Geld & Recht alle pijlers

Ouderschapsverlof

06-01-2014 18:31 6 berichten
Hallo forummers,

Even een vraag en ik hoop dat iemand me kan helpen: als je twee banen en dus twee werkgevers hebt, kun je dan bij de ene werkgever ouderschapsverlof aanvragen, terwijl je dat bij de andere werkgever niet doet? Bijvoorbeeld omdat je bij werkgever 1 veel uren draait en daar wilt minderen, terwijl de uren bij werkgever 2 qua hoeveelheid prima kunnen.

Of ben je verplicht bij beide werkgevers ouderschapsverlof aan te vragen, zeg maar een 50/50 verdeling?
Volgens mij kan dat gewoon. Waarom niet even een gesprekje aanvragen met de p&o adviseur op je werk, dan weet je het zeker.
Het gaat om twee kleine bedrijfjes, zonder afdeling personeelszaken, dus moet er gewoon met beide werkgevers gesproken worden. Maar ik vroeg me af of het problemen op kan leveren als de eerste weet dat bij de ander -in verhouding- meer uren gewerkt worden...Of dat het UWV gelijke behandeling bij beide werkgevers afdwingt. Ik ga hen morgen wel even bellen.

Dank voor je reactie Gismo72.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ingelise,

Kwam je vraag tegen. Ik heb precies hetzelfde, 2 werkgevers. Je hoeft niet 50/50 te doen je kan gewoon eerst bij de een en dan bij de ander.

Ik heb nu ouderschapsverlof bij de ene werkgever, dit loopt af als mijn kleine een jaar wordt, in februari. Een week daarna begin ik met mijn ouderschapsverlof bij min andere werkgever. Die week er tussen is trouwens een inschattingsfout van mij zelf, je kan het gewoon aansluitend opnemen. Misschien handig om te weten: 2014 is het laatste jaar dat je je nog korting krijgt van de belastingdienst, volgend jaar is dat afgelopen. Kijk ff in je cao over een evt., gedeeltelijke doorbetaling van de uren die je opneemt, dit verschilt per werkgever. Vooral doen! Ik verdien uiteraard minder nu maar het is onbetaalbaar die extra tijd met je baby, succes!
Alle reacties Link kopieren
Of uiteraard bij de een wel en de ander niet. ( lees net je vraag pas helemaal goed) ;)
Dank je wel bezige bij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven