Geld & Recht alle pijlers

rood staan en pinnen in het buitenland

08-01-2012 16:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ga heel binnenkort voor een paar maanden op reis.

ik heb genoeg gespaard dus dat is geen probleem.

ik heb een limiet tot -1000 euro rood staan bij de bank ,waar ik eigenlijk nooit gebruik van maak.

mijn vraag is of die -1000 limiet ook in het buitenland geldt,

dus dat je daar ook kan pinnen tot -1000 euro ?

ik hoop er natuurlijk geen gebruik van te hoeven maken en ik heb eventueel ook nog een creditcard maar je weet maar nooit. ik zou het een gerustellende gedachte vinden om dat achter de hand te hebben.

mijn bank is trouwens de abn amro.

dus weet iemand of dat mogelijk is in het buitenland ,pinnen tot -1000 euro?
Kredietinstelling is kredietlimiet, dus waar je pint maakt niet uit.

Maar waarom je daar zo druk over maken? Je kunt toch zorgen dat er steeds voldoende saldo op je rekening staat.

Heb je die stress ook niet.
Verhoog je creditcardlimiet. Standaard staat die op 2500 per maand (althans bij mijn kaart) maar als je met reizen meer per maand uit denkt te geven, even melden bij je bank dan hogen ze dat op naar 5000.
Als je bij de ABN zit kan je ook de stand-by service afsluiten;

Klik

Vond ik een geruststellende gedachte bij een langere reis.
Volgens mij kan dat wel hoor. Ik woon vlakbij de Belgische grens en kan daar ook gewoon pinnen als ik rood sta. Tot de limiet van 1000 euro inderdaad denk ik. Wel weet ik dat je in Duitsland kosten moet betalen voor elke pintransactie, 5 euro.
Je krediet heb je op je Nederlandse bankrekening. Dus waar jij ook pint, jij kan tot maximaal 1000 in het rood staan op die rekening.
quote:rose34 schreef op 08 januari 2012 @ 18:59:

Wel weet ik dat je in Duitsland kosten moet betalen voor elke pintransactie, 5 euro.Wellicht bedoel je geld opnemen uit de geldautomaat met waarschijnlijk je credit card? Ik heb in Duitsland nog nooit hoeven betalen voor het pinnen.
quote:_Branwen_ schreef op 08 januari 2012 @ 20:11:

[...]

Wellicht bedoel je geld opnemen uit de geldautomaat met waarschijnlijk je credit card? Ik heb in Duitsland nog nooit hoeven betalen voor het pinnen.Ik heb ook nog nooit geld betaald, terwijl ik meerdere keren per week in Dld pin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven