Geld & Recht alle pijlers

Vinted of Marktplaats voor kleding verkoop.

26-02-2021 19:20 3555 berichten
Ik ben begonnen met kleding uitzoeken en ik heb al een stapeltje kringloop apart liggen maar ook een stapeltje met dingen die ik eerst zelf wil proberen te verkopen voordat ik ze uiteindelijk ook naar de kringloop breng. Van dat geld kan ik dan weer zomer kleding aanschaffen.

Maar ik weet niet zo goed waar ik het zal aanbieden. Ik lees van Vinted veel negatieve reviews maar ook een hoop positieve. En bij marktplaats hoor ik vooral dat het zo'n gedoe is met vragen beantwoorden en dan niks meer horen. Dus ik twijfel enorm. Het enige wat ik wel weet is dat ik geen mensen aan de deur wil die willen komen passen of spullen ophalen. Vind ik zowiezo niet prettig en nu met corona al helemaal niet.
Maar die zee aan negatieve Vinted reviews maakt me wel huiverig dat ik ook te maken krijg met buitenlandse verkopers die uiteindelijk niet betalen.

Iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Natuurlijk ga ik duidelijke foto's maken, de maten vermelden en eventueel erbij zetten of iets oversized valt.
Ik vind Vinted ideaal werken. Verkoopt ook een stuk beter dan marktplaats is mijn ervaring.
Hier ook team Vinted
Alle reacties Link kopieren
Vinted, ik koop er heel veel nog nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
100% vinted.
Ik koop er regelmatig nieuwe kleding voor weinig geld
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Als koper geef ik absoluut de voorkeur aan Vinted. Ik krijg trouwens regelmatig reviews van de verkoper, dus op het moment dat ik iets aanschaf is ook meteen duidelijk voor die verkoper dat ik wel betrouwbaar ben.
Alle reacties Link kopieren
Vinted hier gaat t prima
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Maar Vinted werkt toch alleen met DHL? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
kolfdekolf schreef:
26-02-2021 19:44
Maar Vinted werkt toch alleen met DHL? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Je kan in je profiel zelf aangeven met welke aanbieders je wilt verzenden als verkoper en de koper kiest dan waarmee hij/zij het wil ontvangen. Het meeste en goedkoopste is Homerrr, maar als je iets snel wilt hebben is PostNL bijv. ook een optie. Maar dan moet de verkoper die dus wel aan hebben staan.
Ik heb onlangs op Marktplaats een paar mooie kledingstukken verkocht. Heel tevreden over de kopers en zij over mij.
Alle reacties Link kopieren
Die irritante overload aan reclame zou alleen al een reden voor mij zijn om nooit of te nimmer met Vinted in zee te gaan.
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
26-02-2021 20:01
Die irritante overload aan reclame zou alleen al een reden voor mij zijn om nooit of te nimmer met Vinted in zee te gaan.
Als ik daar op ga selecteren dan kan ik ook niet meer naar de AH, Kruidvat, Lidl, jumbo etc...

Nee, ik kies gewoon wat het prettigst werkt. Vinted voor mij dus.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
26-02-2021 20:01
Die irritante overload aan reclame zou alleen al een reden voor mij zijn om nooit of te nimmer met Vinted in zee te gaan.
Hier hetzelfde :mrgreen: en ik vind de app ook echt ontzettend onoverzichtelijk. Kan er nooit wat vinden of het komt uit het buitenland. Bij mp kan je gewoon de straal van zoeken aangeven en klaar. En het is tenminste altijd uit Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-02-2021 20:18
Hier hetzelfde :mrgreen: en ik vind de app ook echt ontzettend onoverzichtelijk. Kan er nooit wat vinden of het komt uit het buitenland. Bij mp kan je gewoon de straal van zoeken aangeven en klaar. En het is tenminste altijd uit Nederland.
Als ze het voor €2,90 vanuit Frankrijk hierheen sturen vind ik dat prima hoor, daar kan Marktplaats/PostNL niet tegenop.
En hoe meer je zoekt, hoe slimmer de app wordt.
En als je een leuk iets ziet, maar het is zo duur, dan klik je op 'vergelijkbare artikelen' en hoppa dan vind je zo een hele rits meer. Ik vind het echt ideaal, maar moest wel even 2 dagen wennen aan de app.

Heb nog nooit zoveel verkocht.
En gekocht, das dan weer minder voor de portemonnee :bonk: ..
_melon wijzigde dit bericht op 26-02-2021 20:23
8.05% gewijzigd
Ik zoek tegenwoordig gewoon op mijn woonplaats. Dan kan ik het lekker op de fiets halen. Scheelt mij ook weer service kosten en verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Vinted echt een uitkomst, de reclames wel verschrikkelijk.

Marktplaats vond ik echt vreseljk, dat gebedel, het afdingen.
Vinted heeft dat een stuk minder is mijn ervaring. Vaak genoeg nu al meegemaakt dat ik ineens zag dat iemand wat had gekocht, verzendlabel stond klaar na akkoord vanuit mij ( de verkoper) en na het pakketje wegbrengen ( veelal via Homerr), duidelijk een T&T.

Al een paar keer naar Frankrijk verzonden, zonder problemen.
Een keer een gekocht artikel niet geleverd gekregen, was zoekgeraakt tijdens het transport. Keurig gecompenseerd aan beide kanten en prima contact met de klantenservice.

De app vind ik zelf wel handig, heb duidelijke voorkeuren aangegeven en die zie ik direct als ik de app open. Zelf al een aantal keer een weeklang in de etalage gestaan ( tegen een x bedrag worden je artikelen vaker geshowd) en toen ook duidelijk meer verkocht.

Zelfs onze Duo buggy, die maanden op marktplaats heeft gestaan, met belachelijk lage biedingen en smeekbeden, is vorige week verkocht via Vinted, tegen de vraagprijs.

Hier dus een echte fan.
Ik heb ook weleens dingen op beide gezet. Je hebt de foto’s en tekst toch al.

Probeer gewoon en kijk wat je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
26-02-2021 20:18
Hier hetzelfde :mrgreen: en ik vind de app ook echt ontzettend onoverzichtelijk. Kan er nooit wat vinden of het komt uit het buitenland. Bij mp kan je gewoon de straal van zoeken aangeven en klaar. En het is tenminste altijd uit Nederland.
Ik vind juist het feit dat je voor lage verzendkosten uit het buitenland kunt kopen een pluspunt van Vinted. Ik heb al een paar keer iets gekocht vanuit Frankrijk, merken die hier niet verkocht worden.
Ik ben van plan om alleen DHL of PostNL te kiezen als verzendmethode, daarvan heb ik servicepunten op loopafstand. Van UPS ook volgens mij maar daar heb ik nog nooit iets mee verstuurd dus ik weet niet hoe dat is qua service enzo.

Waar verzenden jullie het trouwens in? Ik heb wel wat doosjes en bubbelenveloppen liggen maar daar past niet alles in. Is dan een plastic tas of stevige vuilniszak prima? Op bol.com verkopen ze ook verzendzakken blijkbaar maar voordat ik dat ga aanschaffen wil ik eerst even kijken of ik het iets vind.

Ik las ook dat je bij verzenden een label krijgt vanuit de app die je moet printen. Moet dus voor ik begin ook even nieuwe inkt aanschaffen.

Heb er trouwens ook nog nooit wat gekocht dus ik ben dan echt helemaal nieuw. Hopelijk maakt dat niet veel uit.
Ik bewaar alles aan doosjes en enveloppen of verzandzakken van eigen bestellingen voor de verkoop. Soms pak ik dingen in bruin pakpapier. Of ik keek op werk of ik ergens een en gebruikte bubbelenvelop kon hergebruiken.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
26-02-2021 21:10
Ik vind juist het feit dat je voor lage verzendkosten uit het buitenland kunt kopen een pluspunt van Vinted. Ik heb al een paar keer iets gekocht vanuit Frankrijk, merken die hier niet verkocht worden.
Hier ook. Best veel gekocht de laatste tijd en voornamelijk Franse merken. Het meeste wordt verstuurd met Mondial Relay. Het duurt vaak wel even voordat het aankomt maar het kost ook geen drol.
novaviva schreef:
26-02-2021 21:29
Ik bewaar alles aan doosjes en enveloppen of verzandzakken van eigen bestellingen voor de verkoop. Soms pak ik dingen in bruin pakpapier. Of ik keek op werk of ik ergens een en gebruikte bubbelenvelop kon hergebruiken.
Ja daarom heb ik ook wat liggen maar wel beperkt. En niet echt een grote doos ofzo want die staan alleen maar in de weg,
Alle reacties Link kopieren
Vinted! Ik koop en verkoop er ook veel op en erg blij mee
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand eigenlijk hoe ik postnl als verzendoptie kies (als verkoper)? Ik zie alleen DHL en wat dingen ver weg zoals DPD en Mondial Relay. Terwijl ik een postnl punt in de buurt heb.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de barcode bij een PostNL-punt ook laten printen als je het wegbrengt. Dan kun je de code via je mobiel laten scannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven