Geld & Recht alle pijlers

"Sorry, korting niet meer van toepassing" (Sunparcs)

27-08-2010 13:36 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben via internet een vakantiehuisje bij Sunparcs geboekt voor een midweek in de herfstvakantie. Op het einde van de boeking, vlak voor je kan betalen met je creditkaart, vragen ze je aan te vinken dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Ik lees die uiteraard eerst eens, en zie dat ze daar zeggen dat elke boeking die via internet gebeurt, recht heeft op een korting van ¤ 10. Ik heb die korting echter nergens vermeld zien staan in het overzicht van de prijs die we moeten betalen.

Omdat het al laat is en we echt wel willen boeken, gaan we direct verder met de betaling. Ik stuur wel nog een mailtje naar Sunparcs met de vraag om die internetkorting te verduidelijken, en of we daar nog recht op hebben.

We krijgen als antwoord dat die korting helaas niet meer van toepassing is, maar dat we wel goedkoper af zijn dan als we naar hun callcenter gebeld hadden om te boeken, dan kwam er nog ¤ 7 kosten bij.

Kan dat zomaar, dat die korting in hun algemene voorwaarden staat en dat je daar dan toch geen recht op hebt? En dat van dat callcenter, da's toch de zaken omdraaien? Die kosten zijn EXTRA als je telefonisch boekt, die gaan er niet af als je via internet boekt.

Ik ben toch wel een beetje pissig nu en denk dat ik toch nog eens een mail ga sturen naar Sunparcs hierover. We kunnen ook al geen gebruik maken van de jonge gezinnen-korting (we hebben 2 kinderen), want die geldt niet tijdens de vakanties (slim van Sunparcs natuurlijk!), dus die vakantie is best wel duur. We kunnen het zeker wel betalen, daar gaat het niet over, maar elke korting die ze geven is natuurlijk mooi meegenomen.

Heeft iemand misschien ervaring met dergelijke praktijken bij Sunparcs (of een vergelijkbaar vakantiepark)?
Bedankt voor de link Carrera.

Ik bespreek het eens met mijn man straks. In principe kunnen we Sunparcs nog annuleren, maar ik heb me nu al zo verheugd op het luxe huisje met eigen sauna, comfortabel meubilair,... Dat heb je bij Landal niet, en net omdat we een baby hebben die moet slapen overdag wilden we een comfortabel huisje, omdat we er waarschijnlijk wel veel tijd in gaan doorbrengen.
Bij Landal heb je zeker huisjes met eigen sauna ed.

Echt even goed kijken. Wij gaan in sept ook naar Landal en daar zit ook een sauna in.

Carerra, ik was iets van 25 weken zwanger en ik hing daar iedere dag wederom boven de pot, maar niet van de zwangerschap, maar omdat ik alles vies vond
quote:Pinkel78 schreef op 27 augustus 2010 @ 14:57:

Bedankt voor de link Carrera.

Ik bespreek het eens met mijn man straks. In principe kunnen we Sunparcs nog annuleren, maar ik heb me nu al zo verheugd op het luxe huisje met eigen sauna, comfortabel meubilair,... Dat heb je bij Landal niet, en net omdat we een baby hebben die moet slapen overdag wilden we een comfortabel huisje, omdat we er waarschijnlijk wel veel tijd in gaan doorbrengen.

Landal heeft dat zeker wel! Ik ga in december een week naar Landal met een privesauna, zonnebank, bubbelbad. Heeft meerdere parken die dat hebben, dus ook vast een met een mooi zwembad.

Maar goed, nu houd ik op voor ik echt van reclame beticht word!
OK, dan ga ik nog even uitgebreid zoeken bij Landal.

Bedankt iedereen voor het meedenken! (Al ging het dan een beetje een andere kant op dan mijn openingsvraag :-) )
Snap dat je je verheugd hebt, maar als al die dingen die je noemt heeel erg tegenvallen of zo vies zijn dat ze er beter helemaal niet hadden kunnen zijn, heb je ook geen leuke vakantie..
Als je die bon nog wilt, laat maar even weten.
Ik wil je ook he-le-maal geen leuke vakantie ontnemen, elk park heeft voor en nadelen en iedereen beleeft t op zijn/haar eigen manier...maar ben nu meerdere keren in verschillende parken geweest en ik vind Landal er uit springen en Sunparcs echt onderop liggen.

Geloof me, ik ben echt niet pietluttig, mij boeit t allemaal nooit zo, ik ga om de mensen met wie ik ben en de dingen die we gaan doen.

Maar dit was echt te erg voor woorden, en dan heb ik t nog niet eens over de prijs gehad.

Hoe dan ook, wat je ook kiest, ik hoop dat je heel leuke vakantie hebt.
once upon a time called.....right now
Zo te lezen kunnen de ervaringen nog al verschillen. Wellicht verschilt dat ook per huisje en per park. Als je dan mogelijk toch gaat, ben ik en waarschijnlijk ook de anderen hier, benieuwd naar jullie ervaringen. In ieder geval alvast een hele goede vakantie toegewenst.

Nogmaals bedankt allemaal!

Ik moet nu naar huis (zat gewoon te forummen op het werk, tssss), maar na het weekend laat ik weten wat we gaan doen!

Na even snel zoeken lijkt een Landal in Wallonië me nog wel iets, misschien doen we dat wel. Wist echt niet dat je ook luxe huisjes had bij Landal! En idd véél goedkoper.

Prettig weekend allemaal!
quote:diedietje schreef op 27 augustus 2010 @ 14:12:

Ik snap trouwens niet waarom je je zo druk maakt om een 10tje? Ik zou het laten zitten in dit geval.Tja, als iedereen dat doet is het makkelijk verdienen met kortingen aanbieden die niet worden uitbetaald.
Ik heb nog een bon van Roompot van 100 euro! In een paar parken in te leveren, onder andere Katjeskelder in Oosterhout-Brabant.

Wij gaan daar in de kerstvakantie naar toe en hebben een huisje met bad/zonnehemel/sauna! Weliswaar geen subtropisch zwemparadijs, maar ook geen 'vierkante bak water' (een beetje er tussenin zeg maar).

Wij zijn met kortingsbon en jonge gezinnenkorting 385 euro voor een week kwijt en krijgen dan de borg van 65 euro nog terug. De week kost dus 320 euro voor 5 personen.

Als je bon wilt hebben geef je maar een gil!
Oeh, Katjeskelder is ook een mooi park hoor! Ben je er al uit TO?
Even voor de duidelijkheid. Sinds vorig jaar heeft Centerparcs, sunparcs overgenomen. Sindsdien is er heel veel tijd en moeite gedaan, om de parken te upgraden. Als je echt topservice verwacht doe je er goed aan te boeken bij centerparcs, sunparcs is wat minder, maar ze streven er ook dan naar dat je een fijne vakantie hebt. Mijn ervaring is dat de klachtenafhandeling ook sterkt verbetert is, ze proberen het op te lossen, en anders word alles in het werk gesteld om je om te boeken
Je loopt óók al een korting mis omdat die niet geldt in de week dat jullie op vakantie zijn? Dat meen je toch niet hè? Ga je bij AH ook staan miepen als de cola niet vandaag maar tot en met gister in de aanbieding was?
Carrera, die bon die je hebt, is die dan nog extra bovenop die korting via die link die je doorstuurde? Want als ik via die link zogezegd reserveer, dan gaat er al een korting af.

We zijn dus al de hele avond aan het kijken naar reacties over Sunparcs, en neigen hoe langer hoe meer naar Landal. :-)

We moeten wel eerst zeker zijn dat we kostenloos kunnen annuleren bij Sunparcs. Daar gaan we morgen even voor bellen, want in de algemene voorwaarden is het niet zo duidelijk.
quote:Celeone schreef op 27 augustus 2010 @ 21:48:

Je loopt óók al een korting mis omdat die niet geldt in de week dat jullie op vakantie zijn? Dat meen je toch niet hè? Ga je bij AH ook staan miepen als de cola niet vandaag maar tot en met gister in de aanbieding was?Vind jij het dan niet een béétje raar/sluw dat een vakantiepark geen korting geeft aan gezinnen met kinderen nét in de periodes dat die gezinnen op vakantie kunnen omdat er geen school is?
ik ben vorig jaar in Sunparks de Haan geweest in Belgie en dat is echt uitstekend bevallen. Mooi en schoon huisje (wij hadden de watervilla), groot en schoon zwembad. Alleen de speeltuin was wat sneuig.

Overigens: natuurlijk is het niet raar dat je in de schoolvakanties geen korting krijgt. Er zijn namelijk genoeg mensen die wel gaan en dan komen de parken prima vol, voor de volle mep. Kortingen zijn bedacht om mensen in rustige tijden naar de parken te trekken, zodat die niet helemaal leeg staan in de rustige perioden.
Pinkel, helaas is dat bij alle parken zo, hetzelfde geld dat kortingen eigenlijk nooit gecombineerd kunnen worden. Ik denk dan ook, dat je de bon van Carerra niet kan combineren met de actie van landal. Probeer verder alleen te kijken naar de recensies van het laatste half jaar, omdat ik al eerder zei, er het laatste jaar heel veel geinvesteerd is.
Ik weet het wel hoor, van die kortingen, dat dat normaal is. Ik ben eigenlijk in hun promo-val gelopen, want ik dacht dus wel in aanmerking te komen voor die jonge gezinnen korting.

De recentere recensies waren inderdaad iets positiever, da's waar.
quote:Pinkel78 schreef op 27 augustus 2010 @ 22:08:

Carrera, die bon die je hebt, is die dan nog extra bovenop die korting via die link die je doorstuurde? Want als ik via die link zogezegd reserveer, dan gaat er al een korting af.

We zijn dus al de hele avond aan het kijken naar reacties over Sunparcs, en neigen hoe langer hoe meer naar Landal. :-)

We moeten wel eerst zeker zijn dat we kostenloos kunnen annuleren bij Sunparcs. Daar gaan we morgen even voor bellen, want in de algemene voorwaarden is het niet zo duidelijk.Dan denk ik dat de korting al verwerkt is in de bedragen die daar staan.
De jonge gezinnenkorting is vaak voor kinderen tot vier jaar. Die kunnen juíst buiten de vakantieperioden op vakantie. Ze proberen ook die gezinnen buiten de vakanties om te boeken, dat in de schoolvakanties plek is voor de 'andere' gezinnen. En omdat die toch wel boeken in de schoolvakanties (en ze dus dan toch wel vol zitten) geven ze in de schoolvakanties veelal geen korting.

De bon die ik nog heb voor Roompot (100 euro en meerdere keren bruikbaar) is ook geldig in combinatie met jonge gezinnenkorting. Bij ons ging er dus én 20% af omdat onze jongste jonger is dan 4 jaar én 100 euro van de bon!
quote:Carrrie schreef op 28 augustus 2010 @ 12:26:

De jonge gezinnenkorting is vaak voor kinderen tot vier jaar. Die kunnen juíst buiten de vakantieperioden op vakantie. Ze proberen ook die gezinnen buiten de vakanties om te boeken, dat in de schoolvakanties plek is voor de 'andere' gezinnen. En omdat die toch wel boeken in de schoolvakanties (en ze dus dan toch wel vol zitten) geven ze in de schoolvakanties veelal geen korting.

De bon die ik nog heb voor Roompot (100 euro en meerdere keren bruikbaar) is ook geldig in combinatie met jonge gezinnenkorting. Bij ons ging er dus én 20% af omdat onze jongste jonger is dan 4 jaar én 100 euro van de bon!

Bij ons (BE) gaan kinderen vanaf 2,5 jaar naar school. Niet dat ze dan al schoolplichtig zijn, maar de kleuterscholen appreciëren het niet echt als je buiten de vakanties op reis gaat.

Hoe dan ook, we hebben gisteren onze vakantie bij Sunparcs geannuleerd (kon nog kostenloos binnen de 7 dagen), en ik zit nu achter de laptop om zo dadelijk bij Landal in Wallonië te gaan boeken!

Carrera, hééél erg bedankt voor die link die je doorstuurde. Zo kunnen we veel voordeliger op vakantie dan bij Sunparcs. Het scheelt echt heel veel, en het is ook een luxe-huisje. Ik denk dat we geluk hebben dat in NL de herfstvakantie in oktober valt, en bij ons de 1e week van november. Dus gaan wij eigenlijk buiten de vakantieperiode op reis, aangezien Landal Nederlands is.

Haha, nooit gedacht dat mijn initiële vraag tot dit alles zou leiden. Leuk dat jullie allemaal ervaringen deelden en tips gaven. Leve het Viva-forum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven