Rondkomen van 400 euro p/m

woensdag 28 september 2011 om 18:39
quote:ladytruckster schreef op 25 september 2011 @ 10:48:
[...]
dan fiets je naar een dorp waar het wel markt is.........Dat is hier nergens op fietsafstand hoor. Niet dat het voor mij nodig is, doe het allang op mijn eigen manier. Maar ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen 'fiets er dan naartoe'.
[...]
dan fiets je naar een dorp waar het wel markt is.........Dat is hier nergens op fietsafstand hoor. Niet dat het voor mij nodig is, doe het allang op mijn eigen manier. Maar ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen 'fiets er dan naartoe'.
donderdag 29 september 2011 om 18:25
donderdag 29 september 2011 om 18:56
Ik heb ook 400 euro per maand over voor boodschappen en leuke dingen. Ik woon alleen. Boodschappen red ik gemakkelijk met 40/50 euro per week. Geen gebrek aan lekkere toetjes etc.
Wel moet ik nog erg wennen aan ongeveer ¤200 voor de andere leuke dingen. Duurdere uitgaves moet ik nu inplannen en 2x nadenken voor ik het uitgeef. Schoenen en een winterjas zijn bijvoorbeeld uitgaves die ik nu moet plannen.
Ik ben me ervan bewust dat het ruim zat is en dat mensen met minder gemakkelijk rondkomen.
Wel moet ik nog erg wennen aan ongeveer ¤200 voor de andere leuke dingen. Duurdere uitgaves moet ik nu inplannen en 2x nadenken voor ik het uitgeef. Schoenen en een winterjas zijn bijvoorbeeld uitgaves die ik nu moet plannen.
Ik ben me ervan bewust dat het ruim zat is en dat mensen met minder gemakkelijk rondkomen.
zaterdag 1 oktober 2011 om 21:30
quote:Pauline65 schreef op 28 september 2011 @ 16:08:
[...]
400 euro voor 1 persoon is veel meer dan de meeste mensen te besteden hebben.
Dit lijkt me wel een erg boute uitspraak!!Uuh, Pauline, hoezo bout? 400 per persoon, dat is 800 euro voor 2 personen, 1200 euro voor gezin (2 kinderen tel ik dan als 1 persoon). Nou, ik weet niet waar jij woont maar in de echte wereld moeten/kunnen gezinnen het echt met minder doen voor de boodschappen, tanken, kleding en cadeautjes!
[...]
400 euro voor 1 persoon is veel meer dan de meeste mensen te besteden hebben.
Dit lijkt me wel een erg boute uitspraak!!Uuh, Pauline, hoezo bout? 400 per persoon, dat is 800 euro voor 2 personen, 1200 euro voor gezin (2 kinderen tel ik dan als 1 persoon). Nou, ik weet niet waar jij woont maar in de echte wereld moeten/kunnen gezinnen het echt met minder doen voor de boodschappen, tanken, kleding en cadeautjes!
zondag 2 oktober 2011 om 08:38
Ik betaal van 300 euro per maand alles; boodschappen, benzine, kadootjes, uitjes, etc. En zelfs dat is nog goed te doen! 100 euro voor boodschappen per maand (eten, huishoudelijke artikelen, schoonmaakspul etc), 150 euro voor benzine en 50 euro voor overige (uitjes, kadootjes, etc). Ik maak een goede begroting en houd al mijn kosten bij. Ik ben ook alleenstaand.