Veiling van een woning: waarde?
donderdag 2 juni 2011 om 14:50
Wij hebben ons oog laten vallen op een woning die momenteel nog in de verkoop is. Indien de woning niet binnen nu en twee weken wordt verkocht dan wordt geveild. De huidige eigenaar is nl. in financiele problemen. Wij kunnen nu dus kopen maar willen een super strak bod doen. Heeft iemand een idee qua prijzen en biedingen? Taxatiewaarde woning is 1.000.000,-. Huidige verkoopprijs is 725.000,-. Mogelijke veilingprijs is ?????

donderdag 2 juni 2011 om 15:03
@ spectral: meedoen op de veiling is ons erg afgeraden i.v.m. de meestal professionele partijen die daar handelen. Wat we willen is inschatten van een veiling opbrengt en daar net boven bieden.
@ kaetje: helemaal met je eens, onze situatie is echter zodanig dat we er geen tijd voor hebben. Vanavond gaan we weer naar het buitenland voor ons werk.
@ kaetje: helemaal met je eens, onze situatie is echter zodanig dat we er geen tijd voor hebben. Vanavond gaan we weer naar het buitenland voor ons werk.

donderdag 2 juni 2011 om 15:07

donderdag 2 juni 2011 om 15:14
Als je googlet op huis kopen via veiling dan kom je wel eea te weet. Bijvoorbeeld dat je binnen zes weken de koopsom moet betalen (het bod is altijd onvoorwaardelijk) en binnen 8 dagen al de overdrachtsbelasting en de veilingkosten.
Het ligt nogal aan je eigen financiele situatie hoe snel je deze sommen geld tot je beschikking hebt, maar volgens mij is het vooral interessant voor mensen die de bedragen zo goed als "hebben liggen".
Het ligt nogal aan je eigen financiele situatie hoe snel je deze sommen geld tot je beschikking hebt, maar volgens mij is het vooral interessant voor mensen die de bedragen zo goed als "hebben liggen".
donderdag 2 juni 2011 om 15:34
@ ElleMichelle: begrijp ik dat je meer verstand hebt van dit soort zaken? Wij weten ook dat zo'n woning gewoon ook zijn waarde heeft, natuurlijk zijn er mitsen en maren en plussen en minnen, maar volledig waardeloos is het niet. Het staat inmiddels al ruime tijd voor 725 te koop, en blijkbaar is het nog niet verkocht, dus wij denken dat een veiling ook niet vreselijk storm zal lopen. Dat weten de verkopers en hun bank ook... en kunnen ze b.v. zekerheid krijgen. Wij denken zelf aan 650 zodat we zelf nog wat kunnen laten verbouwen. Als dat zo is hebben we een pracht van een woning voor een prijs ver beneden de marktwaarde.
Bieden op een veiling doe ik niet gezien de bijkomende problemen zoals direct moeten betalen enzo.
Ik las ook in 2009 en 2010 dat veel handelaren slechts 2/3 van de normale prijs bieden omdat ze moeilijk weer van een pand af kunnen komen.
Bieden op een veiling doe ik niet gezien de bijkomende problemen zoals direct moeten betalen enzo.
Ik las ook in 2009 en 2010 dat veel handelaren slechts 2/3 van de normale prijs bieden omdat ze moeilijk weer van een pand af kunnen komen.

donderdag 2 juni 2011 om 15:40
@christientje
Je hebt het over 'een prijs ver onder de marktwaarde' en ik denk dat jij je daarin vergist. Het huis is getaxeerd op een miljoen, maar ondertussen nog steeds niet verkocht voor 725.000 euro. Als een huis niet verkoopt, dan is er geen markt voor, en dus is de marktwaarde lager (zo niet veel lager) dan die 725.000.
Je hebt het over 'een prijs ver onder de marktwaarde' en ik denk dat jij je daarin vergist. Het huis is getaxeerd op een miljoen, maar ondertussen nog steeds niet verkocht voor 725.000 euro. Als een huis niet verkoopt, dan is er geen markt voor, en dus is de marktwaarde lager (zo niet veel lager) dan die 725.000.

donderdag 2 juni 2011 om 15:42
Wat nou flauw? Gewoon een vraag. Gezien je vorige topic.
Als het voor de verkoop is dan zou ik dus nooit grind doen. Doe dan lamelparket oid. Grind is veel te smaak gevoelig. Ik vind het bijvoorbeeld spuuglelijk en eruit halen is niet mogelijk dus gezeik met vloer er overheen leggen en deuren in laten korten enzo. Voor mij dealbreaker. Een lelijke lamelparketvloer is er zo uit gesloopt.
Als het voor de verkoop is dan zou ik dus nooit grind doen. Doe dan lamelparket oid. Grind is veel te smaak gevoelig. Ik vind het bijvoorbeeld spuuglelijk en eruit halen is niet mogelijk dus gezeik met vloer er overheen leggen en deuren in laten korten enzo. Voor mij dealbreaker. Een lelijke lamelparketvloer is er zo uit gesloopt.

donderdag 2 juni 2011 om 15:42
Kan je niet via het kadaster een uitgebreid uittreksel opvragen? Weet niet zeker of dit via kadaster gaat, maar kan wel. Kost ong. 45 euro volgens mij en dan weet je ook het hypotheekbedrag wat er nog op het pand rust. Als er nog 7 ton hypotheek op zit, zal de bank een bod van 6 ton waarschijnlijk niet gaan accepteren. Noem maar een voorbeeld, misschien dat je met die informatie weer wat verder komt?
Succes!
Succes!

donderdag 2 juni 2011 om 16:04