Vinted en DPD pakket
zaterdag 29 november 2025 om 21:23
Ik heb een pakketje via Vinted gekocht en laten versturen via DPD. Tot zover ging het goed. Het pakket zit inmiddels in een pakketautomaat, daar heb ik een mailtje via Vinted van gehad. Echter zou er nog een volgend mailtje met afhaalcode achteraan moeten komen. En dat is er dus niet.
Ik heb DPD gebeld en inmiddels verschillende medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde verhaal houden (wel heel netjes, dus hulde voor hun klantenservice). Het is een bekend probleem, Vinted moet in hun systeem iets in mijn mail aanpassen en de afhaalcode opnieuw versturen. Na heel veel gedoe via een chat box is het eerste deel (waarschijnlijk) gelukt. Dat tweede, het opnieuw sturen van de afhaalcode zegt Vinted niet te doen.
Volgens DPD is dit ook een bekend probleem en is het heel lastig om Vinted te overtuigen van de actie die ze moeten doen, maar zijn dit de afspraken die Vinted met DPD gemaakt heeft: zij willen zelf alle problemen oplossen en communicatie verzorgen. En dat het lastig is is nog een understatement:, ik word steevast teruggestuurd naar DPD. Het paarse krokodillen gevoel is inmiddels compleet en de tijd tikt want dinsdag gaat mn pakketje anders retour.
Als het een bekend probleem is zijn er hier misschien mensen die dit ook aan de hand gehad hebben en de magische woorden weten die ik tegen de Vinted-chat kan zeggen om het te fixen? (Want een medewerker spreken is al helemaal onmogelijk)
Ik heb DPD gebeld en inmiddels verschillende medewerkers gesproken die allemaal hetzelfde verhaal houden (wel heel netjes, dus hulde voor hun klantenservice). Het is een bekend probleem, Vinted moet in hun systeem iets in mijn mail aanpassen en de afhaalcode opnieuw versturen. Na heel veel gedoe via een chat box is het eerste deel (waarschijnlijk) gelukt. Dat tweede, het opnieuw sturen van de afhaalcode zegt Vinted niet te doen.
Volgens DPD is dit ook een bekend probleem en is het heel lastig om Vinted te overtuigen van de actie die ze moeten doen, maar zijn dit de afspraken die Vinted met DPD gemaakt heeft: zij willen zelf alle problemen oplossen en communicatie verzorgen. En dat het lastig is is nog een understatement:, ik word steevast teruggestuurd naar DPD. Het paarse krokodillen gevoel is inmiddels compleet en de tijd tikt want dinsdag gaat mn pakketje anders retour.
Als het een bekend probleem is zijn er hier misschien mensen die dit ook aan de hand gehad hebben en de magische woorden weten die ik tegen de Vinted-chat kan zeggen om het te fixen? (Want een medewerker spreken is al helemaal onmogelijk)
zaterdag 29 november 2025 om 21:44
zaterdag 29 november 2025 om 22:11
Hahaha dat heb ik idd overwogen. Dat, of een koevoet meenemen. Ik vrees alleen dat bij het eerste de pakketmeneer het niet af wil geven en bij het tweede de andere pakketontvangers niet blij zijn. Want achter welk deurtje m’n pakket dan zit ben ik nog niet achterhappyapple schreef: ↑29-11-2025 22:06Wat ontzettend frustrerend zeg. Ik weet helaas ook geen oplossing voor je. Naast de pakketautomaat gaan liggen op de dag dat het retour gestuurd wordt ?![]()
zondag 30 november 2025 om 05:39
Ik ook! Niet in automaat maar bij pakketpunt. Kon het mailtje ter plekke niet direct vinden en de mevrouw van het pakketpunt zei ook dat ik een mail van DPD moest zoeken en niet van Vinted.Vergeetmijnietje schreef: ↑29-11-2025 22:18Ik heb even gecheckt, ik heb onlangs ook een pakket in een DPD-automaat laten bezorgen. Ik kreeg het mailtje met de code van DPD en niet van Vinted.
zondag 30 november 2025 om 08:49
Dank voor alle reacties, er is geen code in de berichten op Vinted, geen mailtje van DPD (ook niet in de spam), wel een code via myDPD maar die is niet correct, echt niets. Heb de verkoper al gevraagd of die de code niet heeft maar ook niets.
Ik heb DPD op drie verschillende momenten gebeld en dus drie medewerkers gesproken en die geven allemaal aan dat omdat het een pakket via Vinted is zij de code niet kunnen zien en/of versturen maar dat het echt via Vinted moet. Dat Vinted zeg maar de mail namens DPD verstuurd. Dus het is wel een DPD mail, maar die komt niet bij DPD vandaan.
Ik heb DPD op drie verschillende momenten gebeld en dus drie medewerkers gesproken en die geven allemaal aan dat omdat het een pakket via Vinted is zij de code niet kunnen zien en/of versturen maar dat het echt via Vinted moet. Dat Vinted zeg maar de mail namens DPD verstuurd. Dus het is wel een DPD mail, maar die komt niet bij DPD vandaan.
zondag 30 november 2025 om 09:50
zondag 30 november 2025 om 12:28
De enige manier waarop ik een mens te ‘mailen’ kreeg was consequent antwoorden met “Nee, dit helpt niet, ik moet een mens spreken “ in drie verschillende talen als reactie blijven geven. Twee weken lang. En dan wisselde ik ook mijn zinnetje ietwat af “Ik heb echt een echt persoon nodig om verder te komen” , zodat de chatbox niet zo denken dat die met een soortgenoot aan het communiceren was.
En daarna nooit meer voor zo’n optie kiezen, dan maar meer betalen voor levering.
En daarna nooit meer voor zo’n optie kiezen, dan maar meer betalen voor levering.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 30 november 2025 om 12:28
De enige manier waarop ik een mens te ‘mailen’ kreeg was consequent antwoorden met “Nee, dit helpt niet, ik moet een mens spreken “ in drie verschillende talen als reactie blijven geven. Twee weken lang. En dan wisselde ik ook mijn zinnetje ietwat af “Ik heb echt een echt persoon nodig om verder te komen” , zodat de chatbox niet zo denken dat die met een soortgenoot aan het communiceren was.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 30 november 2025 om 14:46
moizer schreef: ↑30-11-2025 09:50Dat kunnen ze wel zeggen, maar dan vind ik dat de verantwoordelijkheid toch bij DPD ligt. Als zij het sturen van deze mailtjes uitbesteden is dat hun probleem. Zij moeten ervoor zorgen dat de partij die dat van ze overneemt dit correct doet. Dat zou niet het probleem van de klant moeten zijn!
TO is alleen geen klant van DPD, dus zij hebben ook geen probleem als de echte klant (Vinted) het voor hún klanten niet goed regelt.
Wel waardeloos zeg dat dit een bekend probleem is en het eigenlijk onmogelijk is om geholpen te worden.
zondag 30 november 2025 om 15:43
Klopt, veel mensen denken dat de ontvanger de klant is, maar dat is altijd de verzender of de verkoper. Ik zit niet op Vinted, maar ik lees dit op hun site.
Zo werkt het
Zodra de koper bij het afrekenen een geïntegreerde verzendoptie (vooraf betaald verzendlabel) selecteert en koopt, sturen we de verkoper een digitaal verzendlabel of een code.
Verkopers zien dit dan in hun inbox, samen met instructies over hoe ze de bestelling moeten versturen (bijvoorbeeld of het label geprint moet worden of niet, waar ze het pakket moeten afgeven, etc.).
Kan de fout ook bij de verkoper liggen? Of is het 100% Vinted fout?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in