Geld & Recht alle pijlers

Ook raar, of niet? ( marktplaats)

30-11-2010 11:43 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik plaats t maar hier, omdat hier veel topics over marktplaats staan.

Was mailende met iemand over een skibroek voor mijn zoon. Ik was bang dat hij iets te klein was, zij zei dat ie groot uitviel. Dus ik stel voor om vanmiddag even te komen kijken met zoon. Het is in mn eigen woonplaats. Mailt die vrouw terug dat ze alleen per post verkoopt! Is dat niet raar? Nou, dan zie ik van de koop af. Weet niet eens of de broek past en ga geen 6,75 verzendkosten betalen als ik er op de fiets heen kan.

Ik verkoop juist alleen aan huis, dan kan je geen gedoe krijgen. Ze zien wat ze kopen en kunnen niet zeggen dat t niet is aangekomen ofzo.....
..
Zeuren? Hahaha, mag ik weten wat ik koop?! Dan erbij zei de vrouw 'Als je vragen hebt, mail maar!
quote:elninjoo schreef op 30 november 2010 @ 11:58:

[...]

Als je al zoveel te zeuren hebt via mail, zal de kans dat je 'm uiteindelijk nog niet koopt groot zijn. En dan moet die verkoper daar voor thuisblijven en 't ongemak van 'n vreemde met kind in zijn huis daar genoegen mee nemen? Die verkoopt 'm wel aan de volgende gegadigde die niet zeurt. Als ie niet past verkoop je 'm toch gewoon door? En als je wil kunnen passen dan ga je gewoon naar 'n normale winkel.

Helemaal mee eens.

En ik vind het wél vervelend, ook als ik wel thuis ben. Teveel gedoe met twee kleine kinderen.
Dat lijkt me meer een standaardbeleefdheid dan een uitnodiging om het bij je thuis te komen passen.

Als je wilt weten wat je koopt moet je naar een winkel gaan. Je kunt de mazzel hebben via MP dat je het op mag halen, of zelfs passen, maar het lijkt me bij kleding bepaald niet gebruikelijk.
Ik verkoop ook niet aan de deur, alleen echt grote dingen die niet met de post mee kunnen, zoals kast of bank.

Verder liggen de prijzen/biedingen altijd zo schandalig laag, dat ik vind dat kopers die paar euro aan verzendkosten maar voor lief moeten nemen.
Ik zou ook niemand aan huis willen. Je weet nooit wie er komt!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:intheheart schreef op 30 november 2010 @ 12:08:

Zeuren? Hahaha, mag ik weten wat ik koop?! Dan erbij zei de vrouw 'Als je vragen hebt, mail maar!

Dan kan ze idd vragen krijgen

En als je echt zeker wil weten wat je koopt, moet je naar een winkel. Want mensen met die houding zoals jij die hier nu hebt, zijn vaak ook de mensen die bij thuiskomst nog even gaan mailen dat het gekochte toch een beetje tegenvalt en of ze hun geld terug mogen.

Net iets te vaak gelezen.

Maar goed, ga toch lekker op zoek naar een andere broek, eentje van een verkoper die de optie ophalen/verzenden aangevinkt heeft.
Als je iets perse face-to-face wil kopen ga je maar naar de markt of koop het via een webwinkel dat je het mag retourneren.

Ik verkoop en koop heel erg veel via Marktplaats maar mijn huis is echt geen paskamer. Risico van Marktplaats.
Heb ook nooit mensen die vragen of ze mogen passen. Zouden ze dat wel vragen, dan zou ik ze fijntjes wijzen op de optie die ik aangevinkt heb. Bovendien staat duidelijk in mijn advertentie: alleen verzenden.
Alleen Arwen en Summerbreeze mogen komen passen
quote:fleurtje schreef op 30 november 2010 @ 12:15:

Alleen Arwen en Summerbreeze mogen komen passen Ja en retourneren ook he.
Ik koop uitsluitend aan huis.

Heb niet zo veel vertrouwen in dat opsturen. (paar keer misgegaan.)

Nee hoor, voor mij niet meer, ik haal alles op, en ben altijd welkom
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En later geen teleurstelling, wat je ziet is wat je koopt!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
'Nou ja, haha 'Mensen met een houding zoals jij...'. Ik ben nog nooit ergens gaan kijken en het NIET gekocht.

Maar als je zo praat, snap ik idd dat er mensen zijn die niet aan huis verkopen.....
We hebben laatst een navigatiesysteem gekocht via M'plaats. Zoiets zou ik dus wel alleen ophalen en als ik dat verkoop mag de koper het ook komen halen.

Maar kleding, no way. Dan blijf je ook bezig.
Dat weet die vrouw van dat skipakje natuurlijk niet Intheheart. De algemene ervaring is dat mensen die lang aarzelen op MP, niet de makkelijke kopers zijn. Dat zegt niets over jou maar wel over wat een verkoper kan verwachten.
vind het toch altijd weer "spannend" of iets wat ik opgestuurd heb ook echt aangekomen is (tot nu toe nooit problemen gehad) daarom vind ik het ook prima dat mensen het ophalen, meteen betalen en afgesloten deal. Maar goed, dat werkt natuurlijk niet als je per week 25 dingen verstuurd bij wijze van spreken. En het is ook niet echt de moeite voor een tshirtje van 2 euro, maar bijv bij jassen oid, vind ik het prima dat mensen komen passen, en zo'n ski broek zou ik ook geen probleem vinden. Maar de meningen verschillen en jij moet dus of het risico nemen of je moet op zoek naar een andere broek
quote:summerbreeze21 schreef op 30 november 2010 @ 12:18:

We hebben laatst een navigatiesysteem gekocht via M'plaats. Zoiets zou ik dus wel alleen ophalen en als ik dat verkoop mag de koper het ook komen halen.

Maar kleding, no way. Dan blijf je ook bezig.Dat soort spul, idd, dan ontkom je er ook niet aan vind ik. Maar als we het over kleding hebben....
quote:intheheart schreef op 30 november 2010 @ 12:17:

Maar als je zo praat, snap ik idd dat er mensen zijn die niet aan huis verkopen.....Die mag je even uitleggen.
Ik vind het persé raar of niet raar. Ik vind het echter ook geen enkele reden om achterdochtig te worden over de verkoper, omdat er inderdaad genoeg (persoonlijke) redenen te bedenken zijn waarom iemand dat niet wil. Jammer dan als jij het graag anders had gewild.
Ik ben toevallig op zoek naar een skipak voor mijn dochter (via MP) maar ik selecteer speciaal op in de buurt omdat ik de verzendkosten te hoog vind tov het kledingstuk.

Toevallig het skipak van vorig jaar verkocht, ook aan de deur. Passen zou wel mogen denk ik, maar zou ik niet echt op zitten te wachten. Je ziet toch ook wel meteen of het past als koper?

Ik kende toevallig de vrouw die het skipak van mijn dochter op kwam halen, heb zelfs gezegd dat ze het mocht terugbrengen als het te klein was

Kan het op zich wel begrijpen dat je er geen zin in hebt trouwens, het is denk ik net hoe graag je iets wilt verkopen. Ik denk dat dat ook wel uitmaakt, staat het er al maanden op en heb je nog geen kopers gezien en iemand wil het alleen ophalen.. dan ben je misschien toch sneller geneigd om het wel een keer op te halen (of langs te brengen als het dichtbij is)
kleine dingen verkoop ik niet aan de deur. de definitie van klein verschilt overigens nog wel eens

bij grote dingen langs komen prima, maar ik ga niet op je zitten wachten. overigens plan ik dat ophalen enkel wanneer vriend thuis is, ben niet zo'n held.

een keer toegestaan dat iemand voor wat kleins langs kwam,werd opgelicht waar ik bij stond.;-)

vorige week aan het onderhandelen over een camera lens, ging om ruim 200 euro, daar mocht ik niet langs komen om de lens te bekijken. Dan houdt het voor mij wel op....
ik vind het raar. Je mag toch wel zeker weten dat het "object" wat je wilt hebben past e.d? En dan alleen maar op willen sturen terwijl je notabene in deze woonplaats woont? Bah, dat kan er bij mij niet in.

Ik zou denken dat die verkoper/verkoopster wat te verbergen heeft en zou er op afknappen en het ook niet meer willen kopen.

Ik zou blij zijn als ik wat kon verkopen, maakt mij het nu uit of die persoon voor de zekerheid langs wil komen.

(wel graag het liefste als mannetje thuis is)

Overigens; ik vind het juist minder gedoe in het algemeen genomen dan als mensen het "object" op willen komen halen, anders kan ik weer inpakken en naar het postkantoor toe.
ik verkoop ook alleen maar per post. Heb geen zin in vreemde lui aan mijn deur, en ook niet dat ik er thuis voor moet blijven.
quote:Pinkroses schreef op 01 december 2010 @ 19:30:

ik vind het raar. Je mag toch wel zeker weten dat het "object" wat je wilt hebben past e.d? En dan alleen maar op willen sturen terwijl je notabene in deze woonplaats woont? Bah, dat kan er bij mij niet in.

Ik zou denken dat die verkoper/verkoopster wat te verbergen heeft en zou er op afknappen en het ook niet meer willen kopen.

Ik zou blij zijn als ik wat kon verkopen, maakt mij het nu uit of die persoon voor de zekerheid langs wil komen.

(wel graag het liefste als mannetje thuis is)

Overigens; ik vind het juist minder gedoe in het algemeen genomen dan als mensen het "object" op willen komen halen, anders kan ik weer inpakken en naar het postkantoor toe.

Weet je wat nou het leuke is? Ik krijg vrijwel nooit de vraag of het opgehaald kan worden. Kennelijk zijn er ook enorm veel kopers die het liever per post doen. Ja, zelfs als ze in dezelfde stad wonen.

En weet je, kennelijk zijn ze niet bang dat ik iets te verbergen heb, de verkoop gaat erg goed.

Overigens: inpakken en wegbrengen (wegbrengen? Gewoon even langs een van de duizend brievenbussen of anders langs de sigarenboer waar ik toch dagelijks kom) doe ik wanneer het mij uitkomt, wanneer ik tijd heb; hoef dan met niemand rekening te houden itt wanneer ze aan de deur komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven