Opzegtermijn
woensdag 6 juni 2018 om 21:29
Ik snap alleen de laatste zin dan niet over het aanzegtermijn van de werkgever. Bij het aanzegtermijn van de werkgever wordt juist gesproken over een maand opzegtermijn (in het wetboek).
woensdag 6 juni 2018 om 21:29
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... zegtermijn
Geeft de werkgever meteen bij de aanvraag van de arbeidsovereenkomst schriftelijk aan dat er geen opvolgend contract is? Ook dan voldoet hij aan de aanzegverplichting.
Geeft de werkgever meteen bij de aanvraag van de arbeidsovereenkomst schriftelijk aan dat er geen opvolgend contract is? Ook dan voldoet hij aan de aanzegverplichting.
woensdag 6 juni 2018 om 21:38
woensdag 6 juni 2018 om 21:52
Het contract (tweede en tevens laatste contract) is via de mail gestuurd, maar nooit ondertekent. In het gestuurde contract is geen enkele handtekening gezet, zowel niet door werkgever als werknemer.
woensdag 6 juni 2018 om 21:57
woensdag 6 juni 2018 om 22:03
Maar is het dan niet zo dat er dan wel de wettelijke maand opzegtermijn geld omdat er niets anders is ondertekend?nerdopviva schreef: ↑06-06-2018 21:57Volgens mij maakt dat niets uit: https://www.advocatenkantoorvanruyven.n ... htsgeldig/
woensdag 6 juni 2018 om 22:09
Ik zit in de ziektewet sinds een aantal weken, ik had meerdere malen contact opgezocht met mijn werkgever maar kreeg geen gehoor..
woensdag 6 juni 2018 om 22:10
Bij een tijdelijk contract heb je geen wettelijke opzegtermijn. Je kunt een tijdelijk contract alleen opzeggen als in het contract een opzegtermijn is afgesproken. Maar dat geldt niet voor jou, jouw contract loopt gewoon af. Er hoeft niets te worden opgezegd.
woensdag 6 juni 2018 om 22:16
Duidelijk, bedankt voor je hulp!nerdopviva schreef: ↑06-06-2018 22:10Bij een tijdelijk contract heb je geen wettelijke opzegtermijn. Je kunt een tijdelijk contract alleen opzeggen als in het contract een opzegtermijn is afgesproken. Maar dat geldt niet voor jou, jouw contract loopt gewoon af. Er hoeft niets te worden opgezegd.
woensdag 6 juni 2018 om 22:30
Waarin heb je daar niet om gevraagd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 7 juni 2018 om 00:20
.
Hoeveel is een aantal weken en wat is het vooruitzicht van beter worden en is dat ook bij de werkgever bekend?
Kan zeker een reden zijn om een contract niet te verlengen.
donderdag 7 juni 2018 om 10:00
Dat doet er toch niet toe? Het staat de werkgever vrij om dit contract al dan niet te verlengen. Ik heb de OP niet gelezen, maar blijkbaar heeft de werkgever al bij het aangaan van het contract aangegeven het niet te willen verlengen. Daar hoeft geen reden voor te worden gegeven, toen was bovendien de ziekte nog niet ter sprake.
Dat het contract niet getekend is, is niet van belang. Dit is wat er op papier staat, je bent hiermee gaan werken en dan is het gewoon geldend. Er is geen schriftelijkheidsbeginsel, maar op schrift zetten verduidelijkt wel de afspraken. Als je geen bewijzen hebt dat zaken anders zijn afgesproken of dat je niet akkoord gegaan bent met (delen van) het contract, denk ik niet dat je een rechter kunt vinden die van het contract wil afwijken.