Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld komt eraan.

22-05-2012 19:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: A.s vrijdag is het zover...dan wordt er naast het salaris nog een bom duiten gestort in de vorm van vakantiegeld.

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

Ik trap af:

Mijn roodstand opheffen.

Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)

Mijn auto een grote beurt laten geven.

Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik had E 2250 bruto en moest E 950 loonheffing betalen (afgerond). Is precies 42%.
lammy schreef op 26 mei 2012 @ 18:49:

[...]

Het zal erom draaien, maar ik kreeg veel minder dan de helft gestort. Weet ik weer waar ik voor werk.
Kan het zijn dat je normale loon ORT bevat of dat je meer dan 56492 euro bruto per jaar verdiend? Daar wordt namelijk geen vakantiegeld over berekend. *klik*

Of dat je meer dan 56492 euro bruto per jaar verdiend? Boven dat bedrag stijgt je vakantiegeld namelijk niet meer. *klik*
Ik krijg het volgende maand pas en dan maar de helft. De volgende helft krijgen wij in december. Maar van dit geld gaan vriend en ik een kast kopen en de spaarrekening spekken. Misschien nog een weekend weg.
nellaaa schreef op 27 mei 2012 @ 11:53:

[...]

Kan het zijn dat je normale loon ORT bevat of dat je meer dan 56492 euro bruto per jaar verdiend? Daar wordt namelijk geen vakantiegeld over berekend. *klik*

Of dat je meer dan 56492 euro bruto per jaar verdiend? Boven dat bedrag stijgt je vakantiegeld namelijk niet meer. *klik*
Ja inderdaad ort, waar trouwens ook meer dan de helft vanaf gaat. Maar helaas geen salaris van 56492.
lammy schreef op 27 mei 2012 @ 19:09:

[...]

Ja inderdaad ort, waar trouwens ook meer dan de helft vanaf gaat. Maar helaas geen salaris van 56492.

Ik verdien het niet, maar wist echt niet dat je met een hoger salaris dan die 56500 niet meer vakantiegeld krijgt. Interessant weetje.

Wij zetten een hoop op de spaarrekening omdat mijn man ivm studie minder gaat werken en we moeten nog een kast kopen.
Naar de spaarrekening.......
Het vakantiegeld gaat naar:

-dagtrip Floriade

-filmpje pakken

-zomerkleding kopen

-de rest op de spaarrekening
Jaaa het is er! :cheer2:

Net een jumpsuit, jurkje en nieuwe riem gekocht bij H&M.

Nieuwe handdoeken bij de hema, en andere broodnodige spulletjes.

De rest op de spaarrekening, heerlijk gevoel dat mijn buffer weer aangevuld is.
Ik heb het in april gehad toen ik uit dienst ging. Ik heb er mooie schoenen en een setje kleding van gekocht. Rest gaat op de spaarrekening, maar dat is niet zoveel geld...
Tuurlijk had ik ook al een aanmaning gehad van de belasting, maar elk jaar vulde ik het te laat in. Dat ging altijd goed. Vorig jaar ging het opeens mis. Ik had het nog wel in het jaar ingevuld hoor, maar had een boete te pakken.
Hier nog geen vakantiegeld gehad,wordt waarschijnlijk morgen of woensdag,manlief krijgt het maar voor een half jaar,is vorig jaar december begonnen met nieuwe baan.
ik heb de 900 euro gelijk apart gezet, 350 euro ga ik uitgeven aan voer voor de komende winter. de rest wordt binnenkort aangevuld met teruggave van de belasting, heb er zin in!
VOorlopig gaat alles naar de spaar. Sta na 1 juli op straat en, ondanks een ww-uitkering, kan ik al het geld dan wel gebruiken. Wanneer het ww-gevaar geweken is dan staan op mijn wensenlijstje:

- gordijnen (woonkamer en slaapkamer);

- kraan voor in de badkamer;

- afzuigkap.

En ik zou dolgraag op vakantie gaan (desnoods zo'n 'foute' lastminute). Maar voorlopig blijft alles op de bank staan!
Weinig reacties van vakantieplannen van het vakantiegeld.

Wij gaan er wel van op vakantie, over 3 weken gaan we heerlijk 2 weken all-in naar Turkije.

Kleine beetje wat ik overhoud gaat naar mijn spaarrekening.

Krijg het geld pas eind juni...
Nog nooit eerder gehoord van dat maximum bedrag mbt vakantiegeld. Wellicht enkel in non-profit sector zo?

Ik controleer toch heel wat bedrijven en dit ben ik nog nooit tegen gekomen.
Een vliegticket naar Thailand gekocht, hotel deels geboekt, nieuw paar schoenen en ouders gedeelte van lening terug betaald.
Ik heb het al op :(

vind ik altijd zo jammer, ik verheug me zo erg, en dan geniet ik er ook wel van, maar dan is het op, en back to reality..

wel alles betaald! en met manlief lekker een nacht in hotel geweest en concert :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven