Toewijzing sociale huurwoning
donderdag 31 mei 2012 om 22:27
Hallo allemaal!
Ik ben al heel lang een stille lezer, maar wilde nu eens zelf advies! Ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben student, over een jaar klaar met m'n studie. Ik heb een tweekamerappartement toegewezen gekregen waar ik over een jaar in kan. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik ook voor een driekamerappartement in aanmerking kom. Na wat wikken en wegen heb ik nee gezegd, maar nu begint het te knagen. Ik denk niet dat ik de situatie nog terug kan draaien, maar wil toch weten wat anderen in mijn situatie hadden gedaan.
Het driekamerappartement is 50,- pm duurder dan het tweekamerappartement. Er zijn een aantal appartementen die ook een groter balkon hebben, maar omdat dat er maar een paar zijn en alle appartementen even duur, verwacht ik dat die al weg zijn. Mocht het zo zijn dat die niet weg waren, zouden jullie dan, als starter met fikse studieschuld, toch voor dat appartement gaan? (dus een extra kamer en groter balkon voor 50,- in de maand). En als het enkel een extra kamer betekende?
Ik weet dat ik de verstandige keuze heb gemaakt, maar vroeg me toch af of jullie ook deze keuze hadden gemaakt, want diep van binnen knaagt het toch een beetje...
(ik zit trouwens op m'n telefoon dus excuses als er taalfouten oid in m'n verhaal staan).
Ik ben al heel lang een stille lezer, maar wilde nu eens zelf advies! Ik zal proberen het kort te houden.
Ik ben student, over een jaar klaar met m'n studie. Ik heb een tweekamerappartement toegewezen gekregen waar ik over een jaar in kan. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik ook voor een driekamerappartement in aanmerking kom. Na wat wikken en wegen heb ik nee gezegd, maar nu begint het te knagen. Ik denk niet dat ik de situatie nog terug kan draaien, maar wil toch weten wat anderen in mijn situatie hadden gedaan.