Toewijzing sociale huurwoning
donderdag 31 mei 2012 om 22:27
Hallo allemaal!
Ik ben al heel lang een stille lezer, maar wilde nu eens zelf advies! Ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben student, over een jaar klaar met m'n studie. Ik heb een tweekamerappartement toegewezen gekregen waar ik over een jaar in kan. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik ook voor een driekamerappartement in aanmerking kom. Na wat wikken en wegen heb ik nee gezegd, maar nu begint het te knagen. Ik denk niet dat ik de situatie nog terug kan draaien, maar wil toch weten wat anderen in mijn situatie hadden gedaan.
Het driekamerappartement is 50,- pm duurder dan het tweekamerappartement. Er zijn een aantal appartementen die ook een groter balkon hebben, maar omdat dat er maar een paar zijn en alle appartementen even duur, verwacht ik dat die al weg zijn. Mocht het zo zijn dat die niet weg waren, zouden jullie dan, als starter met fikse studieschuld, toch voor dat appartement gaan? (dus een extra kamer en groter balkon voor 50,- in de maand). En als het enkel een extra kamer betekende?
Ik weet dat ik de verstandige keuze heb gemaakt, maar vroeg me toch af of jullie ook deze keuze hadden gemaakt, want diep van binnen knaagt het toch een beetje...
(ik zit trouwens op m'n telefoon dus excuses als er taalfouten oid in m'n verhaal staan).
Ik ben al heel lang een stille lezer, maar wilde nu eens zelf advies! Ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben student, over een jaar klaar met m'n studie. Ik heb een tweekamerappartement toegewezen gekregen waar ik over een jaar in kan. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik ook voor een driekamerappartement in aanmerking kom. Na wat wikken en wegen heb ik nee gezegd, maar nu begint het te knagen. Ik denk niet dat ik de situatie nog terug kan draaien, maar wil toch weten wat anderen in mijn situatie hadden gedaan.
Het driekamerappartement is 50,- pm duurder dan het tweekamerappartement. Er zijn een aantal appartementen die ook een groter balkon hebben, maar omdat dat er maar een paar zijn en alle appartementen even duur, verwacht ik dat die al weg zijn. Mocht het zo zijn dat die niet weg waren, zouden jullie dan, als starter met fikse studieschuld, toch voor dat appartement gaan? (dus een extra kamer en groter balkon voor 50,- in de maand). En als het enkel een extra kamer betekende?
Ik weet dat ik de verstandige keuze heb gemaakt, maar vroeg me toch af of jullie ook deze keuze hadden gemaakt, want diep van binnen knaagt het toch een beetje...
(ik zit trouwens op m'n telefoon dus excuses als er taalfouten oid in m'n verhaal staan).
donderdag 31 mei 2012 om 23:06
Ik betaalde ook wel zoiets hoor, maar dat was particuliere huur, midden in het centrum van een middelgrote stad in de randstad. TO heeft het over een sociale huurwoning, en in mijn hoofd horen daar andere prijzen bij. Maar ik ben alweer eventjes uit het 'huurcircuit', en nog veel langer uit het sociale huurcircuit, dus ik kan me hierin vergissen.
donderdag 31 mei 2012 om 23:07
donderdag 31 mei 2012 om 23:14
Ik had voor het 3 kamerappartement gegaan. Die extra ruimte is zo fijn. Denk aan: je was die je in huis wilt drogen als buiten niet kan/ of als je dat buiten niet wilt. Kledingkasten kun je erop kwijt. Of je gebruikt hem als logeerkamer. Nou ja kan wel meer redenen bedenken maar daar vermoei ik je nu maar even niet mee. Het zijn de 50 euri waard. Maar dat vind ik.

donderdag 31 mei 2012 om 23:23
Begrijpelijk hoor dat je denkt aan: is het financieel haalbaar of niet. Slim ook! Ik zou alle voors en tegens eens op een rijtje zetten en alles globaal berekenen ( als je dat al niet gedaan hebt) Wie weet sterkt het je in je keuze. Al kan niemand kijken in de toekomst dus ik snap zeker je twijfels.

donderdag 31 mei 2012 om 23:26
Ja ik heb het inderdaad berekend. En met name de eerste jaren hou ik erg weinig over ivm met dus die rottige studieschuld. Maar zonder die schuld had ik echt niet kunnen studeren, dus het was wel noodzaak. Daarom dacht ik, is die 50,- een hoop. En daarnaast stijgen de vaste lasten de laatste tijd een hoop itt het inkomen.
donderdag 31 mei 2012 om 23:30
Of je nog kunt terugdraaien weet je niet zeker. Daar zou je contact moeten opnemen met diegene die over deze appartementen gaat. Ik zou daar alleen niet te lang mee wachten want dan heb je zeker pech. (ik had morgen de eerste minuut dat ik kon bellen gebeld en gevraagd of er nog iets vrij was/is omdat ik te snel nee zei -en overvallen werd door de vraag-
Ik zou ook ergens anders op bezuinigen. En wie weet als je appartement klaar is dat je je dan absoluut geen zorgen meer hoeft te majen over 50 piek meer of niet
Ik zou ook ergens anders op bezuinigen. En wie weet als je appartement klaar is dat je je dan absoluut geen zorgen meer hoeft te majen over 50 piek meer of niet