Geld & Recht alle pijlers

tandtechnicus verspest facing...schade 400 eu

06-03-2012 16:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik heb aan de voortanden 4 facings al 4 jaar

Nu was er een losgelaten een p weken geleden en daar ik een feestje had zelf geplakt metsec lijm ,zat tijdelijk goed maar helaas weer erafgevallen

Naar de tandarts geweest die hem er niet op komzetten wegens de restanten vd sec lijm en hem opgestuurd naar de tandtechniscus

Nu heeft hij hem door de midden gezandsrtraalt ofziets igg moet i nu een nieuwe a 400 eu

is hij hiervoor aansprakelijk?? de tandarts zet dat hij de lijmresten niet goed kon vewijdern en het daardoor is gebeurt
quote:eenhoorn schreef op 06 maart 2012 @ 18:04:

Hoewel ik ook vind dat secondelijm geen goed idee is, vind ik wel dat de tandarts of tandtechnicus je van tevoren had mogen waarschuwen dat de reparatie misschien niet zou lukken.

Nu ze zonder waarschuwing een poging hebben gedaan vind ik de verantwoordelijkheid dus ook bij de tandtechnicus liggen.

Vraag eens bij de rechtswinkel of juridisch loket hoe het zit.Zonder waarschuwing? Uit de OP:Naar de tandarts geweest die hem er niet op komzetten wegens de restanten vd sec lijm en hem opgestuurd naar de tandtechniscus
quote:feeks schreef op 06 maart 2012 @ 18:08:

[...]

Zonder waarschuwing? Uit de OP:Naar de tandarts geweest die hem er niet op komzetten wegens de restanten vd sec lijm en hem opgestuurd naar de tandtechniscus

Ik snap het advies ook niet. Had TO anders zelf de facing willen bewerken met afbijtmiddel of zoiets?

Het ding was sowieso niet meer bruikbaar met lijm erop. Ik neem aan dat zandstralen de enige optie was.
Dat zandstralen is heel normaal bij het terugplaatsen van een kroon/brug/facing. De cement (lijm) restjes gaan er af, het eiwitlaagje wat zich uit 't speeksel vormt ook. Zo hecht het dan weer beter aan de beslepen tand.
Ik vind dat de tandarts had moeten waarschuwen dat de tandtechnicus er misschien ook niets mee kan. En erger dat hij zou kunnen sneuvelen in het proces.

Ik ga ervan uit dat opsturen betekent dat hij naar iemand gaat die het wel kan oplossen.
quote:eenhoorn schreef op 06 maart 2012 @ 18:21:

Ik vind dat de tandarts had moeten waarschuwen dat de tandtechnicus er misschien ook niets mee kan. En erger dat hij zou kunnen sneuvelen in het proces.

Ik ga ervan uit dat opsturen betekent dat hij naar iemand gaat die het wel kan oplossen.Dus wat had de tandarts dan moeten zeggen? Je hebt de facing verpest met de secondenlijn. Ik kan de facing opsturen naar de tandtechnicus, hopelijk kan die er nog wat mee, maar dat let op disclaimer dat is niet zonder risico. De andere optie is dat je em nu meteen zelf in de prullenbak gooit, want zo kan ik er niets mee?

Hoe de tandarts het ook heeft gezegd, met voorbehoud of niet. TO heeft die facing verpest, die tandtechnicus heeft geprobeerd nog te redden wat er te redden viel.
Ik zou me op dit moment meer zorgen maken over de gezondheidsschadelijke effecten van de secondelijm. Lekker, die chemicalien langere tijd in je mond, wie weet wat voor zooi er via ingeslikt speeksel of direct via je mondslijmvliezen in je lichaam is terechtgekomen en wat het daar aanricht....

Toevoeging: even verder gezocht, en het schijnt voornamelijk tijdens het uitharden niet zo lekker te zijn (cyanoacrylaatlijm, oftewel secondelijm), daarbij komt blauwzuurgas vrij.

Opmerkelijk trouwens, hoeveel verhalen je tegenkomt op het internet over mensen die tanden/facings plakken met dit goedje... Onbegrijpelijk!

Staan die gezondheidswaarschuwingen dan voor de grap op de verpakking, ofzo?
quote:beelicious schreef op 06 maart 2012 @ 18:02:

Een facing heeft een levensduur van gemiddeld vijf jaar.

Wellicht kan je je voortand met composiet laten maken? Een composietfacing is goedkoper en wordt door de tandarts gemaakt.

Kies je voor een nieuwe facing hou dan rekening met kleurverschil met de overige drie. Wellicht kan je overwegen om ze allemaal te vervangen.Mijn zus heeft ook een composiet facing en die zit er al 12 jaar op, geen kleurverschil, geen slijtage, niks. En stukken goedkoper dan porselein. Ik zou dat doen als ik jou was.
Even een update

Gelukkig heeft mijn tandarts de facing,,die door het zandstralen een gaatje in het midden had en aan de onderkant afgebroken was deze weer terugeplaatst en met vulmiddel in dezelfde kleur gerepareert

het ziet er heel goed uit ik dacht dat de facing onbruikbaar was geworden dat dacht ze zelf ook in eerste instantie

dit was voor mij de meest betaalbare optie nu maar hopen dat ik er heel lang mee doe

dank voor jullie reacties en idd lijm is dom
Rainbow01, ik heb twee facings en never nooit niet dat ik me en public zonder facing zou vertonen als mijne eruit zouden vallen. Ik zou ook gaan knutselen met wat voor spul dat plakt dan ook. Dus, ik snap 't wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven