Geld & Recht alle pijlers

Samenwonen met beste vriendin of alleen?

21-12-2010 00:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin en ik zijn beiden sinds kort allebei weer vrijgezel, dus wonen beiden weer thuis Omdat ik graag dichter bij mijn werk wil wonen, wil ik een klein appartement gaan huren. Mijn vriendin kwam op het idee om samen te gaan wonen, maar ik weet niet of dat een goed idee is. Aan de ene kant hebben we samen een groter budget en kunnen we dus iets ruimer gaan wonen met eigen badkamer en keuken. Maar aan de andere kant heb ik geen privacy. En wat als ik weer wil verhuizen of zij gaat weg? Hmmm.....ik ben echt heel hard aan het nadenken, want ik weet het op het moment echt niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dat dus echt nooit doen!

Je hebt inderdaad geen privacy.

Hoe doen jullie het met eventueel mannenbezoek.

Verjaardagen, feestjes enz...
alleen lijkt me verstandiger
aabsoluut alleen, tenzij jullie goede afpsraken heel goed vastleggen.
Hebben jullie ervaring met studentenhuizen en konden jullie er toen goed mee omgaan? Zo niet, dan is de stap erg groot. Verder zal het vrij zeker eindig zijn tenzij jullie beide single willen blijven natuurlijk.
Oke, misschien hebben jullie wel gelijk en is het beter als ik iets kleins voor mezelf ga zoeken! :-) thanks!
@YetiMan

Nee, geen ervaring met studentenhuizen (alleen weekendjes, logeerpartijen en vakanties). We kennen elkaar pas twee jaar en we kunnen wel goed met elkaar overweg. Zij is alleen erg dominant en ik wat rustiger...ben ook bang dat zij teveel voor me gaat bepalen als we samenwonen..we doen het alleen voor de financieen..
Het belangrijkste is dat jullie goed met elkaar overweg kunnen. Maar is er ook al nagedacht over de gevolgen van eventuele toeslagen?
Hoe oud zijn jullie?
25 en 26
.
Ik heb heel lang samengewoond met een vriendin van mij en dat ging goed en was heel leuk. Vooral omdat we dezelfde instelling hadden en elkaar vrij lieten (dus niet verplicht thuis eten 3x in de week oid). Maar als je zegt dat je het alleen om financiele redenen doet (dus niet ook voor de gezelligheid), zou ik het denk ik niet doen.
Ik zou het niet doen
samenwonen kan in principe best goed gaan als je wat afspraken maakt en allebei beetje flexibel bent... ik heb er persoonlijk nooit problemen mee gehad, maar het hangt wel heel erg af van met wíe je samenwoont..
Gelijkwaardigheid is essentieel hoe dan ook, minstens zoveel als in een relatie.
Ja, op zich werken we allebei veel en kunnen we goed samen met elkaar overweg. Daarnaast zou een groter appartement wel fijner zijn...Maar denk dat het wel lastig wordt omdat ze zich teveel met mijn priveleven bemoeit. Dat is voor mij de enige reden om het niet te doen..
Je woont dan misschien wel groter, maar je moet het ook met 2 delen.
Ja daar heb je al een punt...
Ik weet niet in welke stad je gaat wonen, maar bv. in Amsterdam is in je eentje huren vaak heel duur.. Dus zijn er goede opties om alleen te huren? (Niet dat dit de reden zou moeten zijn, maar als je echt twijfelt en je moet een knoop doorhakken, helpt het misschien..)
Ik ga in Den Bosch wonen...het liefst iets in het centrum, dus daar liggen de prijzer wat hoger. Maar ik heb liever geen keuken of badkamer die ik met andere personen moet delen, dus vandaar dat ik ging overwegen om met mijn vriendin te gaan wonen..maarja tis wel een grote stap natuurlijk..
Ik ken 5 verschillende vriendinnen/vrienden in de afgelopen 10 jaar die zijn gaan samenwonen. En echt, stuk voor stuk liep dit uit op een ruzie die niet meer te lijmen viel.... niet doen dus...
Je hebt liever geen keuken of badkamer die je moet delen met anderen?

Je vriendin maakt geen gebruik daarvan?

Is natuurlijk wel anders dan onbekenden, maar toch zou je daar ook afspraken over moeten maken.

Wie maakt het schoon, wie kookt.

Samen boodschappen of elk een eigen plank in de koelkast.

Daarnaast ken je haar pas 2 jaar. Vind ik erg kort..
Zou dat zeker niet doen. Allereerst heb je natuurlijk dat privacy issue. Maar vooral niet omdat een van jullie vroeg of laat weer aan de man wil en dan krijg je toch wrijving/ongenoegen omdat de ander dan met 'n te duur appartement blijft zitten en weer moet verhuizen naar iets wat betaalbaarder is.
En als je samen 'n huiskamer moet delen dan krijg je vast ook gezeik over bezoek. Als jij lekker op de bank voor de tv wil hangen heb je vast geen trek in 'n vriendin die met bezoek zit te kleppen in diezelfde ruimte.
Wat een negativiteit hier... Ik zou het absoluut wel doen! (mits je goed met elkaar op kan schieten natuurlijk, maar daar ga ik wel vanuit aangezien je zegt dat het je beste vriendin is.)

Ik woon met 5 vriendinnen in een huis en dat gaat super. Juist heel gezellig altijd. Alleen wonen lijkt me verschrikkelijk ongezellig en zou ik nooit willen. En eigenlijk iedereen die ik ken gaat na de studententijd samen met een of twee vrienden/vriendinnen wonen en ik heb nog nooit gehoord dat daar ruzies van komen. Dat hoor ik juist alleen bij onbekenden; je kan toch ook inschatten if je bij elkaar past als huisgenoten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven