Schuld rabobank
maandag 29 januari 2018 om 13:36
Goedemiddag allemaal!
Ik ben een student en heb een schuld bij rabobank, ik sta namelijk 1500 in de min. Ik weet dat het dom is geweest, maar ik zat in een lastige situatie en sta daarom in de min. Ik heb zo een spijt dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken en ben nu zo gestresst! Hoe kan ik voorkomen dat mijn bank wordt bevroren? Heeft iemand tips of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb ook niet zo een hoge inkomen en ben nu druk opzoek naar een baan maar het gaat mij meer om dat mijn bank straks niet wordt bevroren..
Ik ben een student en heb een schuld bij rabobank, ik sta namelijk 1500 in de min. Ik weet dat het dom is geweest, maar ik zat in een lastige situatie en sta daarom in de min. Ik heb zo een spijt dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken en ben nu zo gestresst! Hoe kan ik voorkomen dat mijn bank wordt bevroren? Heeft iemand tips of heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb ook niet zo een hoge inkomen en ben nu druk opzoek naar een baan maar het gaat mij meer om dat mijn bank straks niet wordt bevroren..
maandag 29 januari 2018 om 13:42
maandag 29 januari 2018 om 13:48
Freeminded_ schreef: ↑29-01-2018 13:44Bedankt voor de reacties lieve mensen, heeft iemand misschien nog meer tips of hetzelfde meegemaakt?
Ze staan je niet aan?
maandag 29 januari 2018 om 13:52
De bank bellen en om een betalingsregeling vragen is in deze situatie de enige nuttige tip. En daarna zorgen voor extra inkomen.Freeminded_ schreef: ↑29-01-2018 13:44Bedankt voor de reacties lieve mensen, heeft iemand misschien nog meer tips of hetzelfde meegemaakt?
maandag 29 januari 2018 om 14:00
Ik heb het ook ooit meegemaakt. Geen werk, illegaal onderkomen dus ook geen recht op uitkering oid en wegens ziekte veel geld kwijt aan medicijnen en met het ov naar het ziekenhuis op en neer. Ik stond maximaal in de min (1000) en heb toen bij een andere bank een nieuwe rekening geopend, waar ik ook weer snel in de min kwam (-300). Gelukkig kreeg ik toen snel weer werk en heb ik eerst de roodstand bij mijn nieuwe bank ingelopen, en vanaf dat moment elke maand 50 euro op mijn schuld bij de Rabobank afbetaald. Ging niet snel, maar meer kon ik niet missen. Ik deed er tenminste iets aan en daar hadden ze bij de Rabobank wel begrip voor.
Ik had ze dan ook wel opgebeld om uit te leggen hoe het zat.
Ik had ze dan ook wel opgebeld om uit te leggen hoe het zat.
maandag 29 januari 2018 om 14:22
Neem 2 krantenwijken en bied je aan als schoonmaakhulp in het weekend, dan komen er - terwijl je naar werk zoekt - in elk geval inkomsten binnen.
Bel de bank, probeer een regeling te treffen en zorg ervoor dat je ook een andere bankrekening hebt (waar je niet rood op kunt staan).
Kunnen je ouders iets voor je betekenen?
Bel de bank, probeer een regeling te treffen en zorg ervoor dat je ook een andere bankrekening hebt (waar je niet rood op kunt staan).
Kunnen je ouders iets voor je betekenen?
maandag 29 januari 2018 om 14:28
Het beetje inkomsten dat je nog wel hebt op een andere rekening laten storten zodat je tenminste nog bij je geld kunt. En dan gedoseerd overmaken naar de Rabo rekening om daar de boel recht te trekken, in de plus te komen en je mogelijkheid tot roodstand op te zeggen.
Als er incasso’s via je Rabo verlopen, die ook goed in de gaten houden, want als die worden gestorneerd loop je misschien ook elders achterstanden op.
Let wel; de rente blijft doorlopen.
Als er incasso’s via je Rabo verlopen, die ook goed in de gaten houden, want als die worden gestorneerd loop je misschien ook elders achterstanden op.
Let wel; de rente blijft doorlopen.
maandag 29 januari 2018 om 14:39
Je kan een andere bankrekeningnummer vragen bij een andere bank bv ING dan kan je die gebruiken voor je inkomsten en uitgaven. Maar die andere word idd na 3 maanden bevroren dus als je daar al aan zit zou ik maar snel zijn.. binnen 10 min heb je je nieuwe bankrekening nummer maar dan moet je wel alsnog die 1500 afbetalen maar dan maandelijks daar moet je met je bank over praten zodat je een betalingsregeling kan treffen. Je hoeft het in iedergeval niet in 1 x af te betalen. Mijn vriend had precies het zelfde probleem. Maaaaar op je nieuwe bankrekening moet je niet in het rood gaan staan zou alleen maar dom zijn want daar zou je het niet mee oplossen want vervolgends kan je de rabo weer gebruiken en heb je de ing bv in het rood staan. haha veel succes
maandag 29 januari 2018 om 19:55
dinsdag 30 januari 2018 om 11:38
Dit is de beste tip! Je kan 100x beter die 1500 euro bij duo lenen dan bij een bank schuldig zijn.BrightonRock schreef: ↑29-01-2018 19:55Als je nog niet maximaal leent zou ik met terugwerkende kracht geld lenen bij duo, volgens mij kan je dat ook vrij snel gestort krijgen als je erover belt, en dat gebruiken om je roodstand af te lossen. Een schuld bij duo is immers stukken goedkoper dan roodstaan.
Natuurlijk niet in de verleiding komen om meer te lenen dan strikt noodzakelijk.