010.
donderdag 10 december 2009 om 16:32
Ik heb maandag te horen gekregen dat het met het bedrijf waar ik werk zo slecht gaat, dat er wordt gekozen voor het ontslaan van 8 van de 10 werknemers. Heel erg vervelend. Op zich sta ik er samen met mijn vriend financieel best aardig voor (goed gespaard, geen te hoge hypotheek etc), maar ik ben toch op zoek naar tips voor een goede afronding. Mijn baas stuurt aan op een "beëindigingsovereenkomst dienstverband bij wederzijds goedvinden" waarbij het model rechtstreeks van het uwv is overgenomen. Ik kan daar op de site wel goede info vinden overigens. Maar ik ben toch een beetje op zoek naar mensen die mij concreet kunnen vertellen wat nou de volgende stap is en of ik er goed aan doe het pad van mijn baas te volgen.
wie o wie helpt mij?
wie o wie helpt mij?
dinsdag 15 december 2009 om 21:43
quote:chopper schreef op 15 december 2009 @ 16:09:
[...]
beetje laf hè ......nu plots snel lid worden van het FNV, vind je ook nie ??Tja brandende huizen kun je ook niet meer verzekeren. Vaak kun je toch wel bij een bond terecht maar moet je betalen. Uurtarief is wel lager dan van een advocaat maar je moet wel lid blijven enzo.
[...]
beetje laf hè ......nu plots snel lid worden van het FNV, vind je ook nie ??Tja brandende huizen kun je ook niet meer verzekeren. Vaak kun je toch wel bij een bond terecht maar moet je betalen. Uurtarief is wel lager dan van een advocaat maar je moet wel lid blijven enzo.
dinsdag 15 december 2009 om 22:10
Bedrijfseconomische redenen
Bij ontslag om bedrijfseconomische redenen kunt u denken aan: een slechte financiële situatie, structurele werk vermindering, bedrijfsorganisatorische redenen, beëindiging van (een deel van) de bedrijfsactiviteiten, technologische veranderingen (bijvoorbeeld
auto matisering) en bedrijfsverhuizing.
Dit zegt het UWV er zelf over in een folder over de UWV procedure. En idd je kan best tekenen en toch ww krijgen. Dit is sinds '06 al zo omdat er veel pro forma zaken bij de rechter. Wel moet er in de overeenkomst staan dat er geen dringende reden is voor ontslag enzovoort.
Bij ontslag om bedrijfseconomische redenen kunt u denken aan: een slechte financiële situatie, structurele werk vermindering, bedrijfsorganisatorische redenen, beëindiging van (een deel van) de bedrijfsactiviteiten, technologische veranderingen (bijvoorbeeld
auto matisering) en bedrijfsverhuizing.
Dit zegt het UWV er zelf over in een folder over de UWV procedure. En idd je kan best tekenen en toch ww krijgen. Dit is sinds '06 al zo omdat er veel pro forma zaken bij de rechter. Wel moet er in de overeenkomst staan dat er geen dringende reden is voor ontslag enzovoort.
zondag 20 december 2009 om 10:19
quote:chopper schreef op 15 december 2009 @ 16:09:
[...]
beetje laf hè ......nu plots snel lid worden van het FNV, vind je ook nie ??
Als je nu lid wordt, doen ze niets, want je moet minimaal 3 maanden lid zijn voordat je er een beroep op kunt doen, geloof ik.
Ik ben van mening dat elk werkend mens lid moet zijn van de FNV, juist voor als je dit soort geneuzel krijgt.
[...]
beetje laf hè ......nu plots snel lid worden van het FNV, vind je ook nie ??
Als je nu lid wordt, doen ze niets, want je moet minimaal 3 maanden lid zijn voordat je er een beroep op kunt doen, geloof ik.
Ik ben van mening dat elk werkend mens lid moet zijn van de FNV, juist voor als je dit soort geneuzel krijgt.
woensdag 23 december 2009 om 11:42
quote:mevrouwk schreef op 20 december 2009 @ 10:19:
[...]
Ik ben van mening dat elk werkend mens lid moet zijn van de FNV, juist voor als je dit soort geneuzel krijgt.Dat is niet waar. Je hebt verschillende bonden voor de verschillende sectoren die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. De ene doet niets en bij de andere moet je een uurtarief betalen en 1 jaar lid blijven.
[...]
Ik ben van mening dat elk werkend mens lid moet zijn van de FNV, juist voor als je dit soort geneuzel krijgt.Dat is niet waar. Je hebt verschillende bonden voor de verschillende sectoren die allemaal hun eigen algemene voorwaarden hebben. De ene doet niets en bij de andere moet je een uurtarief betalen en 1 jaar lid blijven.