verdenking diefstal

zondag 30 mei 2010 om 16:58
Normaal ben ik meer een meelezer dan een actieve forummer (hartstikke knap trouwens dat jullie allemaal zo trouw zijn).
Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.
Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.
Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.
Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.
Wat vinden jullie ?
Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.
Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.
Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.
Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.
Wat vinden jullie ?
zondag 30 mei 2010 om 18:12
Of je nu geld steelt of een brood of een veiligheidsspeld, het is en blijft diefstal en diefstal ik een strafbaar feit. Het is van iemand geweest en daar horen andere mensen met hun poten vanaf te blijven.
Ik zou het melden. Verdenken is iets anders dan beschuldigen. Laten zij dan maar een onderzoek gaan starten je je kunt zelf natuurlijk gewoon anoniem blijven.
Ik zou het melden. Verdenken is iets anders dan beschuldigen. Laten zij dan maar een onderzoek gaan starten je je kunt zelf natuurlijk gewoon anoniem blijven.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
zondag 30 mei 2010 om 18:21

zondag 30 mei 2010 om 18:58
Is het oorlog dan, Muchacha?
Ik vind dat je niet hoort te stelen. Of het nu van een bedrijf of privé persoon is. En ik vind dat als jij er financieel zo slecht voor staat, je dan maar naar een andere oplossing moet gaan zoeken, dan gaan jatten van mensen die er keihard voor werken. Het gaat hier niet om een euro voor een brood!
Ik vind dat je niet hoort te stelen. Of het nu van een bedrijf of privé persoon is. En ik vind dat als jij er financieel zo slecht voor staat, je dan maar naar een andere oplossing moet gaan zoeken, dan gaan jatten van mensen die er keihard voor werken. Het gaat hier niet om een euro voor een brood!

zondag 30 mei 2010 om 19:14
Ben benieuwd hoe Muchacha zou reageren als van haar/hem en paar duizen euri`s gestolen waren en de verdenking uitgaat naar een bepaald persoon. Ga je dan ook niet naar de 'popo' toe om aangifte te doen? Een erg denigrerende benaming overigens voor de ordehandhaving.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien....
zondag 30 mei 2010 om 19:16
Zo. Er worden duizenden euro's gestolen maar sommigen presteren het om principieel te discussieren over klikken, brood dat je mag stelen als je honger hebt, niet houden van de politie?
It must be Sunday.
Missmarple, je moet zelf overwegen wat voor jou het zwaarst weegt, het risico dat je een onschuldig persoon de justitiële mallemolen in gooit, of het feit dat je mogelijk een misdaad kunt oplossen.
It must be Sunday.
Missmarple, je moet zelf overwegen wat voor jou het zwaarst weegt, het risico dat je een onschuldig persoon de justitiële mallemolen in gooit, of het feit dat je mogelijk een misdaad kunt oplossen.

zondag 30 mei 2010 om 20:18
Ja, JohnnyCake, je hebt gelijk. Ik ben eruit, ik ga hier melding van doen. Gewoon wat ik gezien heb, meer niet. Heb ook besloten niets te vertellen over haar financiele situatie, want dat heb ik ook weer uit de 2e hand. Dat moet dan ook maar onderzocht worden. Missmarples weten nu eenmaal niet alles..
zondag 30 mei 2010 om 23:42
quote:muchacha schreef op 30 mei 2010 @ 18:37:
En als het nou echt oorlog is en je sterft van de honger, wat doe jij dan?
Geen idee, als het echt oorlog is sterft waarschijnlijk heel Nederland van de honger, dus waar steel je dan.
Ik hoop dat ik in tijden van ellende het goede doe, maar meer kan ik er nu niet over zeggen.
En als het nou echt oorlog is en je sterft van de honger, wat doe jij dan?
Geen idee, als het echt oorlog is sterft waarschijnlijk heel Nederland van de honger, dus waar steel je dan.
Ik hoop dat ik in tijden van ellende het goede doe, maar meer kan ik er nu niet over zeggen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 2 juni 2010 om 11:45
quote:missmarple schreef op 01 juni 2010 @ 19:35:
Schrijven alles zwijgzaam op en knikken en bedankt en poef, klaar !
Verdwijnt in een la OF ze nemen contact op met de vermeende dader en roepen even luchtig dat mevrouw Marple, wooanachtig op adres xxx te xxx met telefoonnummer xxx een verklaring heeft afgelegd.......
Staan er binnen no-time wat gezellige familieleden bij je op de stoep om je in persoon te bedanken. In plaats van een bosje bloemen nemen ze een machette voor je mee
Schrijven alles zwijgzaam op en knikken en bedankt en poef, klaar !
Verdwijnt in een la OF ze nemen contact op met de vermeende dader en roepen even luchtig dat mevrouw Marple, wooanachtig op adres xxx te xxx met telefoonnummer xxx een verklaring heeft afgelegd.......
Staan er binnen no-time wat gezellige familieleden bij je op de stoep om je in persoon te bedanken. In plaats van een bosje bloemen nemen ze een machette voor je mee
Viva la vida