Geld & Recht alle pijlers

Verplichtingen incassobureau's

24-07-2010 05:45 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na mijn scheiding heb ik van de rechter de openstaande schuld van een lening bij RVS opgelegt gekregen. Ik betaalde deze maandelijks af en kreeg ook netjes elke maand een nieuw overzicht. Na enige tijd nam incassobureau Fiditon (net als RVS een onderdeel van ING) mijn schuld over van RVS. Hoewel ik netjes maandelijks ¤300 aflos krijg ik geen enkel overzicht meer. Na dat ik Fiditon telefonisch had benaderd stuurde ze mijn een zéér beknopt overzichtje. Hierop stond alleen op wat ik hen nog moest betalen. Ik weer gebeld en gevraagd om een compleet overzicht. De beginstand, totale aflossing tot nu toe, rente en wat er nog open staat. Daar doen ze erg moeilijk over en ik heb ook nog steeds niets ontvangen.

Ik weet dat ik op het moment dat mij schuld werd overgenomen door Fiditon ¤8000 was (ongeveer) maar vanaf april 2006 betaal ik maandelijks ¤300, dus volgens mij zou ik mijn schuld betaald moeten hebben.

Wat kan ik doen om incassobureau Fiditon mij een totaal overzicht stuurd??
Ik zou je vraag even bij het Juridisch loket stellen, daar kunnen ze je ongetwijfeld vertellen hoe je dit het beste kunt aanpakken.

www.juridischloket.nl
The time is now
Bellen, veel bellen. en een advocaat er op zetten en die ook veel laten bellen en vraag het ook regelmatig schriftelijk aan.
Incassobureau's zijn ruk en zeer summier met informatie inderdaad dus ik zou ook een advocaat vragen dit voor je te gaan regelen. Prutsers!
Het snelst is uitrekenen wat je betaald hebt vanaf april toen het nog 8k was en vervolgens berekenen wat je betaald zou moeten hebben rekeninghouden met de rente die er maandelijks/jaarlijks bij komt.

Als je alles betaald hebt (of te veel) gewoon stoppen. Gaan ze vanzelf piepen (en jij weet dat zij fout zitten) scheelt jou weer werk.
Huh, maar dan heb je t/m juni 15.300 betaald..bijna het dubbele. Hoeveel moet je nog betalen dan volgens het overzichtje?
Ik zou echt met al je rekeningafschriften naar het juridisch loket gaan, want stel dat je teveel hebt betaald, dan kan je dat terugeisen.

Als je gewoon stopt met betalen blijft het in hun zak zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven