Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Bij mij is er (vrees ik) ook een pakketje kwijt dat ik heel graag wilde hebben. :@@:
Ik kreeg van de week na sluitingstijd van het pakket, bericht van Mondial dat het pakketje geleverd zou zijn bij het pakketpunt. Maar helaas, er staat bij het pakketpunt niks gekoppeld aan mijn naam of aan de afhaalcode uit de mail. En in Vinted staat de bestelling ook nog op onderweg en heeft vertraging.
Ik heb dit wel eens eerder gehad en toen werd het de volgende dag alsnog geleverd bij het pakketpunt, maar we zijn inmiddels 3 dagen verder, dus ik ben bang dat dit pakketje nu toch verdwenen is. Heel jammer als dat zo is...
Lemon_Pledge schreef:
10-09-2026 13:20
Rescuedvalue

Ze zijn alleen wel regelmatig geblokkeerd (door hun eigen ai systeem :facepalm: ) maar ze komen heel snel weer online

Dank je wel!! Ik ga een kijkje nemen :P
ik heb zo ongeveer voor t eerst in mijn leven iets gekocht van Vinted.
ik kan zien dat de verkoper op 31-08 een trackingcode heeft aangemaakt, op 2 september staat ie op verzonden en op 3 september dat ie onderweg is.

Daarna helemaal nix meer. Het pakje moet tussen 7 en 10 september (dat is vandaag) geleverd zijn. Maar de trackinginfo is al sinds 3 september hetzelfde.
Heb nog niets ontvangen.

Is dit een gebruikelijke gang van zaken?
Verzonden en onderweg betekent in ieder geval dat de verkoper het heeft afgegeven en dat het is opgehaald door de bezorgdienst/vervoerder.

Het is nu afwachten wanneer het verder gaat in het systeem en bij jou/afleverpunt terecht komt.
Dit kan soms lang duren, dat is ook mijn ervaring.
Bij mij is het bestelde item vandaag ineens aangekomen. Bij een afhaalpunt met een hele boze meneer, die per eind van de maand zn contract met Vinted heeft beëindigd. Niets als ellende zegt hij, hij krijgt de afgelopen tijd continu belletjes en appjes van mensen over hun pakketjes. Hij is er helemaal klaar mee. In mij stadje dus binnenkort geen VintedGo punt meer. Ik heb de mogelijkheid ook al uitgezet in m'n account.
smorre schreef:
10-09-2026 16:21
ik heb zo ongeveer voor t eerst in mijn leven iets gekocht van Vinted.
ik kan zien dat de verkoper op 31-08 een trackingcode heeft aangemaakt, op 2 september staat ie op verzonden en op 3 september dat ie onderweg is.

Daarna helemaal nix meer. Het pakje moet tussen 7 en 10 september (dat is vandaag) geleverd zijn. Maar de trackinginfo is al sinds 3 september hetzelfde.
Heb nog niets ontvangen.

Is dit een gebruikelijke gang van zaken?
Is het verzonden met VintedGo? Het is daar namelijk nu een enorme puinzooi door storingen en problemen in het sorteercentrum begreep ik
Elizabethie schreef:
10-09-2026 17:06
Bij mij is het bestelde item vandaag ineens aangekomen. Bij een afhaalpunt met een hele boze meneer, die per eind van de maand zn contract met Vinted heeft beëindigd. Niets als ellende zegt hij, hij krijgt de afgelopen tijd continu belletjes en appjes van mensen over hun pakketjes. Hij is er helemaal klaar mee. In mij stadje dus binnenkort geen VintedGo punt meer. Ik heb de mogelijkheid ook al uitgezet in m'n account.
Je kunt Vinted Go toch niet uitzetten?
Ik krijg net de melding dat mijn pakje teruggestuurd wordt naar de verkoper. Ik kreeg dinsdag pas de melding dat het aangekomen was maar volgens de tracker schijnt dat dat afgelopen zaterdag al was. Ik dacht dat de verkoper gewoon een beetje langzaam was met sturen en dan nog, zaterdag is ook pas 5 dagen. Ik ga vanavond kijken of het er nog ligt maar ik vrees dat het al teruggestuurd is. Het is maar een paar oorbellen, maar toch.
Oei, ik heb een gewetensvraag, wat zouden jullie doen?

Ik heb een item op Vinted gezet en binnen een uur tientallen likes, stuk of 10 biedingen van 1 a 2 euro onder mijn prijs, en uiteindelijk iemand die hem zonder bod heeft gekocht voor de normale vraagprijs.

Bij het uploaden heb ik niet de vergelijkbare artikelen gecheckt, ik heb gewoon de Premium prijs aangeklikt en klaar.
En nu ik vanavond even ging bladeren zag ik vergelijkbare advertenties met het 8 tot 10 voudige er op staan 🫣

Zouden jullie die ene slechte review voor lief nemen en de koop annuleren en het er over een week/maand er weer opzetten voor het 5/6/7/8-voudige? Of je verlies nemen, want dan had ik zelf beter op moeten letten...

Ik neig naar de tweede optie qua eerlijk handelen, maar het duiveltje van optie 1 zit op de andere schouder.
appelstroop wijzigde dit bericht op 10-09-2026 19:10
Reden: Typfout
0.30% gewijzigd
Appelstroop schreef:
10-09-2026 19:09

Ik heb een item op Vinted gezet en binnen een uur tientallen likes, stuk of 10 biedingen van 1 a 2 euro onder mijn prijs, en uiteindelijk iemand die hem zonder bod heeft gekocht voor de normale vraagprijs.

Bij het uploaden heb ik niet de vergelijkbare artikelen gecheckt, ik heb gewoon de Premium prijs aangeklikt en klaar.
En nu ik vanavond even ging bladeren zag ik vergelijkbare advertenties met het 8 tot 10 voudige er op staan 🫣

Zouden jullie die ene slechte review voor lief nemen en de koop annuleren en het er over een week/maand er weer opzetten voor het 5/6/7/8-voudige? Of je verlies nemen, want dan had ik zelf beter op moeten letten...

Ik neig naar de tweede optie qua eerlijk handelen, maar het duiveltje van optie 1 zit op de andere schouder.
Ik zou het gewoon versturen. Totdat je ging vergelijken was je tevreden met de prijs. Dus wees dat nu ook.
prinses30 schreef:
10-09-2026 19:13
Ik zou het gewoon versturen. Totdat je ging vergelijken was je tevreden met de prijs. Dus wees dat nu ook.
Ik ook.
Appelstroop schreef:

Hangt er een beetje vanaf of de koper het had kunnen weten
Ik was ooit met tig dingen tegelijkertijd bezig en heb toen een lego set voor 1 euro op Vinted gezet in plaats van 10...
Die heb ik wèl geannuleerd. Geen negatieve review door gekregen trouwens
Thanks ☺️
Dat inzicht had ik dus even nodig. Mijn eerste reacties waren ook: jeetje wat een likes! He, waarom koopt nu niemand en liken ze wel allemaal? Yeah! Verkocht voor mijn prijs!

Dus dank dank dank om mijn gedachten die kant weer op te draaien.
Lemon_Pledge schreef:
10-09-2026 19:55
Hangt er een beetje vanaf of de koper het had kunnen weten
Ik was ooit met tig dingen tegelijkertijd bezig en heb toen een lego set voor 1 euro op Vinted gezet in plaats van 10...
Die heb ik wèl geannuleerd. Geen negatieve review door gekregen trouwens
De koper heeft vast ook de hoeveelheid likes kunnen zien, en heeft het niet voor niets snel voor het bedrag gekocht. Wijze les voor de volgende keer: eerst controleren en niet zomaar een bedrag aanklikken. Ik was tot mijn controle inderdaad gewoon tevreden met het bedrag.
Was bezig met de grote schoonmaak en veel schoenen na jaren uit de kast op Vinted gezet. Nieuw en met kaartje voor bijvoorbeeld 5 euro. Totdat ik een vernietigende review kreeg. Zool zat los. Zelf nooit gezien want draag ze niet en al jaren in de kast. Wel geschrokken. Gaf aan dat ze mocht terugsturen maar ze had al op accepteren geklikt. En nu staat die ene ster er. De lol is er alweer af ofzo.. het ging ff heel goed. Kan ik nog verder met m'n account of verkoop ik nooit meer wat :roll: ?
Lemon_Pledge schreef:
10-09-2026 17:18
Je kunt Vinted Go toch niet uitzetten?
Jawel.
venessa schreef:
10-09-2026 21:38
Was bezig met de grote schoonmaak en veel schoenen na jaren uit de kast op Vinted gezet. Nieuw en met kaartje voor bijvoorbeeld 5 euro. Totdat ik een vernietigende review kreeg. Zool zat los. Zelf nooit gezien want draag ze niet en al jaren in de kast. Wel geschrokken. Gaf aan dat ze mocht terugsturen maar ze had al op accepteren geklikt. En nu staat die ene ster er. De lol is er alweer af ofzo.. het ging ff heel goed. Kan ik nog verder met m'n account of verkoop ik nooit meer wat :roll: ?
Je kunt onder die af-fik review met 1 ster zetten dat het je spijt van die losse zool en dat je dat over het hoofd had gezien. En dan geef je bij haar een 1 ster review met de tekst dat ze eerst op accepteren had geklikt om vervolgens te klagen, terwijl je best bereid zou zijn voor een eventuele retour of een andere onderhandeling. Aangezien Vinted die keuze aanbiedt. Kans gemist voor haar.

Ik had dit jaar een Duitse zeik koopster die notabene bij mij in een review het beklag deed dat de verzending zo lang duurde, die was inderdaad traag maar dat was de schuld van DPD en ze had het over een zeeplucht wat mij totaal onbekend was. Na die rotervaring had ik er ook niet zoveel trek meer in om te verkopen, maar heb het tot doorgezet en nu sta ik weer op 5 sterren.

Je kunt het! :thumbsup:
.
Lemon_Pledge schreef:
10-09-2026 17:18
Is het verzonden met VintedGo? Het is daar namelijk nu een enorme puinzooi door storingen en problemen in het sorteercentrum begreep ik
Yep…
Had ik iets anders moeten kiezen?
Elizabethie schreef:
10-09-2026 21:40
Jawel.
Ik heb als onderste optie in mijn menu inderdaad een VintedGo staan die ik kan uitschakelen, maar daarboven staan zowel Mondial als VintedGo en die kan ik niet uitschakelen.
smorre schreef:
10-09-2026 23:52
Yep…
DHL is hier over het algemeen super snel, vooral binnen Nederland is het er binnen 24 uur al
VintedGo doet er echt super lang over, en helemaal nu met die storing ofzo (volgens mij heeft Vinted nooit een officiële reden geven)
smorre schreef:
10-09-2026 23:52
Yep…
Daar kan je nu niets meer mee. Gewoon afwachten en hopen dat hij nog aankomt.

Goed om te weten voor de volgende keer dat Vinted go meestal lange levertijden heeft. Dus als je iets snel wil kun je beter voor dhl kiezen. Mondial en DPD doen het bij mij ook goed maar daar lees ik hier wisselend verhalen over.
Lemon_Pledge schreef:
11-09-2026 05:55
Ik heb als onderste optie in mijn menu inderdaad een VintedGo staan die ik kan uitschakelen, maar daarboven staan zowel Mondial als VintedGo en die kan ik niet uitschakelen.
Je hebt gelijk. Ik ga het erbij zetten!
Ik vind zelfs DHL trager dan eerst. Normaal was dat er meteen de volgende dag wel als de bezorger het nog dezelfde dag kwam halen na het inleveren door de verkoper, nu blijft het meestal 1 a 2 dagen hangen op status 'klaar voor versturen naar het sorteercentrum'.

Dpd heb ik de ervaring dat het vanuit Duitsland vaak langer duurt dan gepland maar dit keer heb ik geluk en lag het binnen 2 dagen bij het pakketpunt. Mondial gaat meestal snel, maar ik denk dat zij nu last hebben van meer pakketjes dan normaal door het vinted go gedoe. De ene is er nog steeds snel en een deel blijft wat hangen en 1 is kwijt, vrees ik.
Als je Vinted Go uitzet, kunnen kopers alsnog met Vinted Go als verzender kopen als er (op dat moment) geen andere optie is.
Als verkoper kun je de transactie dan annuleren, zonder dat je een negatieve review krijgt. Als het om een klein bedrag gaat, dan verstuur ik het maar gewoon op hoop van zege. Maar ik ben altijd blij als het geen Vinted Go is.
Mondial Relay vind ik ook niet echt handig, omdat je die als enige nog moet uitprinten. Het wordt tijd dat zij ook eens met de tijd meegaan en je het gewoon met een scan code kunt verzenden!
Appelstroop schreef:

Oei nou ik had denk ik wel geannuleerd hoor, de koper wist hoogstwaarschijnlijk ook wel dat je niet op de hoogte was van de huidige prijzen. Dan maar een slechte review tussen alle 5 sterren...
MAar voor mijn nieuwsgierigheid, om wat voor bedrag gaat het?
Bijvoorbeeld jij verkoopt voor 10 euro en ze staan er voor 70/80 op? Dan had ik zeker weten geannuleerd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven