Geld & Recht alle pijlers

Oude salarisstrookjes opvragen?

12-01-2011 22:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de hele avond bezig geweest om mijn administratie op orde te brengen. Er zat geen enkele structuur in en ik kon een hoop weggooien. Nu heb ik een overzichtelijke map met tabbladen! Echt super.

Maar ik kwam er dus achter dat er enkele salarisstrookjes ontbreken. Zowel van mijn huidige werkgever, als van oude werkgevers. Is het mogelijk om die nog op te vragen denken jullie? En is het nodig? Ik meen me te herinneren dat de belastingdienst je om salarisstrookjes van de afgelopen 5 jaar kan vragen?
Volgens mij heeft de belastingdienst wel genoeg aan je jaaropgaven, maar zeker weten doe ik het niet dus bel ze eens of kijk op www.belastingdienst.nl
elninjoo in "Salarisspecificaties: bewaren?"
Jaaropgave bewaren en de rest weggooien. Werkgevers zijn overigens niet eens verplicht om je iedere maand een strookje te geven tenzij het salaris ander is. Ik krijg iedere maand gewoon hetzelfde want geen afwijkende uren dus mijn werkgever zou kunnen volstaan met alleen in januari een strookje op te sturen en in mei ivm vakantiegeld.
Dus zolang je je jaaropgaven hebt zit je goed?
Ja, als ik jaaropgave heb gehad gooi in de stroken van dat jaar in de papierbak.
Hoe werkt het CWI (heet dat nog zo??) nu dan.

Toen ik, iets van 4/5 jaar geleden ww aan moest vragen, moest ik 14 salarisstrookjes overleggen................ Heb toen gebeld, echt zoveel kon het niet simpeler dmv jaaropgave

"Nee, 14 x kopie laatste salarisstroken"

Dus ik zeg bewaren....................of het moet nu veranderd zijn
Volgens mij zijn je jaaropgave genoeg. Belachelijk dat je 14 salarisstroken moest overleggen trouwens. Dat heb ik echt nog nooit gehoord!

Salarisstroken zijn voor eigen administratie. Sommige instanties kunnen et naar vragen, dus bewaar ze wel. Maar in principe zijn je jaaropgaven belangrijker
Ik moest idd ook de strookjes van de laatste 14 maanden meenemen naar het (toen nog) CWI. Geen idee hoe ik dat nu zou moeten doen, krijg er nu alleen een als er iets veranderd, gemiddeld zo'n 5 per jaar.
Hmm, ik ga denk ik toch maar een poging doen om ze op te vragen dan. Want het zou best kunnen dat ik binnenkort ook WW aan moet vragen.
Verandert je salaris iedere maand? Anders doet ook het cwi niet moeilijk. Althans twee jaar geleden bij mij niet. Ik had daarvoor een jaar lang voor hetzelfde salaris gewerkt en had twee salarisstrookjes niet. Dat was geen probleem.

Hoe lang werk je bij de huidige werkgever dan al? Ik zou sowieso niet moeite gaan doen voor loonstrookjes van meer dan 14 maanden geleden.
Ik bewaarde ook altijd alleen mijn jaaropgaven.

Een paar jaar geleden deed de IBG ineens een controle van een aantal jaren daarvoor. Moest ik salarisstoken van het hele jaar overleggen. Ik heb ze toen weer opgevraagd bij mijn inmiddels ex-werkgever en ook gekregen.

Maar zolang je nu geen reden hebt zou ik ze ook niet opvragen.
Ik werk nu 11 maanden bij mijn huidige werkgever, en krijg elke maand hetzelfde salaris (afgezien van de vakantiegeld-maand en december).

Anders wacht ik inderdaad wel even af of ik ze nodig heb.

Bedankt voor jullie antwoorden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven