Geld & Recht alle pijlers

postzegel vergeten!!

26-07-2012 22:52 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via bol een boek verkocht. Nu had ik zelf geen postzegels meer in huis, en heb ik gevraagd of mijn huisgenootje het gister via een postkantoor (dus daar wegen en frankeren) wilde versturen. Dat heeft deze gedaan, maar die is vergeten het te frankeren! Ze heeft het dus gewoon in de postzak van het postkantoor gedaan...

De post is al weg, nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen...

Ik kan een mailtje naar bol.com sturen, maar ik kan ook wachten tot de koper mij (ongetwijfeld) gaat mailen met een klacht. Uiteraard ben ik bereid de kosten te betalen..
Je weet het adres toch? Dan even kijken of je op internet het telefoonnummer kan vinden. Beter dat je zelf even contact opneemt dan wachten tot er een klacht komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou ook twijfelen tussen lekker wachten op de "klacht" (hoe erg kan het zijn?) en dan inderdaad bereid zijn om te betalen en alvast een mailtje vooruit sturen met het topicverhaal en dus sowieso betalen.

Laten we wel wezen, het gaat niet om een enorm bedrag. De goodwill zou mij meer waard zijn. Ik leef dan ook naar mijn motto, daar wordt je niet rijk van maar wel gelukkig.

Maar goed, bij mij zou het zo gaan: als ik een dilemma heb, dan drink ik er een wijntje op en van het wijntje wordt ik vrijgevig.....
Ik zou gewoon dit verhaal mailen naar de koper. Die krijgt namelijk waarschijnlijk het pakketje binnen met een kaartje van postnl met daarop de nog te betalen verzendkosten.

Dan kun jij die gewoon aan de koper overmaken. Geen probleem toch?
Als het door de brievenbus kan: dat gaat allemaal automatisch, vaak merken ze niet eens dat er geen postzegel op zit.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 juli 2012 @ 22:58:

Je weet het adres toch? Dan even kijken of je op internet het telefoonnummer kan vinden. Beter dat je zelf even contact opneemt dan wachten tot er een klacht komt.

Dit. Klachten moet je altijd zien te voorkomen.

Als je niets doet, denkt de klant wellicht dat je de boel probeert te belazeren / onder jouw verplichtingen uit te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven