Geld & Recht alle pijlers

Schade auto - wat te doen

11-05-2017 00:35 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rechtsstreeks na een lange nachtvlucht heb ik een auto gehuurd. Ik heb hiervoor een aparte doorlopende verzekering afgesloten om eigen risico ed te dekken.

Nu ging ik die dag in de middag ergens heen, de vermoeidheid sloeg toe, klierende kinderen om me heen. Enfin, ik had de auto makkelijk geparkeerd, ingestoken met neus naar voren.

Bij het wegrijden hoorde ik een geluid, maar ik dacht dat ik de neus te ver op de stoep had uitgestoken. Dat de auto laag was, en de bodemplaat schuurde. Ik ben nog uitgestapt en gekeken maar zag niks.

Blijkbaar zat datgene wat ik heb geraakt, aan de andere kant.. Er is best schade aan de rechterzijde / neus, dus dat is balen. Het valt niet erg op, maar kosten vrij fors. Ben er even mee naar een garage gegaan, maar niet laten maken.

Gelukkig heb die verzekering afgesloten. Maar ik zal er een uitleg bij moeten geven. Klinkt bovenstaande erg raar, of zal ik er van maken dat ik een paaltje heb geraakt? Ik ben later (wel veel later) nog terug gegaan, maar zie echt niks wat het geweest kan zijn..

Echt balen, en ik voel me zo sullig..
Je hebt toch een verzekering afgesloten? Dan lever je dus de auto in en zegt, bij de controle: "bij het parkeren heb ik kennelijk iets geraakt". Dat is alles, hoef je geen verhaal om heen te verzinnen.

*aanvulling*: waarom ga je in godsnaam met een huurauto zelf naar een garage om iets mogelijk te laten maken?
Na een lange nachtvlucht mag je helemaal niet rijden als je dermate vermoeid bent dat het je rijvaardigheid beinvloed. Dekt je verzekering je dan nog wel?
Beetje lullig als " datgene wat je geraakt hebt" een andere auto blijkt te zijn.... Die zit dus nu met schade die hij/zij mogelijk niet vergoed krijgt want tegenpartij (jij) bent weggereden.
Voor wat betreft jouw schade: melden bij inleveren, daar is de verzekering voor. Of staat in de huurvoorwaarden vermeld dat je het direct bij ontstaan schade moet melden?

Is door de verhuurmaatschappij niet gevraagd wanneer je aangekomen bent? ( mbt opmerking Tiramisuutje). Bij bijv camperverhuur moet je idd verplicht eerst een nacht slaap hebben gehad voordat je de camper mag huren.
Update: ik ging me steeds meer afvragen of ik de schade wel veroorzaakt had. Er zat ook een vreemd stukje tape wat er al duidelijk langer zat.

Enfin, auto net ingeleverd en het blijkt inderdaad een oude schade te zijn! Een goede les voor de volgende keer..

En nee, ik wist zeker dat ik geen andere auto geraakt had. Maar had een schurend geluid gehoord een keer bij het wegrijden, was dan toch de bodemplaat. Daardoor was ik aan het twijfelen.
Ik kreeg laatst als advies om een huurauto voor het wegrijden rondom te filmen ivm bestaande schade. De kruisjes op het huurformulier zijn niet altijd volledig. En ik huur bij Sunny Cars omdat daar alle schade is meeverzekerd zonder eigen risico.
Dat is een goede tip. Ik heb een doorlopende verzekering genomen, omdat ik de auto een maand gehuurd had. En wellicht later dit jaar zeker nog eens zo'n periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven