schade prive auto tijdens thuiszorgdienst
zaterdag 19 april 2014 om 17:36
hallo
mijn vriendin werkt voor een thuiszorg organisatie en moet dit doen met haar eigen auto ze krijgt de eerst 10 km niks en daarna 19 ct
nu wil het geval dat tijdens haar dienst iemand ( tuig ) schade heeft gemaakt aan haar auto waarschijnlijk met een buis of iets dergelijks op de a-stijl heeft geslagen ..een beste deuk
nu is mijn vraag kan ze haar werkgever hiervoor aansprakelijk stellen
omdat ze in haar prive auto klantenbezoek doet
mijn vriendin werkt voor een thuiszorg organisatie en moet dit doen met haar eigen auto ze krijgt de eerst 10 km niks en daarna 19 ct
nu wil het geval dat tijdens haar dienst iemand ( tuig ) schade heeft gemaakt aan haar auto waarschijnlijk met een buis of iets dergelijks op de a-stijl heeft geslagen ..een beste deuk
nu is mijn vraag kan ze haar werkgever hiervoor aansprakelijk stellen
omdat ze in haar prive auto klantenbezoek doet
donderdag 24 april 2014 om 07:58
donderdag 24 april 2014 om 08:31
Bedankt voor alle tips , ik ben hier zeker mee geholpen
Een forum heeft voordelen maar ook nadelen gelet op de rare reacties wat totaal niet met het onderwerp te maken heeft .
Vriendin = partner voor wie het wil weten
Het sowieso lastig verhaal , veel banen op de tocht in de zorg
dus claimen bij de baas kan niet in je voordeel werken als je het niet zeker weet dat je recht op vergoeding hebt van de schade.
Een forum heeft voordelen maar ook nadelen gelet op de rare reacties wat totaal niet met het onderwerp te maken heeft .
Vriendin = partner voor wie het wil weten
Het sowieso lastig verhaal , veel banen op de tocht in de zorg
dus claimen bij de baas kan niet in je voordeel werken als je het niet zeker weet dat je recht op vergoeding hebt van de schade.

donderdag 24 april 2014 om 09:52
woensdag 7 mei 2014 om 13:27
na 2 week bellen en mailen bericht
De Wegam polis dekt alleen het rijrisico.
Omdat deze schade gebeurd is terwijl de auto geparkeerd stond is de werkgever niet aansprakelijk te stellen.
De jurisprudentie inzake de aansprakelijkheid van een werkgever gaat alleen over het daadwerkelijk rijden tijdens een dienstreis.”
Ook wanneer de schade tijdens het rijden van klient naar klient zou zijn ontstaan dan stelt de verzekering nog een aantal voorwaarden, maar dat is hier niet aan de orde.
Tja ...............
De Wegam polis dekt alleen het rijrisico.
Omdat deze schade gebeurd is terwijl de auto geparkeerd stond is de werkgever niet aansprakelijk te stellen.
De jurisprudentie inzake de aansprakelijkheid van een werkgever gaat alleen over het daadwerkelijk rijden tijdens een dienstreis.”
Ook wanneer de schade tijdens het rijden van klient naar klient zou zijn ontstaan dan stelt de verzekering nog een aantal voorwaarden, maar dat is hier niet aan de orde.
Tja ...............

donderdag 8 mei 2014 om 13:10
Ja , Mijn laatste bericht was het antwoord van de Hr manager
Zonder enige vorm van bewijs zoals een polis van de verzekering die ze hebben afgesloten
Maar de vraag is of zij aansprakelijk gesteld kunnen worden
of zij daar voor verzekerd zijn heeft daar eigenlijk niks mee te maken .
Wat de volgende actie is .....tja rechtsbijstand, rechtswinkel ,??
Zonder enige vorm van bewijs zoals een polis van de verzekering die ze hebben afgesloten
Maar de vraag is of zij aansprakelijk gesteld kunnen worden
of zij daar voor verzekerd zijn heeft daar eigenlijk niks mee te maken .
Wat de volgende actie is .....tja rechtsbijstand, rechtswinkel ,??

vrijdag 9 mei 2014 om 13:30
Ik zou als ik jullie Was je rechtsbijstand even bellen en informeren of het juridisch loket als je geen rbs hebt. Zij kunnen je dan vertellen cq uitzoeken of het zin heeft om richting werkgevet wat te doen. Aangezien de auto geparkeerd stond, durf ik het heel eerlijk gezegd even niet te zeggen. Feit blijft wel dat ze daar zakelijk was. Als ze een leaseauto gehad zou hebben, zou het wel op de werkgever zijn bordje komen. Ik zou eerlijk gezegd daarom denken dat een werkgever in dit geval gesomeerd zou kunnen worden door een rechter om wel te betalen. Afgezien van goed werkgeverschap...
Daarnaast, waar stond ze geparkeerd? Hebben jullie bij omwonende aangebeld? Voor getuigenverklaringen? Als het daadwerkelijk een motorvoertuig is geweest kan je ook nog proberen bij het waarborgfonds. Is er een camera in de Buurt? Dan kan je verzoeken voor camerabeelden op te vragen. Dat moet je wel snel regelen want niet alle camerabeelden worden lang bewaard.
Maar ik zou zelf ook mijn tanden er ingebeten hebben.
Gebeurd het in privé tijd vindt ik het een ander verhaal.
Succes!
Daarnaast, waar stond ze geparkeerd? Hebben jullie bij omwonende aangebeld? Voor getuigenverklaringen? Als het daadwerkelijk een motorvoertuig is geweest kan je ook nog proberen bij het waarborgfonds. Is er een camera in de Buurt? Dan kan je verzoeken voor camerabeelden op te vragen. Dat moet je wel snel regelen want niet alle camerabeelden worden lang bewaard.
Maar ik zou zelf ook mijn tanden er ingebeten hebben.
Gebeurd het in privé tijd vindt ik het een ander verhaal.
Succes!