Geld & Recht alle pijlers

Per ongeluk gestolen...

16-01-2013 23:26 112 berichten
Vandaag heb ik per ongeluk een artikel niet afgerekend bij de kassa (over het hoofd gezien bij het uitladen van het wagentje). Kwam er achter bij het overladen van de boodschappen in de auto.

Zouden jullie teruggaan naar de winkel om het alsnog af te rekenen?

Ik heb het niet gedaan, maar voel me daar nu toch schuldig over.
Hangt er vanaf hoe duur het is. Voor een pakje boter ga k niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.

Heb ook wel eens wat daar laten liggen, na het afrekenen, op de lopende band. Vaker dan eens, zelfs. Ook nooit teruggehaald. Dus dat strepen we maar tegen elkaar weg in mijn administratie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Dan ga je morgen even langs met het artikel bij de servicebalie, legt het foutje uit en betaald alsnog. Probleem opgelost en foutje gecorrigeerd,

En idd voor een pak boter zou ik zelf niet terug gaan.
Het zit je blijkbaar dwars, anders open je er geen topic over. In dat geval morgen even terug gaan.
Nope. Er word ook wel eens wat vergeten daar, of ze rekenen de oude prijs terwijl het eigenlijk in de aanbieding is. Dan ga ik ook niet terug dus voor dat bakkie roomkaas ga ik ook niet terug.
Ik heb het vorig jaar eens gedaan, maar dan wel meteen na het boodschappen doen. Ik kwam bij mijn fiets en zag dat in mijn kar nog een busje peper was blijven liggen, dat ik nooit op de band gelegd had.

Ik ben het alsnog gaan afrekenen en ze waren best verbaasd

Heb ook wel eens gehad dat ik het na de kassa zag maar dat er zo'n rij bij de servicebalie stond dat ik maar ben doorgelopen. Dingetje van 1 of 2 euro.
Nee. Ik zou niet teruggaan.
Ook niet als het flink wat duurder is dan een pakje boter.
Ik zou ook niet terug gaan tenzij het heel duur is. Ben bij de AH ook wel eens dingen vergeten en zelfs gehad dat er achteraf iets op het bonnetje stond wat ik niet gekocht heb maar mijn voorganger of degene achter mij. Kwam ik vaak thuis pas achter.
Dit was geen pakje boter van een paar euro, maar een artikel van ongeveer 20 euro. Anders was ik waarschijnlijk ook niet eens teruggegaan.
quote:nellaaa schreef op 16 januari 2013 @ 23:27:

Hangt er vanaf hoe duur het is. Voor een pakje boter ga k niet terug.+1 quote:Vogelnestje schreef op 16 januari 2013 @ 23:29:

Het zit je blijkbaar dwars, anders open je er geen topic over. In dat geval morgen even terug gaan.+1
quote:j22 schreef op 16 januari 2013 @ 23:34:

Dit was geen pakje boter van een paar euro, maar een artikel van ongeveer 20 euro. Anders was ik waarschijnlijk ook niet eens teruggegaan.

Je was van tevoren al van plan die 20 euro uit te geven.

Dus ga morgen maar even terug zou ik zeggen.
20 euro? Wat is er in godsnaam zo duur in een supermarkt?

Als je je echt zo schuldig voelt, ga je morgen toch gewoon terug. Ik zie het probleem niet zo.
I am surrounded by morons
Ik zou echt niet terug gaan.
Ik heb weleens een zakje met witlof aan mn arm gehangen in de appie en daar kwam ik thuis pas achter.

Niet teruggegaan trouwens. Was het veel te koud voor
een artikel van 20 euro??? ja daar ga ik zeker mee terug. Stel je voor dat ze een bewakingscamera hebben
Oef 20 euro? Ja daar zou ik ook dusdanig mee zitten en misschien een een topic er over openen en ja ik zou ook echt morgen terug gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Morgen teruggaan vond ik in eerste instantie wat raar, maar denk dat ik het toch ga doen.

@Twisted: in de wat grotere AH's heb je ook veel non-food-artikelen. En die zijn soms ook wat duurder.
als ze het teveel hadden aangeslagen zou je dan ook terug gaan met je bon? Nu dus ook doen.
Ik ga voor dat soort dingen meestal gewoon terug, ook als ik teveel geld heb teruggekregen bijvoorbeeld, vind ik wel zo netjes.

20 Euro vind ik ook best een hoog bedrag (voor een paar euro ga ik zelf ook niet een eind fietsen, dan moet ik het net bij de winkel zien en anders is het pech)

En het zit je zelf ook al niet lekker (en terecht, je hoort natuurlijk gewoon te betalen, een fiets die niet op slot staat mag je ook niet zomaar meenemen) dus dan kun je net zo goed even terug morgen toch?
20 euro dan zou ik denk ik ook wel terug gaan alleen maar om van dat rotgevoel af te komen.
Ik heb wel eens een zak kattengrit niet betaald. Daar kwamen we thuis pas achter. Die zak had wel op de band gelegen, ik ben niet teruggegaan. Had ik misschien wel moeten doen en die kassiere geld moeten geven voor een bril.
Alsnog afrekenen!
Ik zou het wel doen. Ik zou er niet eens over twijfelen. Ik heb anders last van mijn geweten. Maar mijn geweten is wat dat betreft zo hypocriet als de pest, ik download me suf bijvoorbeeld, dat is ook diefstal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven