Geld & Recht alle pijlers

orthodontist oplichter

06-01-2017 15:08 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb in het verleden 2 maal een beugel gehad maar de orthodontist heeft steken laten vallen. De eerste keer kreeg ik een nachtbeugel gevolgd door een slotjesbeugel, toen ik na afloop vroeg of ik geen spalkje moet krijgen zei hij dat het niet nodig was. Een tijd later stonden mijn tanden weer scheef en maakte ik opnieuw een afspraak bij hem voor een spalkje, zijn antwoord was dat mijn tanden daar al te scheef voor stonden . Ik kreeg opnieuw slotjes en ik hoefde het plaatsen van de beugel niet te betalen , wel de maandelijkse bezoekjes. Na afloop kreeg ik dan eindelijk iets achter mijn tanden om te voorkomen dat het weer scheef zou gaan staan . Ik kreeg een soort van waxlaagje ipv een spalkje, dat was iets nieuws . Echter alleen aan de bovenkant . Nou het zal allemaal wel, wat wist ik ervan. Echter is dat laagje op gegeven moment opgelost wat ik pas doorhad toen mijn tanden weer wat scheef begonnen te staan :') Ik terug naar de orthodontist en hij beschuldigde mij ervan dat ik er rare dingen mee deed want het zou niet moeten oplossen. Ik kreeg achter mijn boventanden een spalkje ( eindelijk!), maar onder kon niet omdat het te scheef stond.

Nu jaren later erger ik me aan mijn gebit omdat het niet recht staat en de onderkant steeds schever gaat staan. Mijn spalkje aan de bovenkant gaat ook steeds los omdat mijn tanden eigenlijk te scheef staan en ik er snel op bijt.

Ik ben ook niet de enige die slecht is geholpen door hem uit mijn oude buurt.

Nu is mijn vraag, kan ik nog ergens terecht hiermee? Ik zou namelijk het liefst weer een beugel willen maar kwa kosten is het te duur, kan ik dit vergoed krijgen via een klachtencommissie of iets dergelijks? of zijn er andere mogelijkheden ? p.s. de orthodontist is al met pensioen
-
Denk dat je hier nu rijkelijk te laat mee bent. Plus, hoe wil je het bewijzen?
De juiste volgorde zou zijn berichtje in centraal moderatortopic of ze deze wilden verplaatsen ipv zomaar nieuwe openen.
stap 1: contact opnemen met de orthodontist met je verhaal.
ze hebben het verwijderd in recht wtf
Ik vind het niet echt oplichting. Vroeger bestonden er geen spalkjes en ik heb na mijn beugeltijd twee jaar een nachtbeugel gehad. Al die tijd zijn mijn tanden los blijven staan omdat ze overdag hun eigen plek zochten en 's nachts weer in het rijtje werden geduwd. Nu heb ik dus onder een ongelijk rijtje en boven steekt een voortand iets naar voren. Zo'n spalkje houdt de boel dus alleen met geweld in een recht rijtje. Schijnbaar is jouw kaak zo gemaakt dat je tanden van nature wat scheef staan.
En hoe lang geleden was dit?
quote:PlayingTheAngel schreef op 06 januari 2017 @ 15:18:

Denk dat je hier nu rijkelijk te laat mee bent. Plus, hoe wil je het bewijzen?nja ik denk at toch wel terug te vinden is bij een zorgverzekeraar welke behandeling ik heb gehad en welke niet ( terwijl dat gemoeten had) en ik ken meerdere mensen die dit probleem hebben gehad bij hem. ook nooit spalkjes gekregen
quote:MinkeDeWit schreef op 06 januari 2017 @ 15:22:

Ik vind het niet echt oplichting. Vroeger bestonden er geen spalkjes en ik heb na mijn beugeltijd twee jaar een nachtbeugel gehad. Al die tijd zijn mijn tanden los blijven staan omdat ze overdag hun eigen plek zochten en 's nachts weer in het rijtje werden geduwd. Nu heb ik dus onder een ongelijk rijtje en boven steekt een voortand iets naar voren. Zo'n spalkje houdt de boel dus alleen met geweld in een recht rijtje. Schijnbaar is jouw kaak zo gemaakt dat je tanden van nature wat scheef staan.in mijn tijd was het spalkje er wel al en ja dat is inderdaad hoe een spalkje werkt. Verder is het toch raar dat iedereen bij hem scheve tanden krijgt na het niet krijgen van een spalkje, ervaring zou je dan moeten leren om WEL voor het spalkje te gaan.
quote:feeks schreef op 06 januari 2017 @ 15:23:

En hoe lang geleden was dit?tja volgens mij al 10 jaar, ik weet het niet zeker
quote:MN-- schreef op 06 januari 2017 @ 15:18:

De juiste volgorde zou zijn berichtje in centraal moderatortopic of ze deze wilden verplaatsen ipv zomaar nieuwe openen.hoe kun je op dit forum contact opnemen met een moderator? waar staat dat centrale topic dan ergens?
Ik snap niet dat als je al eerder twijfels hebt je dan niet even je licht bij een ander op gaat doen maar toch de behandeling ondergaat. Daarnaast, het is dus al 10 jaar geleden, wat denk je nu nog te bereiken?
Ik heb ook alleen een spalkje aan de onderkant gehad, niet aan de bovenkant.

Reden was dat mijn kaken niet volledig recht op elkaar stonden (kleine overbeet) en dat ik mijn tanden onder kon beschadigen door boven ook een spalkje te nemen. Misschien was er bij jou ook een bepaalde reden dat je geen spalkje kreeg?

Overigens zijn mijn tanden boven maar iets schever gaan staan, niet echt noemenswaardig. Dus een spalk is niet altijd nodig.

Denk niet dat je er 10 jaar later nog wat mee kan, had je eerder moeten ingrijpen of destijds een andere orthodontist moeten zoeken als je niet tevreden was. Wordt nu een beetje een lastig verhaal ben ik bang..
quote:Gravinnetje schreef op 06 januari 2017 @ 15:32:

Ik snap niet dat als je al eerder twijfels hebt je dan niet even je licht bij een ander op gaat doen maar toch de behandeling ondergaat. Daarnaast, het is dus al 10 jaar geleden, wat denk je nu nog te bereiken?

je licht? watte?

De reden dat ik niet naar een ander ging is omdat hij mij kosteloos ene nieuwe beugel zou geven. Verder was ik jong en verwacht je dit niet. Nu zou me dat niet meer overkomen nee, ik heb er wel van geleerd. Maar weet je ik noem het oplichting omdat hij zoveel klanten had waarbij de tanden weer scheef gingen staan en hij er niet op kwam om dan maar eens spalkjes te gaan plaatsen . Dat is toch vreemd? Andere praktijken deden dit wel gewoon.
oh ja hoor kan je vast wel een rechtzaak voor aanspannen... 10 jaar

Wat denk je zelf???

En overigens zelfs met spalkje kunnen je tanden weer wat scheef gaan staan! Naar voren of achter. Garantie tot de deur zeggen ze toch altijd?!
quote:Nootje90 schreef op 06 januari 2017 @ 15:37:

Ik heb ook alleen een spalkje aan de onderkant gehad, niet aan de bovenkant.

Reden was dat mijn kaken niet volledig recht op elkaar stonden (kleine overbeet) en dat ik mijn tanden onder kon beschadigen door boven ook een spalkje te nemen. Misschien was er bij jou ook een bepaalde reden dat je geen spalkje kreeg?

Overigens zijn mijn tanden boven maar iets schever gaan staan, niet echt noemenswaardig. Dus een spalk is niet altijd nodig.

Denk niet dat je er 10 jaar later nog wat mee kan, had je eerder moeten ingrijpen of destijds een andere orthodontist moeten zoeken als je niet tevreden was. Wordt nu een beetje een lastig verhaal ben ik bang..is dat dan bij zoveel klanten het zo dat zij geen spalkje mogen? want hij deed het bij veel niet. Mijn nieuwe orthodontist vond het raar dat ik geen spalkje had gekregen. ( nieuwe ortho omdat ik eentje nodig had om mijn spalkje te repareren)
quote:maylo schreef op 06 januari 2017 @ 15:39:

oh ja hoor kan je vast wel een rechtzaak voor aanspannen... 10 jaar

Wat denk je zelf???

En overigens zelfs met spalkje kunnen je tanden weer wat scheef gaan staan! Naar voren of achter. Garantie tot de deur zeggen ze toch altijd?!ikweet niet of een rechtzaak de manier is voor zoiets . maar mijn tanden zijn ook nu pas zo scheef he daarom heb ik het destijds gelaten.
quote:watjeskast schreef op 06 januari 2017 @ 15:38:

[...]

je licht? watte?

De reden dat ik niet naar een ander ging is omdat hij mij kosteloos ene nieuwe beugel zou geven. Verder was ik jong en verwacht je dit niet. Nu zou me dat niet meer overkomen nee, ik heb er wel van geleerd. Maar weet je ik noem het oplichting omdat hij zoveel klanten had waarbij de tanden weer scheef gingen staan en hij er niet op kwam om dan maar eens spalkjes te gaan plaatsen . Dat is toch vreemd? Andere praktijken deden dit wel gewoon.

Je licht ergens opsteken is een vrij normale uitdrukking hoor.

Hoe ga je bewijzen dat je met spalkje wel rechte tanden zou hebben gehad?
Probeer even wat rustiger te reageren op mensen.

Je topic mag maar op 1 pijler staan en daarom is je andere topic verwijderd. Op geld en recht staat je vraag prima.

Zover ik weet heb je nergens recht op. Er is ook geen sprake van oplichting, hoogstens onkunde van je orthodontist. Je was opgelicht als je betaald had voor een beugel terwijl hij er tinnen blikjes in deed of iets dergelijks. Niet een keuze die voor jouw gebit verkeerd is uitgepakt.

Daarnaast heb je eigen verantwoording, ook als je jong bent.

Als je scheve tanden je zo storen zal ik toch opnieuw een beugel nemen en dan bij iemand die veel goede ervaringen heeft. Wel vervelend voor je maar zeker na zo'n tijd zal het op eigen kosten moeten. Geen idee of er zorgverzekeringen zijn die dit nog vergoeden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:watjeskast schreef op 06 januari 2017 @ 15:41:

[...]

ikweet niet of een rechtzaak de manier is voor zoiets . maar mijn tanden zijn ook nu pas zo scheef he daarom heb ik het destijds gelaten.Maar je weet zo niet zeker of dat ze nu nog recht stonden als je wel op jouw gewenst manier was behandeld. Een gebit is niet altijd te voorspellen ook niet voor een orthodontist.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Laat dit varen joh, tien jaar na dato is echt te laat.

Of even de orthodontist bellen om te vragen wat er mogelijk is. Waarom doe je dat niet gewoon?
Natuurlijk kun je hier niets mee, je bent verjaard.

Ga lekker sparen. En neem een drankje ofzo, chill.
Ha TO,

Ik denk dat je orthodontist wel is/was aangesloten bij de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde, de beroepsorganisatie voor tandartsen en orthodontisten. Die hebben sowieso een klachtenregeling. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen om je vraag voor te leggen, zij kunnen je denk ik beter adviseren dan wij hier...
Winter is coming...
quote:watjeskast schreef op 06 januari 2017 @ 15:39:

[...]

is dat dan bij zoveel klanten het zo dat zij geen spalkje mogen? want hij deed het bij veel niet. Mijn nieuwe orthodontist vond het raar dat ik geen spalkje had gekregen. ( nieuwe ortho omdat ik eentje nodig had om mijn spalkje te repareren)Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Ik ken de verhalen van 'alle andere klanten' niet, en zou het opvallend vinden als al zijn klanten ontevreden zijn maar niemand zijn mond open trekt (haha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven