Geld & Recht alle pijlers

Opzegtermijn

06-06-2018 21:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2018 10:13
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.19% gewijzigd
Als je het contract hebt ondertekent met bovenstaande tekst dan staat werkgever in zijn recht.
Het is een rotzak, daar niet van, maar je hebt destijds met deze voorwaarde ingestemd
Madre schreef:
06-06-2018 21:26
Als je het contract hebt ondertekent met bovenstaande tekst dan staat werkgever in zijn recht.
Ik snap alleen de laatste zin dan niet over het aanzegtermijn van de werkgever. Bij het aanzegtermijn van de werkgever wordt juist gesproken over een maand opzegtermijn (in het wetboek).
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... zegtermijn

Geeft de werkgever meteen bij de aanvraag van de arbeidsovereenkomst schriftelijk aan dat er geen opvolgend contract is? Ook dan voldoet hij aan de aanzegverplichting.
Met andere woorden; werkgever heeft vanaf het begin al aangegeven dat her contract niet verlengd wordt, dat is dus ruim langer dan een maand voor einde contract
Peritau schreef:
06-06-2018 21:32
Met andere woorden; werkgever heeft vanaf het begin al aangegeven dat her contract niet verlengd wordt, dat is dus ruim langer dan een maand voor einde contract
anoniem_345249 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 23:05
44.06% gewijzigd
Dat gaat over tussentijds opzeggen. In het andere artikel staat dat de overeenkomst sowieso eindigt na 1,5 jaar.
Het gaat hier om een contract van bepaalde tijd dat automatisch afloopt na de -in dit geval- anderhalf jaar.

Werkgever staat dus in zijn recht.
Peritau schreef:
06-06-2018 21:42
Dat gaat over tussentijds opzeggen. In het andere artikel staat dat de overeenkomst sowieso eindigt na 1,5 jaar.
Oke, duidelijk! Bedankt. En hoe zit het dan precies als het contract nooit is ondertekent?
rosementi schreef:
06-06-2018 21:45
Oke, duidelijk! Bedankt. En hoe zit het dan precies als het contract nooit is ondertekent?

Door wie?
nerdopviva schreef:
06-06-2018 21:51
Door wie?
Het contract (tweede en tevens laatste contract) is via de mail gestuurd, maar nooit ondertekent. In het gestuurde contract is geen enkele handtekening gezet, zowel niet door werkgever als werknemer.
rosementi schreef:
06-06-2018 21:52
Het contract (tweede en tevens laatste contract) is via de mail gestuurd, maar nooit ondertekent. In het gestuurde contract is geen enkele handtekening gezet, zowel niet door werkgever als werknemer.

Volgens mij maakt dat niets uit: https://www.advocatenkantoorvanruyven.n ... htsgeldig/
nerdopviva schreef:
06-06-2018 21:57
Volgens mij maakt dat niets uit: https://www.advocatenkantoorvanruyven.n ... htsgeldig/
Maar is het dan niet zo dat er dan wel de wettelijke maand opzegtermijn geld omdat er niets anders is ondertekend?
Klinkt als een niet zo nette werkgever, maar jah daar heb je niets aan.
Waarom heb je zelf niet aan de bel getrokken om te horen of je contract wel of niet verlengd zou worden ruim een maand geleden?
agnesm schreef:
06-06-2018 22:08
Klinkt als een niet zo nette werkgever, maar jah daar heb je niets aan.
Waarom heb je zelf niet aan de bel getrokken om te horen of je contract wel of niet verlengd zou worden ruim een maand geleden?
Ik zit in de ziektewet sinds een aantal weken, ik had meerdere malen contact opgezocht met mijn werkgever maar kreeg geen gehoor..
rosementi schreef:
06-06-2018 22:03
Maar is het dan niet zo dat er dan wel de wettelijke maand opzegtermijn geld omdat er niets anders is ondertekend?

Bij een tijdelijk contract heb je geen wettelijke opzegtermijn. Je kunt een tijdelijk contract alleen opzeggen als in het contract een opzegtermijn is afgesproken. Maar dat geldt niet voor jou, jouw contract loopt gewoon af. Er hoeft niets te worden opgezegd.
nerdopviva schreef:
06-06-2018 22:10
Bij een tijdelijk contract heb je geen wettelijke opzegtermijn. Je kunt een tijdelijk contract alleen opzeggen als in het contract een opzegtermijn is afgesproken. Maar dat geldt niet voor jou, jouw contract loopt gewoon af. Er hoeft niets te worden opgezegd.
Duidelijk, bedankt voor je hulp!
rosementi schreef:
06-06-2018 21:52

Waarin heb je daar niet om gevraagd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
rosementi schreef:
06-06-2018 22:09
Ik zit in de ziektewet sinds een aantal weken, ik had meerdere malen contact opgezocht met mijn werkgever maar kreeg geen gehoor..
.

Hoeveel is een aantal weken en wat is het vooruitzicht van beter worden en is dat ook bij de werkgever bekend?
Kan zeker een reden zijn om een contract niet te verlengen.
agnesm schreef:
07-06-2018 00:20
.

Hoeveel is een aantal weken en wat is het vooruitzicht van beter worden en is dat ook bij de werkgever bekend?
Kan zeker een reden zijn om een contract niet te verlengen.
Dat doet er toch niet toe? Het staat de werkgever vrij om dit contract al dan niet te verlengen. Ik heb de OP niet gelezen, maar blijkbaar heeft de werkgever al bij het aangaan van het contract aangegeven het niet te willen verlengen. Daar hoeft geen reden voor te worden gegeven, toen was bovendien de ziekte nog niet ter sprake.

Dat het contract niet getekend is, is niet van belang. Dit is wat er op papier staat, je bent hiermee gaan werken en dan is het gewoon geldend. Er is geen schriftelijkheidsbeginsel, maar op schrift zetten verduidelijkt wel de afspraken. Als je geen bewijzen hebt dat zaken anders zijn afgesproken of dat je niet akkoord gegaan bent met (delen van) het contract, denk ik niet dat je een rechter kunt vinden die van het contract wil afwijken.
Ik zou wel opletten dat ze je ziek uit dienst melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven