Geld & Recht alle pijlers

Overzicht spaarpotjes, wat is handig?

07-11-2018 16:20 30 berichten
Nu ik inmiddels mijn komende vakantie bij elkaar gespaard heb (incl. zakgeld) wil ik voor meerdere dingen gaan sparen en daar ook potjes voor maken. Dus een potje voor m'n rijbewijs, voor nieuwe spulletjes in huis, de volgende vakantie etc. Wat ik nu altijd deed was zodra ik geld overmaakte naar mijn spaarrekening in de beschrijving zetten waar het voor is bedoeld. Handig maar... bij Rabobank kun je maar tot een jaar of 2 terug kijken op je spaarrekening. Ik verwacht dat sommige spaardoelen wel langer duren dan dat ik terug kan kijken.
Heb bij Rabo internetbankieren gekeken of ik daar geen potjes aan kan maken zodat ik precies kan zien hoeveel ik voor welk doel heb gespaard maar dat lijkt niet te kunnen.

Hoe hebben anderen dit overzichtelijk gemaakt? Ben vast niet de enige die meerdere spaardoelen heeft. Zat te denken aan een excel bestand ofzo maar ik vind het eigenlijk niks om dat zo op m'n computer te hebben en ik ken mezelf... na een tijdje vergeet ik het bij te houden :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mezelf één betaal- en één spaarrekening en gezamenlijk ook van allebei één. Ik hou mijn inkomsten/uitgaven en spaardoelen bij in ynab, een site waar je budgetten maakt en je dus ook je spaarsaldo kan verdelen over verschillende doelen. Het werkt echt heel fijn, ik heb veel meer overzicht. Het kost wel geld, maar het werkt voor mij veel beter dan overzichten via excel of de spaarpotten van de Rabobank. Vooral omdat dit dus een totaalplaatje is.

Je kan het 34 dagen gratis proberen en ik heb eventueel een linkje voor je, waarmee je daarna nog een maand gratis krijgt als je een abonnement neemt. Laat maar weten als iemand interesse heeft.
Reserveren voor een grote jaarlijkse uitgave is toch niet echt sparen?
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
11-11-2018 08:50
Ik heb maar 1 spaarrekening, als ik het nodig vind om iets te kopen, badkamer, auto of iphone dan haal ik het daar van af. Dit spaarpotje is tevens mijn spaarpot om eerder te stoppen met werken.

Ik vind al die potjes onoverzichtelijk en een gepuzzel.
Ik doe niet aan kleine potjes, maar wel 2 spaarrekeningen. Een voor de lange termijn (vroegpensioen, studie kinderen en noodpot) en een voor de luxeuitgaven en uitgaven die ons maandinkomen overstijgen (vakantie, auto, zorgverzekering, huis onderhoud etc.). Ook 'meevallers' komen op deze rekening (vakantiegeld, teruggave belasting)

Die tweede rekening voelt inderdaad minder als sparen, maar is het wel degelijk.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-11-2018 16:14
Reserveren voor een grote jaarlijkse uitgave is toch niet echt sparen?
Hoezo niet?
Sparen is je geld opzij zetten. Dat maakt niet uit hoelang toch?
En dan weet je dus dat je aan het einde van de rit geld hebt voor die jaarlijkse uitgave. Als hij 'onverwacht' komt is het maar afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij ING kan je digi spaarpotjes aanmaken via je bank app.
Onze zoon had er ook een tijd mee gewerkt en het bevalt nog steeds.
Je kan zogenoemde subrekeningen openen, herkenbaar door oranje iconen.
Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven