Geld & Recht alle pijlers

Verdeling erfenis

10-01-2017 18:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_324725 wijzigde dit bericht op 05-09-2017 16:08
99.76% gewijzigd
Gewoon ieder de helft klaar.Geen gezeur erover.
Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Maar schoonzus heeft toch geen inbreng in de verdeling van de erfenis?
Schoonzus is de koude kant?
Dus omdat zij langer wilde wachten en voor een hoger bedrag ging zou zij nu recht hebben op meer ? Haha, lollig verzonnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:saintjeisanoniem schreef op 10 januari 2017 @ 18:26:

Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Maar schoonzus heeft toch geen inbreng in de verdeling van de erfenis?Misschien is TO zelf wel de koude kant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oh, vergeten te zeggen. Ik ben van de koude kant.
Wat een grapjas die schoonzus van jou. Jullie zouden het verkocht hebben voor minder, maar dat maakt niet uit. Het gaat om de daadwerkelijke verkoopprijs.
Of ben jij de koude kant en zijn schoonzus en je partner de erfgenamen?

In dat geval: niet mee bemoeien.

In het andere geval: schoonzus moet zich er niet bemoeien

En gewoon eerlijk delen. 50/50
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2017 @ 18:26:

Dus omdat zij langer wilde wachten en voor een hoger bedrag ging zou zij nu recht hebben op meer ? Haha, lollig verzonnen.

Ja, ook mijn gedachte.

Nee, natuurlijk niet met dat soort fratsen meegaan. Je moraal is dat je gewacht hebt, zoals zij wilde. Daar stopt het en handel je het verder af zoals de wet het voorschrijft.
quote:Dennenappel schreef op 10 januari 2017 @ 18:27:

Oh, vergeten te zeggen. Ik ben van de koude kant.Dan niet mee bemoeien.
Ik zeg absoluut niets hierin, maar was benieuwd wat jullie hiervan vinden
Oh je bent van de koude kant. Maakt mijn advies niet anders, alleen maar verbazing waar jij je mee bemoeit?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2017 @ 18:26:

Dus omdat zij langer wilde wachten en voor een hoger bedrag ging zou zij nu recht hebben op meer ? Haha, lollig verzonnen.Dit. Als het nog een jaar te koop zou staan na het weigeren van dat bod, zou ze vast ook niet de extra vaste lasten betaald hebben, wel?
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
De erfenis is niet 185+5 maar 190, en dus wordt de 190 gewoon volgens de regels van het erfrecht (en eventueel testament) verdeeld. Jullie hebben besloten met haar mee te gaan, jullie hebben daar het risico voor gedragen.

En bovendien wordt het fiscaal allemaal heel erg gecompliceerd als je bij een erfenis grotere delen naar een bepaalde persoon toe gaat schuiven.

De erfenis wordt volgens het erfrecht belast en is voor deel belastingvrij, maar het extra deel dat eventueel naar schoonzus zou worden toegeschoven wordt dan opeens weer een schenking van jullie aan schoonzus, en dat kan dan juist weer extra belast worden. Kortom, niet aan beginnen. Jullie zouden de lasten hebben gehad en dus hebben jullie ook de lusten.
Als zij akkoord gaan met de verkoop, gaan ze dus ook akkoord met de prijs.

Door twee die handel dus.
Koude kant: niet mee bemoeien. (En stilletjes denken dat het nogal kinderachtig is van schoonzus.)
Nu al de beste grap van 2017, TO.
Dus als je langer had gewacht en het was voor minder weggegaan dan wat jullie ervoor wilden hebben, had zij het verschil bijgelegd?
quote:Tawny79 schreef op 10 januari 2017 @ 18:30:

Oh je bent van de koude kant. Maakt mijn advies niet anders, alleen maar verbazing waar jij je mee bemoeit?Als de koude kant gewoon wettig erfgenaam is (bijv door een huwelijk ohv of bgvg zonder uitsluitingsclausules) dan heeft de koude kant net zoveel te zeggen als de warme kant.
Wat een complete nonsens dat schoonzus de extra 5k zou willen, jullie hebben gezamenlijk besloten te wachten. Dat het haar idee was, doet daar niets af.
quote:-NummerZoveel- schreef op 10 januari 2017 @ 18:34:

[...]

Als de koude kant gewoon wettig erfgenaam is (bijv door een huwelijk ohv of bgvg zonder uitsluitingsclausules) dan heeft de koude kant net zoveel te zeggen als de warme kant.

Dit.

En uiteindelijk kan je partner het misschien verwoorden naar schoonzus.

Maar als je al een tijd samen bent bespreek je zo'n dingen over 't algemeen toch met zijn twee.
Whahahahahaha, wat een idioot die schoonzus .
Ik vraag me af hoe ze er ineens bij komt dat ze 5k meer zou moeten krijgen. Ik zie die logica niet. Ja jullie wilden 185k accepteren, zij gingen voor 190k maar dat is nog altijd 5k minder dan 195k.. of wil schoonzus net doen of het wel voor 195k verkocht is ofzo?!

Ik zou zeggen gewoon door de helft.
Laat de koude kant zich erbuiten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven