Geld & Recht alle pijlers

overbruggingsfinanciering

29-05-2011 14:34 4 berichten
We zitten straks misschien met 2 huizen en hebben dus een overbruggingshypotheek. Ik weet dat dit niet het slimste is in deze tijd, maar wij hebben onze redenen dat we het wel gedaan hebben. Nu zag ik vandaag in de papieren dat de overbruggingshypotheek loopt tot juni 2012. Tijdens het gesprek met de bank hebben we het er over gehad dat we 2 jaar lang (nu zelfs 3) van 2 huizen rente mogen aftrekken. Dus ik snap niet zo goed dat die overbruggingshypotheek maar een half jaar loopt (we gaan in dec over). Kan hij daarna verlengd worden? Wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
De aftrekbaarheid van de rente van 2 woningen staat los van het feit tot wanneer je overbruggingshypotheek afloopt.

Je kunt dat eerder zien als een verkoopargument.

Feit is, (zoals ik het nu lees) dat je je oude woning voor juni 2012 verkocht moet hebben, omdat dat die overbruggingshypotheek afgelost moet worden.

je kunt het beste even informeren bij jouw bank wat de gevolgen zijn als je de oude woning voor die datum niet verkocht hebt, en of je dan die overbruggingshypotheek kunt verlengen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Een overbruggingshypotheek loopt toch altijd een jaar? Naar mijn weten is dat de maximale looptijd.
Volgens mij loopt een ovebruggingskrediet standaard 6 maanden en wordt dan verlengd. Tenminste zo kan ik het mij herinneren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven