Geld & Recht alle pijlers

Overlast buren, mag dit?

18-05-2020 19:04 86 berichten
Mijn buurvrouw met wie ik al jaren gewoon goed burencontact heb heeft enkele weken geleden besloten een jacuzzi in haar tuin te zetten.
Ze heeft net een nieuwe partner die van alles voor haar verbouwd heeft, waaronder een overkapping, waaronder ze het ding gezet hebben.
Als we nu een grote tuin hadden zou ik denken, ok ik ga een stukje verderop zitten, gaan jullie lekker bubbelen maar we hebben beide een heel klein achterplaatsje, en het geluid is ontzettend aanwezig.
Nu heeft die nieuwe partner denk ik momenteel geen werk want hij zit er ook nog de godganse dag in. met als gevolg dat ik niet meer normaal in de tuin kan zitten.
Het is echt alsof je naast de ventilator van een springkussen staat, zo hard, ik kan zelf eigenlijk niet normaal in de tuin zitten als ze er in zitten.
Ik heb al aangegeven dat het echt te veel geluid maakt, (ze zaten er soms tot 1 uur 's nachts in) nu doen ze hem max om 22:30 uit.
Maar nu wil ik eigenlijk wel weten wat normaal is, het vergalt echt mijn tuinplezier.
Kan ik er wat van zeggen of heb ik dit gewoon te accepteren?
Mijn irritatie zit inmiddels natuurlijk tot het plafond, maar objectief gezien, wat zouden jullie doen?
vlokkenopjebrood schreef:
04-03-2021 16:54

Maar het ergste vind ik dat je niemand meer ergens op mag aanspreken. Jij bent altijd de zeikerd en je krijgt 9 van de 10 keer een grote bek of enorme irritatie.
Ik ben bang dat ik nu al de zuurpruim vd straat ben, laat staan over 30 jaar, wanneer ik ook nog zuur ga ruiken.
Maar ik snap mensen echt niet en soms vrees ik wel eens dat ik met mijn normen minimaal een vrijstaande woning op de Veluwe of Drenthe moet hebben.
Want in mijn straat: kutkeffers, check. Auto 4 x per week op de stoep parkeren en zondags om 08.00 beginnen met bladblazen/auto wassen, check. Kinderopvang met gillende peuters/kleuters naast de deur, check. Zwembad andere buur, check. Rotzooi achter de schutting dumpen, want als ik het zelf niet hoef te zien is er geen probleem, check. Voetballen tegen het muurtje naast mijn huis, check. Elke ochtend om 05.00 je brommer starten en rustig 5 of 10 minuten laten lopen omdat je nog iets binnen moet pakken, check. Vanaf april 5-8 keer per week bbqen, weer of geen weer, check.
(...)

Om al deze redenen ben ik godvergeten blij dat ik niet meer in zo'n vreselijke woonwijk woon met alles en iedereen op elkaars lip.

Amen!
Dat doe ik dus nooit weer. Rijtjeshuizen, wat een verschrikking.
diyer schreef:
04-03-2021 17:30
Ik ben bang dat ik nu al de zuurpruim vd straat ben, laat staan over 30 jaar, wanneer ik ook nog zuur ga ruiken.
Maar ik snap mensen echt niet en soms vrees ik wel eens dat ik met mijn normen minimaal een vrijstaande woning op de Veluwe of Drenthe moet hebben.
Want in mijn straat: kutkeffers, check. Auto 4 x per week op de stoep parkeren en zondags om 08.00 beginnen met bladblazen/auto wassen, check. Kinderopvang met gillende peuters/kleuters naast de deur, check. Zwembad andere buur, check. Rotzooi achter de schutting dumpen, want als ik het zelf niet hoef te zien is er geen probleem, check. Voetballen tegen het muurtje naast mijn huis, check. Elke ochtend om 05.00 je brommer starten en rustig 5 of 10 minuten laten lopen omdat je nog iets binnen moet pakken, check. Vanaf april 5-8 keer per week bbqen, weer of geen weer, check.
Woon je bij mij in de straat?

Als de overbuurvrouw(achterkant huis) roept dat de kinderen "nou eindelijk eens hun (scheldwoorden) tanden moeten gaan poetsen" poets ik ze ook maar snel! En dan een leuke trampoline tegen de poort aan en dus om de 2 sec 2 hoofdjes boven mijn schutting uit.

Ohhh als ik toch eens een leuke geldprijs zou winnen! :flirting:
RikM schreef:
04-03-2021 17:59
Amen!
Dat doe ik dus nooit weer. Rijtjeshuizen, wat een verschrikking.
Zijn grachtenpanden eigenlijk officieel niet ook rijtjeshuizen? :idee:
Blankepit schreef:
04-03-2021 14:16
:worship:
Ik wil daaraan toevoegen hogedrukreinigers en buren die keiharde muziek binnen opzetten zodat ze het in hun tuintje ook kunnen horen en waar de buurt van mag meegenieten. Helaas nooit Rachmaninov.
En wat dacht je van die enorme buitenkeukens/bbq's waar zomers elke avond op gekookt wordt en om nog maar te zwijgen van vuurkorven. Gewoon je ramen van je slaapkamer niet meer open kunnen doen omdat alles binnen naar rook stinkt.
Hanen kun je nog de nek omdraaien..
Maar hopen op een Hollandse zomer en helemaal zonder hittegolf :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
helemaal mee eens maar wat iemand hierboven al schreef: mensen zijn godvergeten asociaal geworden de afgelopen decennia.
Mijn vorige buren hadden dus die drie kinderen. En schreeuwen dat ze deden. Niet gewone speelgeluiden, nee bij alles moest er gekrijst worden, oerkreten, geschreeuwd. Ik keek serieus op tegen de lente en zomer omdat je dan zoveel last van ze had. Dat is toch ook bizar?
Ik snap zulke mensen niet. Zou me doodschamen als ik zoveel geluidsoverlast zou veroorzaken. En dan is het altijd "Ja maar het zijn kinderen". Schei toch uit, die kun je ook gewoon iets leren hoor.
Mijn ouders leerden ons in de achtertuin om rustig te spelen. Binnenshuis mochten wij ook niet door de kamers heen denderen en over de trap heen en weer rennen, omdat dat vervelend is voor de buren.

Ook hielden wij er rekening mee als we bijvoorbeeld 's morgens om 4:00 in de auto stapten om naar Frankrijk te rijden, dat de rest van de buurt nog sliep. En we dus zachtjes onze spullen in de auto legden.
Of in een hotelgang...ook altijd zoiets: mensen lopen daar midden in de nacht doorheen te tetteren alsof ze alleen op de wereld zijn terwijl je langs 35 kamers loopt waar mensen liggen te slapen. Doe ff normaal.
Maar het lijkt serieus soms wel of wij een van de weinigen zijn die daar rekening mee houden.

Ook "het recht op muziek" vind ik tegenwoordig compleet van de pot gerukt. Jongeren lopen allemaal over straat met hun eigen beatbox met harde muziek. In je achtertuin moet je het maar normaal vinden dat je vier muzieksoorten door elkaar hoort van je buren. En als je pech hebt heeft er 1 in de zomer ook nog zijn schuifpui open terwijl Studio sport keihard aanstaat. Echt....waaarom??
Doe of je schuifpui ff dicht, of zet het volume laag.

Om al deze redenen ben ik godvergeten blij dat ik niet meer in zo'n vreselijke woonwijk woon met alles en iedereen op elkaars lip.

Maar het ergste vind ik dat je niemand meer ergens op mag aanspreken. Jij bent altijd de zeikerd en je krijgt 9 van de 10 keer een grote bek of enorme irritatie.
Eens hoor!

Ik heb een buurjongen van midden 20 die van een muziekje houdt. Als het weer eens zover ik luister ik even goed; ik hoor zijn bas en de tonen zeg maar en uit dat huis lijkt gewoon een disco te komen. Is toch niet normaal!
Jij als buur moet dat dan maar zien op te lossen..

Dus toen ik er een poosje terug over begon zei mijn pa ''hij houdt gewoon van muziek, anders ga je maar langs''
Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan omdat ik niet de boosdoener wil zijn..
Mensen denken er gewoon té makkelijk over
Ik weet nog dat het al was toen ik hier een jaar geleden kwam wonen, geen disco, maar ik kon meegenieten met de bas. 'M'n pa zei doodleuk ''overdag mag dat'' toen ik er fel op reageerde. Heb zo'n hekel aan die uitspraak!
Het is zoals een andere forummer weleens zei ''als je elkaars muziek hoort staat het gewoon te hard''

Edit: ik woon (jammer genoeg) in een rijtjeshuis
diyer schreef:
IVoetballen tegen het muurtje naast mijn huis, check.
Moet kunnen en hoort erbij. Een jongen die niet moet rennen om zijn bal te redden voor een ziedende buurman wordt geen echte man.
Karl_Marx schreef:
18-05-2020 19:49
Ik zou ook nog even wachten, een maand is het leuk, totdat je de afrekening zit.
Inderdaad, wij hebben het ding om deze reden weggedaan. Ze zeggen tussen de 1 en 2 euro per dag maar dat is onzin. Het is veel en veel duurder. Wij verbruikten op jaarbasis tussen de 12000 en 14000 kW.
diyer schreef:
Wij zouden zo in de zelfde straat kunnen wonen :facepalm:
helemaal mee eens maar wat iemand hierboven al schreef: mensen zijn godvergeten asociaal geworden de afgelopen decennia.
Mijn vorige buren hadden dus die drie kinderen. En schreeuwen dat ze deden. Niet gewone speelgeluiden, nee bij alles moest er gekrijst worden, oerkreten, geschreeuwd. Ik keek serieus op tegen de lente en zomer omdat je dan zoveel last van ze had. Dat is toch ook bizar?
Ik snap zulke mensen niet. Zou me doodschamen als ik zoveel geluidsoverlast zou veroorzaken. En dan is het altijd "Ja maar het zijn kinderen". Schei toch uit, die kun je ook gewoon iets leren hoor.
Mijn ouders leerden ons in de achtertuin om rustig te spelen. Binnenshuis mochten wij ook niet door de kamers heen denderen en over de trap heen en weer rennen, omdat dat vervelend is voor de buren.

Ook hielden wij er rekening mee als we bijvoorbeeld 's morgens om 4:00 in de auto stapten om naar Frankrijk te rijden, dat de rest van de buurt nog sliep. En we dus zachtjes onze spullen in de auto legden.
Of in een hotelgang...ook altijd zoiets: mensen lopen daar midden in de nacht doorheen te tetteren alsof ze alleen op de wereld zijn terwijl je langs 35 kamers loopt waar mensen liggen te slapen. Doe ff normaal.
Maar het lijkt serieus soms wel of wij een van de weinigen zijn die daar rekening mee houden.

Ook "het recht op muziek" vind ik tegenwoordig compleet van de pot gerukt. Jongeren lopen allemaal over straat met hun eigen beatbox met harde muziek. In je achtertuin moet je het maar normaal vinden dat je vier muzieksoorten door elkaar hoort van je buren. En als je pech hebt heeft er 1 in de zomer ook nog zijn schuifpui open terwijl Studio sport keihard aanstaat. Echt....waaarom??

Helemaal met je eens

Ja, zo deden wij het vroeger en nu ook. Inderdaad als we op vakantie gaan in de nacht en dan heel zachtjes. :)
Bij de kinderen altijd, en nu nog.. schreeuwen: een waarschuwing en anders naar binnen en daar spelen, en dat deden (en doen) we ook.
Ik snap ook werkelijk niet dat anderen dat geschreeuw toestaan of nooit buiten checken wat hun kinderen aan het doen zijn.

Maar goed, ik woon ook in een kinderrijke buurt en hier valt het geschreeuw wel mee. Van alle gezinnen is er maar een die zich daar schuldig aan maakt (en gelukkig wonen zij een heel stuk verderop). Dit zijn ook precies mensen die op veel meer vlakken overlast veroorzaken.
Wat dat dan maakt dat de ene buurt er veel last van heeft en de ander weinig weet ik ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven