Geld & Recht alle pijlers

Telefoon abonnement loopt af, wat is slim?

14-06-2011 14:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn abonnement van mijn telefoon loopt over twee weken af.

Ik ben niet zo'n ster in de internet zoek wereld qua telefonie.

Ik was net op de site van simpel, maar dan zit je voor 2 jaar aan een abo vast.

Wat als je toestel dan kapot gaat?

Ik bel ongeveer 300 tot 350 minuten per maand, sms ongeveer 20, internet weet ik niet (kan dat nergens terugvinden, hoeveel ik verbruik), maar heb geen hyves of FB, dus gebruik het alleen voor google, viva, en googlemaps.

Wat zal ik doen?

Naar de winkel van hi en gewoon een nieuw toestel nemen?

Een sim only?

Het scheelt behoorlijk, maar ik heb geen reserve telefoon o.i.d.

Hoe hebben jullie het geregeld?
.
300-350 minuten is best wel flink dus kun je je een leuk telefoontje icm een abonnement vaak gratis meekrijgen. Als je dit doet en je toestel gaat kapot heb je altijd nog je 'oude' toestel waar je nu mee belt.

Sim-only is veel voordeliger en dan zou ik als ik jou was bij een provider als Ben gaan omdat je dan per maand kunt opzeggen mocht je mobiel toch stuk gaan. Dan kun je meteen, mocht dat gebeuren, bij de Vodafone/Hi/Kpn/Telfort naar binnen lopen en een (vaak simlockvrij) toestel meenemen die je al kunt gaan gebruiken voordat je abonnement daar ingaat.

Of je kunt een los toestel kopen waarmee je internetmogelijkheden hebt (¤80-120 heb je al een heel degelijk toestel)
kijk eens in de week/maandbladen naar de aanbiedingen van Vodafone.

Met jouw belgedrag zou je voor rond de 20 euro per maand kunnen bellen/smsen/internetten en ook nog een nieuwe (smart) phone.

Zijn wel abo's van 2 jaar maar dan heb je je huidige/dan oude telefoon toch nog als er wat met je nieuwe zou gebeuren?
Indien je "oude" telefoon het nog goed doet, zou ik een "sim only" abo afsluiten. Ik heb er zelf een van Ben. Voor 16.99 heb ik 500 belminuten/sms-sjes per maand.... per maand opzegbaar!
Ben klinkt wel goed, zit nu op hun site. Dat is alweer een stuk goedkoper dan de sim only van hi (waar ik nu zit).

Ook wel fijn dat ik dan idd niet vast zit, voor een heel jaar.

Mijn toestel is dus nog goed, maar weet uit het verleden dat ze zomaar ineens kunnen overlijden.
Je weet het inderdaad maar nooit met die telefoons van tegenwoordig.. Maar als ie het nog prima doet is Ben voorlopig even een keuze tot je verliefd wordt op een nieuw modelletje of aan vernieuwing toe bent!
Ik koop op MP altijd 2e hands telefoons. Je moet eens weten wat mensen voor een paar tientjes van de hand doen!
Ik heb ook Ben inderdaad. Ik heb een los toestel gekocht voor 200¤... Ik heb niet gezocht naar abonement met telefoon, ik hou er niet van om ''vast'' te zitten aan een provider.

Ben is ideaal... Zo heb ik laatst mijn sms bundel uitgeschakelt omdat ik ook wel zonder kon. Niks nog een jaar af maken, ging gewoon vanaf de volgende maand in.
Ik heb sim only en dat scheelt een hoop knaaken!

Ben je een beetje een gadget freak?

Dan zou ik wel voor een telefoon gaan met alles erop en eraan.

Ik heb zelf thuis nog 4reserven toestellen liggen en mn moeder heeft er nog een hoop.

Daar kom ik de volgende jaren wel mee door hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven