Schrik me rot van de prijzen!
maandag 3 januari 2011 om 20:06
Na de zomervakantie gaat mijn oudste dochter naar het voorgezet onderwijs. Omdat de school op ongeveer 25 km afstand ligt gaat ze dan met de bus.Van deur tot deur is ze, schrik niet, 5 kwartier onderweg. Nu zat ik vandaag eens te surfen omdat ik nieuwsgierig was wat zo'n buskaart kost. Bijna 100,- euro per maand. En dat is dan al met kinderkorting. Jeetje zeg....je kunt wel merken dat ik lang nie tmeer met het openbaar vervoer ben geweest. Wat een prijzen.
maandag 3 januari 2011 om 20:08

maandag 3 januari 2011 om 20:16
maandag 3 januari 2011 om 20:18
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:08:
Ja, belachelijk.
Zo zit ik me nu op een ander vlak helemaal de tering te schrikken van de prijzen. Wij willen deze zomer naar Zweden. Overtochtje met de boot, met zijn tweetjes; zo vierhonderd euro retour... Da's ook niet grappig meer.
Maar ja, wat doen we er aan he?Ryan Air?
Ja, belachelijk.
Zo zit ik me nu op een ander vlak helemaal de tering te schrikken van de prijzen. Wij willen deze zomer naar Zweden. Overtochtje met de boot, met zijn tweetjes; zo vierhonderd euro retour... Da's ook niet grappig meer.
Maar ja, wat doen we er aan he?Ryan Air?

maandag 3 januari 2011 om 20:19
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:08:
Ja, belachelijk.
Maar ja, wat doen we er aan he?Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.
Ja, belachelijk.
Maar ja, wat doen we er aan he?Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.
maandag 3 januari 2011 om 20:20
maandag 3 januari 2011 om 20:20
quote:Nomad schreef op 03 januari 2011 @ 20:19:
[...]
Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.Zelf vliegtickets.nl of die anderen hebben vaak genoeg vluchten voor minder.
[...]
Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.Zelf vliegtickets.nl of die anderen hebben vaak genoeg vluchten voor minder.

maandag 3 januari 2011 om 20:31
quote:Nomad schreef op 03 januari 2011 @ 20:19:
[...]
Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.
Jawel, maar als ik over de Oresundbrug moet dan moet ik nog een boot boeken.
Er zijn drie mogelijkheden; de dure boot van Duitsland naar Zweden is de eerste.
Dan kunnen we met de boot van Duitsland naar Denemarken, een stukje Denemarken door en dan over de Oresundbrug.
Of we rijden helemaal door Denemarken en nemen zowel de Storebaeltbrug als de Oresundbrug.
Geval 1 is dus het snelste maar duur.
Geval 3 is het goedkoopste maar te traag.
Ik neig nu naar optie twee, dat ligt zowel qua prijs als qua reistijd in het midden.
Probleem is ook dat ik niet zo heel lang vakantie op kan nemen van het werk, dus dat ik het liefst zo snel mogelijk in Zweden ben.
Maar dankjewel voor het meedenken!!
[...]
Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.
Jawel, maar als ik over de Oresundbrug moet dan moet ik nog een boot boeken.
Er zijn drie mogelijkheden; de dure boot van Duitsland naar Zweden is de eerste.
Dan kunnen we met de boot van Duitsland naar Denemarken, een stukje Denemarken door en dan over de Oresundbrug.
Of we rijden helemaal door Denemarken en nemen zowel de Storebaeltbrug als de Oresundbrug.
Geval 1 is dus het snelste maar duur.
Geval 3 is het goedkoopste maar te traag.
Ik neig nu naar optie twee, dat ligt zowel qua prijs als qua reistijd in het midden.
Probleem is ook dat ik niet zo heel lang vakantie op kan nemen van het werk, dus dat ik het liefst zo snel mogelijk in Zweden ben.
Maar dankjewel voor het meedenken!!
668, the neighbour of the Beast