Geld & Recht alle pijlers

Sportschool

11-01-2014 11:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mezelf het volgende af,

Vorig jaar heb ik bij een sportschool een jaarcontract getekend, dit liep af afgelopen half december.

Mij is verteld dat ik ruim van te voren een melding zou krijgen tegen de tijd dat mijn contract zou aflopen.

Dus ik hoefde mezelf nergens zorgen over te maken.

Nu is het zo geweest dat ik de laatste maanden niet geweest ben ivm gezondheidsproblemen, ben over het algemeen weinig gegaan maar zat natuurlijk vast aan dat jaarcontract.

Het volgende is er mis gegaan, ik ben dus op de sportschool geweest omdat ik geen melding heb ontvangen en mijn contract inmiddels verlopen was.

Er werd tegen mij gezegd dat die melding inhield dat als je op de sportschool zou komen en je pasje gebruikte dat er dan een melding in het systeem kwam maar dit is mij nooit verteld, alleen dat ik een melding zou ontvangen.

januari hebben ze dus nog gewoon afgeschreven en ik moest ondertekenen dat ik per februari uitgeschreven zou worden.

Ik heb geaccepteerd dat het zo gelopen is maar toch blijft er iets knagen, ik vraag mezelf af of dit zomaar kan !?

Ik hoop dat ik de situatie een beetje duidelijk heb uitgelegd, iemand die hier verstand van heeft?.Alvast bedankt.

groetjes
Ja, dat mag. Jij hebt als gebruiker ook een verantwoordelijkheid. En je jaarcontract kun je nu dus per maand opzeggen. Gewoon volgens de regels.
Bedankt voor het antwoord, ik kan niet uitstaan dat ik niet goed geïnformeerd ben maar dit is dus aan mezelf te wijten.
Het is net als bij elk abonnement.. Je weet wanneer je het zelf hebt getekend. Dus je kunt de sportschool niet verwijten dat jij zelf te laat opzegt.
Ja oke, ik ben er dus te gemakkelijk mee omgegaan om van die melding uit te gaan.bedankt voor het antwoord.
Helaas voor jou is het jouw verantwoording.

Maar ik vind het wel een dom systeem, want veel mensen zeggen op omdat ze nooit gaan.
Is idd een dom systeem in het voordeel van de sportschool ;)
quote:chicatjoe schreef op 11 januari 2014 @ 12:12:

Is idd een dom systeem in het voordeel van de sportschool ;)Je had natuurlijk bij inschrijving ook kunnen vragen op welke wijze die melding zou komen. Dat je dit niet wist is dus je eigen schuld, beetje makkelijk om met je vingertje richting sportschool te wijzen.
Na t jaar kun je per maand schriftelijk opzeggen
Wat ze ook heeft gedaan.
quote:Naara schreef op 11 januari 2014 @ 12:25:

[...]

Je had natuurlijk bij inschrijving ook kunnen vragen op welke wijze die melding zou komen. Dat je dit niet wist is dus je eigen schuld, beetje makkelijk om met je vingertje richting sportschool te wijzen.Ik kan iets niet vragen als ik het niet weet he, maar als ik ooit nog eens een contract van een jaar teken dan zal ik het laten uitzoeken wat ik allemaal moet/kan vragen
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 22:38
99.37% gewijzigd
Ben ik heel blij mee met die maatregel nalysa.Gelukkig!
Ik ben er helaas vanuit gegaan dat het goed zat met die melding, maar het gebeurt me geen tweede keer.dank jullie wel voor de antwoorden.
quote:nalysa schreef op 11 januari 2014 @ 12:40:

Je wist het wel, want er was verteld dat er een melding zou komen. Je hebt niet gevraagd op welke manier die melding zou komen (per brief, e-mail, als je weer zou komen sporten, hoelang van tevoren etc). Dat bedoelt Naara denk ik.

Vervelend, maar vroeger zat je aan weer een jaar vast. Nu is het nog een maand .Dat is inderdaad wat ik bedoel
Er stond vast in de voorwaarden wat voor type melding je zou krijgen.
quote:Ephina schreef op 11 januari 2014 @ 13:03:

Er stond vast in de voorwaarden wat voor type melding je zou krijgen.Noppes
Er staat letterlijk in het contract,

1a Het lidmaatschap kan op elk moment ingaan en is voor de duur van een jaar en eindigt altijd aan het eind van de maand.Kort voor het eindigen van het lopende lidmaatschap zal (naam sportschool) het lid hierover informeren en een nieuw jaarcontract aanbieden.
EDIT: verwijderd ivm zeurtopic.
niet meer relevant ivm verwijdering vorige reactie
anoniem_84070 wijzigde dit bericht op 12-01-2014 09:08
Reden: niet meer relevant ivm verwijdering vorige reactie
% gewijzigd
anoniem_84070 wijzigde dit bericht op 12-01-2014 09:10
% gewijzigd
anoniem_84070 wijzigde dit bericht op 12-01-2014 09:12
% gewijzigd
Ik vind trouwens nog steeds dat de sportschool zich ook niet aan de voorwaarden heeft gehouden ;p
Maar je bent zelf niet geweest, dus ze konden je het niet vertellen aan de balie dat je contract afliep.

En ze hadden vast niet verwacht dat je nog zou komen.
Klopt dat ik zelf niet geweest ben vanaf oktober maar het gaat mij om die regel nu in het contract.

1a Het lidmaatschap kan op elk moment ingaan en is voor de duur van een jaar en eindigt altijd aan het eind van de maand.Kort voor het eindigen van het lopende lidmaatschap zal (naam sportschool) het lid hierover informeren en een nieuw jaarcontract aanbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven