Geld & Recht alle pijlers

Schrik me rot van de prijzen!

03-01-2011 20:06 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de zomervakantie gaat mijn oudste dochter naar het voorgezet onderwijs. Omdat de school op ongeveer 25 km afstand ligt gaat ze dan met de bus.Van deur tot deur is ze, schrik niet, 5 kwartier onderweg. Nu zat ik vandaag eens te surfen omdat ik nieuwsgierig was wat zo'n buskaart kost. Bijna 100,- euro per maand. En dat is dan al met kinderkorting. Jeetje zeg....je kunt wel merken dat ik lang nie tmeer met het openbaar vervoer ben geweest. Wat een prijzen.
Ja, belachelijk.

Zo zit ik me nu op een ander vlak helemaal de tering te schrikken van de prijzen. Wij willen deze zomer naar Zweden. Overtochtje met de boot, met zijn tweetjes; zo vierhonderd euro retour... Da's ook niet grappig meer.

Maar ja, wat doen we er aan he?
668, the neighbour of the Beast
Kweenie Marels... zwemmen?
toch is het meer dan de helft goedkoper dan de auto hoor, als je 19 cent per kilometer rekent (en dat is met de huidige brandstofprijzen+onderhoud_wegenbelasting etc best krap).
Is er geen school dichterbij?

Zoniet: volgens mij hoort de gemeente dan bij te dragen, omdat zij passend onderwijs horen te faciliteren...

(ik heb het niet nagekeken, dit is gebaseerd op horen zeggen)
Das minder dan ¤2,50 per enkele reis. Lijkt me wel mee te vallen voor 25 kilometer.

Kan ze niet dichterbij naar school?
Wauw, 5 kwartier over 25 km? Rijdt de bus max 30 km/h?
Ze zou dichterbij kunnen maar moet dan een ander type onderwijs moeten kiezen.
uhm op de fiets ?? Ik fietste ook altijd naar mijn middelbare school (zo'n 20 km heen en 20 km terug). Ging best vlotjes, deed ik zo'n 3 kwartier over.
Tsja die bus doet er echt 3 kwartier over tot aan het station in de stad (moet al die dorpjes af) en dan nog met de stadsbus. Er staat ook van deur tot deur he, dus ook de stukjes lopen en wachten op de overstap zitten in die tijd inbegrepen.
Met de fiets naar de stadsbus en met de stadsbus naar school? Of met de bus naar de stad en in de stad een fiets hebben staan? Misschien veel sneller.
Nee met de fiets gaat hm niet worden. Zeker in de winter niet, in het donker allemaal door de polder enzo (in dr eentje).
(geheel off-topic: Marels, gewoon met de auto, door Denemarken en daar een overnachting. Prima te doen en niet zo duur)
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:08:

Ja, belachelijk.

Zo zit ik me nu op een ander vlak helemaal de tering te schrikken van de prijzen. Wij willen deze zomer naar Zweden. Overtochtje met de boot, met zijn tweetjes; zo vierhonderd euro retour... Da's ook niet grappig meer.

Maar ja, wat doen we er aan he?Ryan Air?
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:08:

Ja, belachelijk.

Maar ja, wat doen we er aan he?Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.
Ja joh Tut, camper op je rug en peddelen maar

Ik vind 100 euro inderdaad ook redelijk meevallen.
Met de bus naar de stad en met de ifets naar school maakt het nod duurder. Die stadsbus kost namelijk niets extra omdat het al zoveel zones zijn. Dan moet je weer een fietsenstalling enzo. Het gaat er ook niet om dat we het niet kunnen betalen hoor....verbaasde me alleen over de prijzen.
quote:Nomad schreef op 03 januari 2011 @ 20:19:

[...]

Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.Zelf vliegtickets.nl of die anderen hebben vaak genoeg vluchten voor minder.
Is een jaarabbo niet goedkoper? Die mag je tegenwoordig ook per maand betalen.
quote:Nomad schreef op 03 januari 2011 @ 20:19:

[...]

Marels, ik gooi maar een balletje op, weet natuurlijk niks over jouw plannen etcetera, maar is de brug tussen Denemarken en Zweden misschien iets om te overwegen? Dat moet goedkoper zijn dan de boot lijkt me. De brug heet de Oresundsbron.

Jawel, maar als ik over de Oresundbrug moet dan moet ik nog een boot boeken.

Er zijn drie mogelijkheden; de dure boot van Duitsland naar Zweden is de eerste.

Dan kunnen we met de boot van Duitsland naar Denemarken, een stukje Denemarken door en dan over de Oresundbrug.

Of we rijden helemaal door Denemarken en nemen zowel de Storebaeltbrug als de Oresundbrug.

Geval 1 is dus het snelste maar duur.

Geval 3 is het goedkoopste maar te traag.

Ik neig nu naar optie twee, dat ligt zowel qua prijs als qua reistijd in het midden.

Probleem is ook dat ik niet zo heel lang vakantie op kan nemen van het werk, dus dat ik het liefst zo snel mogelijk in Zweden ben.

Maar dankjewel voor het meedenken!!
quote:Waldorf114 schreef op 03 januari 2011 @ 20:20:

[...]

Zelf vliegtickets.nl of die anderen hebben vaak genoeg vluchten voor minder.Maar je camper meenemen in het vliegtuig is zo lastig he.
quote:Marels schreef op 03 januari 2011 @ 20:32:

[...]

Maar je camper meenemen in het vliegtuig is zo lastig he.Jij ziet ook overal beren
Ik schrik tegenwoordig van bijna alles.

Prijzen op een terrasje, kleding, dineren, openbaar vervoer, benzine, enz enz enz

Maar goed, dat is een ander onderwerp
Optie 2 is mij in 2008 ook goed bevallen. Wij hebben wel een overnachting gedaan, maar pas in Zweden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven