Geld & Recht alle pijlers

Proteq dierenverzekering

15-11-2013 13:16 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons hondje is verzekerd bij Proteq, ze is nu 8 jaar en voor zover ik weet kerngezond. Nu vind ik de premie bij Proteq de laatste tijd wel erg hoog. (ik dacht toch echt dat ik bij het afsluiten vd verzekering had gelezen dat het niet verhoogd zou worden, alleen geindexeerd, maar blijkbaar heb ik me vergist).

In 2011 betaalden we nog 16 euro p/m, nu is dat 23 euro.

Ik denk eraan om over te stappen (Hema?). Wat zijn jullie ervaringen?
Onze hond is ook verzekerd bij Proteq en mijn premie wordt ook steeds duurder. Toch denk ik er niet aan om over te stappen. Proteq vergoedt toch naar mijn mening het beste. Mijn vriendin haar dochter d'r hond heeft hd. Ze is verzekerd bij Kruidvat en mooi dat zij de operatie niet vergoeden. Diezelfde vriendin heeft vorig jaar een hondje gekocht en hem verzekerd bij Proteq. Wat bleek later... ook haar hond had hd! Proteq heeft 80% van de operatie vergoed.

Nu zijn dit ervaringen van mijn directe omgeving maar voor mij genoeg aanleiding om niet over te stappen. Mijn hond heeft geen hd (anders had ik het allang geweten) maar wat als ze ergens een tumor krijgt, of iets anders.

Ik zou zeggen, lees alle voorwaarden eens goed van de verzekeraars.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Ik zag laatst op tv dat de verzekering vd Hema ook veel vergoed. Ik ga ze allemaal eens doornemen.
Er was laatst een item over bij Kassa, daar kwam Hema wel goed uit de bus. Maar het is inderdaad een kwestie van voorwaarden lezen... Let bijv. goed op dat sommige verzekeraars de dierengeneeskunde afdeling van Universiteit Utrecht maar deels vergoeden. Als je beestje daar ooit terecht komt dan kost dat een flinke klap geld, dan wil je (misschien) niet zelf de helft moeten betalen.

Wij hebben onze katten bij de Hema verzekerd, de premie is laag, het dekt wat we belangrijk vinden, en er is een eigen risico van 45 euro en daarna volledige dekking. Dat vinden we persoonlijk fijner dan bijv. zelf altijd 20% moeten betalen. We verzekeren ons vooral voor dure ingrepen, dan is 20% zelf moeten betalen al snel meer dan 45 euro.

Maar, nogmaals, zelf voorwaarden lezen en kijken wat het beste bij jou past zou ik aanraden.
Misschien heb je hier wat aan???

http://www.geldreview.nl/verzekeringen/ ... rzekering/

wij hebben de hond al jaren bij petplan verzekerd.
ik zit bij de Hema, ik heb een Bordeauxdog van 3 jaar en betaal nu 18,- voor een basisverzekering met crematiedekking. Eigen risico is ¤45,- per declaratie en er wordt max 3000,- per jaar vergoed. Ellebogen en heupen niet vergoed, maar dat doet bijna geen enkele verzekering meer.

Bij Proteq zou ik zo'n ¤65,- per maand kwijt zijn en daar zit een eigen risico bij van 19%.. Ik heb dit jaar rekeningen gehad van ¤800,-. Dan zou het eigen risico ¤152,- zijn!

Hema is heel snel met verwerken van declaraties. Ik heb er dit jaar echt veel ingediend en ze worden binnen een paar dagen uitbetaald zodat ik de rekeningen uit Utrecht eerst mee naar huis kan nemen en op kan sturen naar Hema en als die uitbetalen ben ik nog op tijd om de rekening te betalen aan Utrecht.
quote:1960to4 schreef op 15 november 2013 @ 15:27:

Misschien heb je hier wat aan???

http://www.geldreview.nl/verzekeringen/ ... rzekering/

wij hebben de hond al jaren bij petplan verzekerd.Hey, die is handig! Thanks!
Ik heb jaren proteq gehad voor mijn eerste 2 honden. Inmiddels zijn zij overleden en we hebben nu weer 2 honden. Ook weer een verzekering voor afgesloten. Kostte me 85 euro per maand. Paar maanden geleden opgezegd. Vond het zoveel geld iedere keer. Spaar nu 100 euro per maand. Nu krijg ik er tenminste ook nog rente over. Het is een risico maar ze zijn 1 en 2 jaar dus heb de gok genomen.
Proteq was prima voor onze hond. De hoge rekeningen allemaal vergoed met maar 19% eigen bijdrage.

Als ik bij de Hemal altijd ¤45 euro moest betalen voor medicijnen dan liep het hoog op. Ook vergoeden ze ellebogen enz niet.

Ik denk dat we met onze nieuwe hond naar Ohra gaan, die vergoeden heupen/ellebogen en hebben niet dat je nog maar 50% van chronisch medicijn gebruik krijgt, zoals bij Proteq nu wel het geval is.
quote:runningmonster schreef op 15 november 2013 @ 20:07:

Spaar nu 100 euro per maand. Nu krijg ik er tenminste ook nog rente over. Het is een risico maar ze zijn 1 en 2 jaar dus heb de gok genomen.

Ik doe het ook volgens deze methode. Blijkt tot nu toe verreweg het goedkoopst.

Toen mijn katten 3 maanden oud waren, kostte een verzekering bij Proteq 15 euro per kat per maand. Met eigen risico en allerlei zaken die niet vergoed werden. Dat vond ik toen te duur, dus niet gedaan.

Beide katten zijn een paar keer ziek geweest, met soms flinke kosten. De ene is op 7-jarige leeftijd overleden. Ik bleek uiteindelijk beduidend minder aan medische en crematiekosten uitgegeven te hebben dan 7 jaar verzekeren me gekost zou hebben. Nog los van wat ik allemaal sowieso zelf had moeten betalen.

Mijn andere kat leeft gelukkig nog en is nu 11 jaar oud. Ook zij heeft me (ondanks menig bezoek aan de dierenarts) tot nu toe veel minder gekost dan dat ik aan verzekeringskosten kwijt was geweest. Ik stort voor haar elke maand 15 euro op een spaarrekening. Zo heb ik toch een buffer, zonder dat ik me een dief voel van mijn eigen portemonnee.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik daarnaast ook genoeg spaargeld heb. Ik zou dus elke ingreep kunnen betalen als het moet. Honden is wellicht een ander verhaal, maar ik heb nog nooit spijt gehad van mijn beslissing om mijn katten niet te verzekeren.
Je kunt beter hat geld wat je aan de verzekering uit zou geven, maandelijks opzij zetten... Twee katten kwamen bij mij op 38 euro, ik heb het geld maandelijks opzij gezet. Ik heb nu nog 1 kat, waarvoor ik maandelijks 20 euro opzij zet!
quote:[message=15395975,noline]Rasa schreef op 17 november 2013 @

Ik moet er wel bij zeggen dat ik daarnaast ook genoeg spaargeld heb. Ik zou dus elke ingreep kunnen betalen als het moet. Honden is wellicht een ander verhaal, maar ik heb nog nooit spijt gehad van mijn beslissing om mijn katten niet te verzekeren.Honden kunnen een duur geintje zijn, gelukkig ook wel een buffertje, dat gaf ook de doorslag om de verzekering op te zeggen. Als er nu iets zou gebeuren, dan kunnen we het betalen.
Verzekering opzeggen kan pas als je een goed buffertje hebt en dat heb ik (nog) niet.

Onze kat (die inmiddels is overleden) is ooit geopereerd vanwege blaasgruis, moest toen in de kliniek blijven en ik was heel blij dat we toen verzekerd waren. Ik zie Ohra hier al een paar keer voorbijkomen, eens kijken...
quote:lila01 schreef op 17 november 2013 @ 22:57:

Ik zie Ohra hier al een paar keer voorbijkomen, eens kijken...Jammer, omdat ons hondje al 8 is, kan ze niet meer bij hen verzekerd worden.
lila01: Dat je premie bij Proteq de laatste keer zo veel omhoog is gegaan heeft te maken met de 'leeftijdstoeslag' van 10 % bovenop de indexering. Die hanteerden ze sinds enkele jaren voor honden vanaf 8 jaar oud. Inmiddels is de toeslag weer afgeschaft. De premie zal nu dus niet meer zo enorm stijgen.

Ik ben nog steeds blij met m'n verzekering bij Proteq, ondanks dat ze de dekking steeds verder uitkleden (iets waar andere maatschappijen zoals Petplan ook hard mee bezig zijn). Alleen al het afgelopen jaar heeft m'n chronisch zieke hond me bijna 2500 euro aan dierenartsbehandelingen gekost, en de teller loopt nog steeds. Daar had ik zelf nooit tegenop kunnen sparen. Proteq is duur, maar daar staat dan ook de beste dekking tegenover. Wil je bij bijv. Petplan een vergelijkbare dekking, ben je nog meer geld kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven